וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדעון סער הכריז שלא ישב תחת נתניהו: "אם הוא יהיה רה"מ - אהיה באופוזיציה"

עודכן לאחרונה: 13.12.2020 / 9:52

אחרי הודעת הפרישה מהליכוד, סער התחייב בסבב ריאיונות כי לא יישב בממשלה תחת נתניהו. "לא עזבתי את התנועה שכל חיי הבוגרים השקעתי בה בשביל להאריך את כהונתו". הוא הוסיף כי כרגע אין סיכום לצירוף ח"כ שאשא-ביטון או איזנקוט למפלגתו. הליכוד: "יצא המרצע מהשק"

בווידאו: גדעון סער עוזב את הליכוד/מערכת וואלה! NEWS

אחרי הודעת הפרישה מהליכוד וההתפטרות מהכנסת, גדעון סער קיים הערב (שבת) סבב ראיונות ראשון בערוצי הטלוויזיה, והצהיר כי הוא לא מתכוון לתמוך בממשלה בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו. בריאיון בחדשות 13 סער שב והדגיש כי מטרתו היא החלפת שלטון נתניהו. "לא עזבתי את התנועה שכל חיי הבוגרים השקעתי בה בשביל להאריך את כהונת נתניהו", אמר.

סער הוסיף בריאיון כי "מי שרוצה שנתניהו ימשיך להיות ראש ממשלת ישראל שלא יצביע בשבילי כי בשום מצב לא אתמוך בזה". בהמשך הריאיון, סער אף הכריז באופן ברור כי לא ישב בממשלה תחת נתניהו: "אם נתניהו יהיה ראש הממשלה הבא אני אשב באופוזיציה".

בנוסף לכך, הוא התייחס גם למגעים לצירופה של ח"כ יפעת שאשא-ביטון (הליכוד), שעליהם דווח לראשונה בוואלה! NEWS, ואמר כי "היא אישה רצינית, איכותית ופרלמנטרית מעולה, אבל עדיין אין סיכום".

גדעון סער מגיש את מועמדותו לתפקיד יו״ר הליכוד ומועמד התנועה לראשות הממשלה, מצודת זאב, תל אביב. ראובן קסטרו
הבהיר שלא ישב בממשלה של נתניהו. סער/ראובן קסטרו

לגבי המגעים עם הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, אמר סער כי "גדי הוא איש מרשים עם יכולות מרשימות שאני מקווה שיצטרף למערכת הפוליטית, אני מאוד אשמח שיהיה לצדי". הוא הוסיף כי "אנחנו בהחלט מקיימים שיחות. רוב השיחות עוסקות בביטחון לאומי, והוא הודיע כבר שיחליט רק אחרי שהכנסת תתפזר".

סער הכריז כי לא יישב תחת נתניהו, בעוד שניים מחברי מפלגתו העתידית, חברי דרך ארץ יועז הנדל וצביקה האוזר, מכהנים כבעלי תפקידים בממשלתו הנוכחית. הנדל מכהן כשר התקשורת והאוזר כיו"ר ועדת חוץ וביטחון. האוזר והנדל התמודדו בשלוש מערכות הבחירות האחרונות כחלק מכחול לבן, ובשבוע שעבר הם הודיעו כי הם תומכים בסער לראשות הממשלה ועתידים להצטרף למפלגתו. הם הציעו ליו"ר כחול לבן בני גנץ להתפטר מתפקידיהם בממשלה ובקואליציה אך לפי ההערכה גנץ לא צפוי לדרוש מהם לעשות זאת.

מהליכוד נמסר בתגובה לראיונות שקיים סער כי "יצא המרצע מן השק, גדעון סער הודיע הערב שיחבור לממשלת שמאל רק בשביל להפיל את ממשלת הליכוד בראשות נתניהו". גורם בכיר בליכוד הוסיף כי "סער לא קיבל את הכרעת הבוחר ונטש את הליכוד בניגוד להבטחותיו רק בגלל שהובס בפריימריז והתרסק בסקרים לעשירייה השנייה במפלגה. כל מי שעזב את הליכוד - התרסק. לא חוששים ממנו בבחירות כי כולם יודעים להבדיל בין עסקן פוליטי כסער לבין מנהיג שמביא הישגים ברמה עולמית אדירים כמו נתניהו".

דיון בוועדת הקורונה. דני שם טוב, דוברות הכנסת, אתר רשמי
ח"כ שאשא-ביטון במהלך דיון בוועדת הקורונה/אתר רשמי, דני שם טוב, דוברות הכנסת

מהסקרים ראשונים שפורסמו אחרי ההכרזה של סער על הקמת מפלגה חדשה והתמודדות על ראשות הממשלה עולה כי הוא היה מקבל 15-18 מנדטים, וההכרזה שלו כי לא ישב בממשלה תחת נתניהו, פוגעת באפשרות של הליכוד להקים ממשלת ימין עם החרדים אחרי הבחירות הבאות.

בעקבות הסקרים, נתניהו התייחס להכרזתו של סער, בתדרוך שעסק בנושא המאבק בקורונה. "גדעון סער התמודד איתי לפני פחות משנה והוא הובס. מאז גדעון סער בסקרים הפנימיים של הליכוד הידרדר לעשיריה השנייה", תקף. "בשעה שאני עסוק להביא חיסונים ומזור לאזרחי ישראל יש כאלה שעסוקים בלהביא מזור לקריירה הפוליטית שלהם. אזרחי ישראל יודעים מי עמל לחלץ אותם מהקורונה מי נאבק בניסיונות של איראן להתחמש בנשק גרעיני ושומר על הביטחון והכלכלה".

מכל הסקרים שפורסמו בסוף השבוע, נראה שהמפלגה החדשה של סער עשויה להקשות ולסבך את מלאכת הרכבת הממשלה אחרי הבחירות הבאות, בעיקר עבור נתניהו שהרוב שלו אינו מובטח. כמו כן, בכל הסקרים נראה כי מפלגת כחול לבן היא מהנפגעות העיקריות מהמהלך של סער ובחירות עשויות לסכן את עתידה וקיומה. בכל שלושת הסקרים מפלגת העבודה, גשר והבית היהודי לא עוברות את אחוז החסימה. מפלגת דרך ארץ, שעד היום לא עברה גם היא את אחוז החסימה בסקרים, הודיעה היום על הצטרפותה למפלגתו של סער.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully