וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפרישה: סער רשם את מפלגתו - "תקווה חדשה - אחדות לישראל"

17.12.2020 / 9:41

חבר הכנסת לשעבר נרשם אצל רשם המפלגות לקראת התמודדותו בבחירות. בין מטרות המפלגה: פעילות למימוש זכויותיו הטבעיות של העם היהודי בארץ ישראל, קידום רפורמות במערכת אכיפת החוק והממשל ועידוד ההתיישבות ביהודה ושומרון. לפי הסקרים האחרונים, המפלגה זוכה ל-21 מנדטים

בווידאו: סער מותח ביקורת על מדיניות הממשלה - "יש אלטנרטיבה ללולאת הסגרים"/עריכה: ניר חן

מפלגתו של גדעון סער נרשמה הבוקר (חמישי) אצל רשם המפלגות, לקראת התמודדותה בבחירות הקרובות. המפלגה ביקשה את השם "תקווה חדשה - אחדות לישראל". סער פרש מהליכוד בשבוע שעבר, ומאז הצטרפו למפלגתו ח"כ יפעת שאשא-ביטון (הליכוד) וחברי דרך ארץ, יועז הנדל וצבי האוזר.

המפלגה פרסמה את מטרותיה, בהן פעילות למימוש זכויותיו הטבעיות וההיסטוריות של העם היהודי בארץ ישראל, ביסוס זהותה של ישראל כמדינתו של העם היהודי, שמשטרה דמוקרטי, הגנה על ערכיה כמדינת הלאום של העם היהודי השומרת על זכויות אדם ונוהגת שוויון זכויות פרט ופיתוח הארץ ועידוד ההתיישבות והחקלאות בגליל ובנגב, בשומרון וביהודה, ובשדרה המזרחית - מרמת הגולן, לאורכו של הירדן והערבה בואכה אילת.

מטרות נוספות שהציבה לעצמה המפלגה הן קידום רפורמות בכל רשויות המדינה, לרבות במערכות אכיפת החוק והמשפט ושיטת הממשל, כלכלה חופשית תוך הבטחת הזדמנות הוגנת לכל ומחויבות לערבות הדדית וקידום מערכת החינוך והפיכתה למערכת חינוך מהמובילות בעולם תוך מתן דגש על מצוינות, צמצום פערים ומתן הזדמנות שווה לכל ילד, העצמת מעמד המורה והמחנך בחברה הישראלית.

גדעון סער ושאשא ביטון. -, אתר רשמי
יתמודדו יחד בבחירות הקרובות. סער ושאשא-ביטון/אתר רשמי, -

סקר שפורסם שלשום בחדשות 12 גילה כי אם הבחירות היו נערכות היום מפלגת סער ושאשא-ביטון הייתה מקבלת 21 מנדטים והופכת למפלגה השנייה בגדולה, אחרי הליכוד שזוכה לפי הסקר ל-27 מנדטים. בנוסף לכך, מהסקר עולה כי המפלגה החדשה של סער פוגעת ביש עתיד, שנחלשת במנדט, ובעיקר בימינה, שיורדת ל-13 מנדטים.

מהסקרים הקודמים, שנערכו יממה לאחר הודעתו של סער על הקמת המפלגה, עלה כי מפלגתו החדשה של סער הייתה מקבלת 18-15 מנדטים. גם לפי הסקרים הקודמים, סער נוגס בעוצמה של הליכוד וימינה, אך גם במפלגות המרכז - יש עתיד ובעיקר כחול לבן של בני גנץ, שמאבדות כל אחת 3-2 מנדטים לעומת הסקרים שנערכו עד כה.

עוד בוואלה!

10 ימים לפיזור הכנסת: המפץ של סער מרחיק סיכוי לפשרה על התקציב

לכתבה המלאה
מסע"ת | יועז הנדל וצבי האוזר 9 בדצמבר 2020. אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
הנדל והאוזר/אתר רשמי, אלכס קולומויסקי

סער נחשב לאחד מיריביו הגדולים של ראש הממשלה בנימין נתניהו בליכוד והוא היה היחיד שהתמודד מולו בפריימריז האחרונים על ראשות הליכוד בדצמבר אשתקד. נתניהו זכה ברוב גורף של הקולות עם כ-75%. על אף מיקומו בצמרת החמישיה הראשונה של הליכוד, סער היה היחיד מבכירי הליכוד שלא מונה לשר בממשלת נתניהו-גנץ.

בסבב ריאיונות שקיים בשבוע שעבר, אחרי הודעת הפרישה מהליכוד וההתפטרות מהכנסת, הצהיר סער כי הוא לא מתכוון לתמוך בממשלה בראשות נתניהו. בריאיון בחדשות 13 סער שב והדגיש כי מטרתו היא החלפת שלטון נתניהו. "לא עזבתי את התנועה שכל חיי הבוגרים השקעתי בה בשביל להאריך את כהונת נתניהו", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully