וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער התפטר מהכנסת: "אחזור בראש גוף פוליטי שיחליף את השלטון"

עודכן לאחרונה: 9.12.2020 / 11:47

בכיר הליכוד, שהכריז כי יתמודד במסגרת פוליטית אחרת במערכת הבחירות הבאה, הגיש מכתב התפטרות ליו"ר הכנסת. סער הצהיר: "מתכוון לחזור רק לכנסת ה-24". מוקדם יותר אמר לו ח"כ האוזר: "יש לי יותר מתחושה שדרכינו יצטלבו בהמשך"

בווידאו: סער התפטר מהכנסת/צילום: יקי אדמקר, יותם רונן וערוץ הכנסת

גדעון סער, מבכירי מפלגת הליכוד, התפטר הבוקר (רביעי) רשמית מהכנסת ה-23, פחות מיממה לאחר שהודיע אמש על עזיבת המפלגה והקמת מסגרת פוליטית חדשה.

עם כניסתו ללשכת יו"ר הכנסת יריב לוין כדי להגיש את מסמכי ההתפטרות, אמר סער כי הוא "מתכוון לחזור רק לכנסת ה-24, בראש גוף פוליטי גדול שיחליף את השלטון". התפטרותו של סער תיכנס לתוקף בתוך 48 שעות. הבא בתור להיכנס לכנסת, לפי רשימת הליכוד, הוא נסים ואטורי.

קודם להתפטרותו, סער הספיק לנהל דיון של ועדת משנה של ועדת חוץ וביטחון. במהלך הדיון פנה ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ) לסער ואיחל לו "הצלחה גדולה בהמשך הדרך". עוד הוסיף כי "יש לי יותר מתחושה שדרכינו יצטלבו בהמשך". האוזר ושותפו למפלגה, השר יועז הנדל, נפגשו השבוע בכנסת עם סער, היו מעורבים במהלך שלו לעזיבת הליכוד והקמת מפלגה חדשה, וגורמים פוליטיים העריכו כי הם עשויים להודיע על ריצה עמו בבחירות הקרובות בימים הקרובים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגיש את התפטרותו. סער ולוין, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

האוזר והנדל התמודדו בשלוש מערכות הבחירות האחרונות במסגרת מפלגת תל"ם ורשימת כחול לבן, ואחרי סבב הבחירות השלישי, במסגרת פירוק כחול לבן, התפלגו לסיעה נפרדת בשם דרך ארץ כדי להצטרף לממשלת נתניהו, ולשמור על יחידות המימון לבחירות הבאות. בסקרים שנערכו בחודשים האחרונים דרך ארץ לא עוברת את אחוז החסימה.

ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה-הכהן הודיע אתמול על תמיכתו בסער. עם זאת, היום הוא הבהיר כי אינו מתכוון להתפטר מתפקידו ולהתמודד במפלגה החדשה. "בעלי אינטרס בעיר מפיצים שמועות ופייק לגבי עזיבתי אבל הנה לכם האמת והיא שקופה, פשוטה, חדה וברורה. הייתי שמח להוביל יחד עם גדעון סער את התקווה החדשה ולממש את הפוטנציאל הממשי לשינוי אמיתי במדינה", כתב בעמוד הפייסבוק שלו. הוא הסביר כי לא יעשה זאת בשל רצונו להמשיך לפעול במישור העירוני. לדבריו ההחלטה "סופית ושלמה".

עוד בוואלה!

המהלך הדרמטי של סער מעורר לחיים את כל תרחישי ה"פוטש" בבלפור

לכתבה המלאה

גם ח"כ מיכל שיר, מקורבת של סער בליכוד, צפויה להתפטר איתו מהכנסת ולצאת איתו לדרך החדשה. אם גם ח"כ שיר תתפטר מתפקידה, במקומה ייכנס לכנסת שבח שטרן.

סער היה בקשר בשבועות האחרונים גם עם ח"כ יפעת שאשא-ביטון והרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, אך בשלב זה אף אחד מהם לא צפוי לקבל החלטה על עתידו, לפני שיוכרז על יציאה לבחירות.

יועז הנדל וצבי האוזר, 6 במאי 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
צפויים לחבור לסער. הנדל והאוזר/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בדברים שנשא אמש, תקף סער את ראש הממשלה בנימין נתניהו וטען כי הממשלה בראשותו אינה מסוגלת להביא שינוי ותיקון, בדגש על משבר הקורונה. "איני יכול לתמוך עוד בממשלה בראשות נתניהו, ואיני יכול להיות חבר הליכוד בראשותו", אמר סער בהצהרה שמסר. לדבריו, המפלגה הפכה לכלי שרת בידי האינטרסים האישיים של ראש הממשלה: "חנופה והתקפלות הדגלים, בפולחן אישיות לאדם. אין שום דיון בשאלות של מדיניות, תרבות פסולה של הכפשה של יריבים פוליטיים".

סער נחשב לאחד מיריביו הגדולים של ראש הממשלה בליכוד והוא היה היחיד שהתמודד מולו בפריימריז האחרונים על ראשות הליכוד בדצמבר אשתקד. נתניהו זכה ברוב גורף של הקולות עם כ-75%. על אף מיקומו בצמרת החמישיה הראשונה של הליכוד, סער היה היחיד מבכירי הליכוד שלא מונה לשר בממשלת נתניהו-גנץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully