וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההכרזה על מפלגה חדשה: סער נפגש עם שאשא ביטון

עודכן לאחרונה: 9.12.2020 / 14:52

בכיר הליכוד לשעבר, שהתפטר מוקדם יותר מהכנסת לאחר פרישתו מהליכוד, נועד עם חברי סיעת דרך ארץ ועם יו"ר ועדת הקורונה לקראת גיבוש הרשימה. שאשא-ביטון מעוניינת במקום השני ברשימה, אך בינתיים אין הסכמות בן השניים. הנדל והאוזר ימסרו הצהרה אחר הצהריים

בווידאו: סער התפטר מהכנסת/צילום: יקי אדמקר, יותם רונן וערוץ הכנסת

חבר הכנסת לשעבר גדעון סער נועד היום (רביעי) עם יו"ר ועדת הקורונה, ח"כ יפעת שאשא-ביטון (ליכוד). זאת, במסגרת גיבוש המפלגה החדשה, שעל הקמתה הכריז אמש עם התפטרותו מהליכוד.

גורמים פוליטיים אומרים כי שאשא-ביטון מעוניינת לקבל את המקום השני ברשימה, אך לפי שעה לא הושגו ביניהם הסכמות. אמש, אחרי ההכרזה של סער, היא הבהירה כי טרם קיבלה החלטה בנושא. "כפי שאמרתי כבר מספר פעמים, כאשר אקבל החלטה אני אעמוד בשקיפות מול הציבור ואגיד מה החלטתי", מסרה.

שאשא ביטון מכהנת כיום כח"כית מטעם הליכוד אך היא עומדת בראש סיעת כולנו, אותה ירשה משר האוצר לשעבר משה כחלון. בשנה האחרונה, ביושבה בראשות ועדת הקורונה, היא נכנסה לעימות חזיתי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ולפי ההערכה הרווחת במערכת הפוליטית בבחירות הבאות היא תתמודד במסגרת אחרת. בתחילת החודש פורסם בוואלה! NEWS, מפי גורמים פוליטיים המעורים בנושא, כי יו"ר ימינה נפתלי בנט הציע לה את המקום השני ברשימתו - צעד שבימינה הכחישו.

בשורת סקרים שנערכו בחודשים האחרונים עולה כי מפלגה בראשות שאשא ביטון יכולה לקבל 7-5 מנדטים, מה שמעניק לה כוח במו"מ על חיבורים ואיחודים עם מפלגות אחרות. במקביל למגעים עם סער ובנט, אומרים גורמים פוליטיים כי גם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ניהלו איתה קשר במסגרת בחינת שיתופי פעולה.

הצהרה של גדעון סער, 8 בדצמבר 2020. ללא, אתר רשמי
התחיל בגיבוש הרשימה. סער/אתר רשמי, ללא

מוקדם יותר, לפני שנועד עם שאשא-ביטון, נפגש סער גם עם חברי דרך ארץ, השר יועז הנדל וח"כ צביקה האוזר. השניים נפגשו השבוע בכנסת עם סער, היו מעורבים במהלך שלו לעזיבת הליכוד והקמת מפלגה חדשה, וגורמים פוליטיים העריכו כי הם עשויים להודיע על ריצה עמו בבחירות הקרובות בימים הקרובים. מוקדם יותר הבוקר, קודם להתפטרותו מן הכנסת, סער הספיק לנהל דיון של ועדת משנה של ועדת חוץ וביטחון, שבמהלכו פנה אליו האוזר ואיחל לו "הצלחה גדולה בהמשך הדרך". עוד הוסיף: "יש לי יותר מתחושה שדרכינו יצטלבו בהמשך".

לקראת ההצטרפות לסער, גם יו"ר כחול לבן בני גנץ נפגש בכנסת עם הנדל והאוזר. הנדל מכהן כשר התקשורת על מכסת כחול לבן והאוזר מכהן כיו"ר ועדת החוץ והביטחון מטעם המפלגה. בסביבת גנץ אמרו כי הוא לא ידרוש מהם באופן מיידי להתפטר או לעזוב את תפקידיהם, אלא ימתין להתפתחויות הפוליטיות.

האוזר והנדל התמודדו בשלוש מערכות הבחירות האחרונות במסגרת מפלגת תל"ם ורשימת כחול לבן, ואחרי סבב הבחירות השלישי, במסגרת פירוק כחול לבן, התפלגו לסיעה נפרדת בשם דרך ארץ כדי להצטרף לממשלת נתניהו, ולשמור על יחידות המימון לבחירות הבאות. בסקרים שנערכו בחודשים האחרונים דרך ארץ לא עוברת את אחוז החסימה.

הנדל והאוזר אמורים, ברקע אירועים אלה, למסור הצהרה לתקשורת בשעה 17:00 אחר הצהריים בכנסת.

דיון בוועדת הקורונה. דני שם טוב, דוברות הכנסת, אתר רשמי
טרם קיבלה החלטה. שאשא-ביטון/אתר רשמי, דני שם טוב, דוברות הכנסת

קיש נשאר בליכוד, השכל "הייתה בסוד העניינים"

בתוך כך, סגן שר הבריאות, ח"כ יואב קיש, שתמך בסער בפריימריז על ראשות הליכוד בשנה שעברה, הבהיר הבוקר כי הוא אינו מתכוון להצטרף למפלגה החדשה של סער. קיש צייץ בטוויטר "רק הליכוד יכול" ובשורת ראיונות מתח ביקורת על המהלך של סער ואמר שמדובר בטעות.

ח"כ שרן השכל, שתמכה גם היא בסער בפריימריז מול נתניהו בשנה שעברה, עדיין לא הגיבה רשמית לפרישתו מהליכוד וההחלטה על הקמת מפלגה חדשה. גורמים בליכוד אומרים שהשכל "הייתה בסוד העניינים" לגבי תכניותיו של סער, אך לא סיכמה איתו עדיין סופית על תנאי הצטרפותה ועוד לא החליטה על עזיבת הליכוד.

גם ח"כ מיכל שיר, שנחשבת למקורבת ביותר לסער, טרם הודיעה על כוונותיה - אך לפי ההערכה בליכוד היא צפויה להתפטר מהכנסת כדי לחבור אליו להקמת המפלגה החדשה.

סער היה בקשר בשבועות האחרונים גם עם הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, אך בשלב זה הוא אינו צפוי לקבל החלטה על עתידו, לפני שיוכרז על יציאה לבחירות.

יועז הנדל וצבי האוזר, 6 במאי 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
צפויים להכריז על הצטרפות. הנדל והאוזר/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

לצד זאת, ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה-הכהן הודיע אתמול על תמיכתו בסער. עם זאת, היום הוא הבהיר גם הוא כי אינו מתכוון להתפטר מתפקידו ולהתמודד במפלגה החדשה. "בעלי אינטרס בעיר מפיצים שמועות ופייק לגבי עזיבתי אבל הנה לכם האמת והיא שקופה, פשוטה, חדה וברורה. הייתי שמח להוביל יחד עם גדעון סער את התקווה החדשה ולממש את הפוטנציאל הממשי לשינוי אמיתי במדינה", כתב בעמוד הפייסבוק שלו. הוא הסביר כי לא יעשה זאת בשל רצונו להמשיך לפעול במישור העירוני. לדבריו ההחלטה "סופית ושלמה".

בדברים שנשא אמש, תקף סער את ראש הממשלה בנימין נתניהו וטען כי הממשלה בראשותו אינה מסוגלת להביא שינוי ותיקון, בדגש על משבר הקורונה. "איני יכול לתמוך עוד בממשלה בראשות נתניהו, ואיני יכול להיות חבר הליכוד בראשותו", אמר סער בהצהרה שמסר. לדבריו, המפלגה הפכה לכלי שרת בידי האינטרסים האישיים של ראש הממשלה: "חנופה והתקפלות הדגלים, בפולחן אישיות לאדם. אין שום דיון בשאלות של מדיניות, תרבות פסולה של הכפשה של יריבים פוליטיים".

בנט נגד סער: "לא מקימים מפלגות בשביל לא רק ביבי"

בנט, שמפלגתו של סער עשויה לנגוס בקרב מצביעיו, מתח ברמז בנאום במליאת הכנסת ביקורת על בכיר הליכוד לשעבר. "לא מקימים מפלגות בשביל רק ביבי או לא רק ביבי", אמר בנט.

"מדינת ישראל נכנסה לאובססיה, המערכת הפוליטית והתקשורתית נכנסה לאובססיה מטורללת של כן-ביבי-לא-ביבי, כאילו חזות מדינת ישראל זה כן-ביבי-לא-ביבי. כל היום שואלים את השאלה הזאת, אין ריאיון שלא מדברים על זה, ואני רוצה לומר לכם שלא באתי לפוליטיקה בשביל רק ביבי או רק לא ביבי", אמר, "באתי לפוליטיקה כשליחות לקדם את האידיאליים שלי, לדאוג לעם שלי שכואב. איזה נתק יש בין השדה הפוליטי והתקשורתי, לבין העם בחוץ שסובל".

מוקדם יותר הבוקר, במהלך דיון בוועדת חוץ וביטחון, עקץ סער את מפלגת ימינה. "אני מבין את המצוקה שלכם", אמר סער, בכוונתו להתמודדות שהכריז עליה פחות מיממה קודם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully