וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוזר והנדל צפויים להודיע בימים הקרובים על הצטרפות למפלגתו של סער

עודכן לאחרונה: 9.12.2020 / 9:59

חברי דרך ארץ יצהירו על תמיכה במרוץ של בכיר הליכוד לשעבר לראשות הממשלה, שפרש ממפלגתו והקים סיעת ימין חדשה. השניים נועדו עם סער והיו מעורבים במהלך שלו לעזיבת הליכוד. האוזר לסער: "יש לי יותר מתחושה שדרכינו יצטלבו בהמשך". סער יתפטר מהכנסת ב-10:30

בווידאו: גדעון סער ביום שחרי הודעת הפרישה מהליכוד/צילום: יותם רונן

חברי דרך ארץ, שר התקשורת יועז הנדל וח"כ צביקה האוזר, צפויים להודיע היום (רביעי) או בימים הקרובים על הצטרפותם למפלגה החדשה של ח"כ גדעון סער ועל תמיכתם במועמדותו לראשות הממשלה. זאת לאחר שסער הכריז אתמול על עזיבת הליכוד והתמודדות במסגרת עצמאית בבחירות הבאות. האוזר והנדל נפגשו השבוע בכנסת עם סער, והיו מעורבים במהלך שלו לעזיבת הליכוד והקמת מפלגה חדשה.

האוזר והנדל התמודדו בשלוש מערכות הבחירות האחרונות במסגרת מפלגת תל"ם ורשימת כחול לבן, ואחרי סבב הבחירות השלישי, במסגרת פירוק כחול לבן, התפלגו לסיעה נפרדת בשם "דרך ארץ" כדי להצטרף לממשלת נתניהו, ולשמור על יחידות המימון לבחירות הבאות. בסקרים שנערכו בחודשים האחרונים דרך ארץ לא עוברת את אחוז החסימה.

יועז הנדל וצבי האוזר, 6 במאי 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
הנדל והאוזר/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

סער צפוי להגיש את התפטרותו מהכנסת בשעה 10:30 הבוקר. קודם לכן הוא יספיק לנהל דיון של ועדת משנה של ועדת חוץ וביטחון. ח"כ האוזר פנה לסער במהלך הדיון ואיחל לו "הצלחה גדולה בהמשך הדרך". עוד הוסיף כי "יש לי יותר מתחושה שדרכינו יצטלבו בהמשך".

גם ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה-הכהן הודיע אתמול על הצטרפותו ותמיכתו בסער. בסביבת בכיר הליכוד לשעבר אומרים כי ראשי ערים נוספים צפויים להצטרף בימים הקרובים.

עוד בוואלה!

המהלך הדרמטי של סער מעורר לחיים את כל תרחישי ה"פוטש" בבלפור

לכתבה המלאה

גם ח"כ מיכל שיר, מקורבת של סער בליכוד, צפויה להתפטר איתו מהכנסת ולצאת איתו לדרך החדשה. הבא בתור להיכנס לכנסת לפי רשימת הליכוד במידה וסער יתפטר הוא נסים ואטורי. אם גם מקורבתו ח"כ מיכל שיר תתפטר מתפקידה, במקומה ייכנס שבח שטרן.

סער היה בקשר בשבועות האחרונים גם עם ח"כ יפעת שאשא-ביטון והרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, אך בשלב זה אף אחד מהם לא צפוי לקבל החלטה על עתידו, לפני שיוכרז על יציאה לבחירות.

הצהרה של גדעון סער, 8 בדצמבר 2020. ללא, צילום מסך
איני יכול לתמוך עוד בממשלה בראשות נתניהו". סער, בהצהרה שנשא אמש/צילום מסך, ללא

בדברים שנשא אמש, תקף סער את נתניהו וטען כי הממשלה בראשותו אינה מסוגלת להביא שינוי ותיקון, בדגש על משבר הקורונה. "איני יכול לתמוך עוד בממשלה בראשות נתניהו, ואיני יכול להיות חבר הליכוד בראשותו", אמר סער בהצהרה שמסר. לדבריו, המפלגה הפכה לכלי שרת בידי האינטרסים האישיים של ראש הממשלה: "חנופה והתקפלות הדגלים, בפולחן אישיות לאדם. אין שום דיון בשאלות של מדיניות, תרבות פסולה של הכפשה של יריבים פולטייים".

סער נחשב לאחד מיריביו הגדולים של ראש הממשלה בנימין נתניהו בליכוד והוא היה היחיד שהתמודד מולו בפריימריז האחרונים על ראשות הליכוד בדצמבר אשתקד. נתניהו זכה ברוב גורף של הקולות עם כ75%. על אף מיקומו בצמרת החמישיה הראשונה של הליכוד, סער היה היחיד מבכירי הליכוד שלא מונה לשר בממשלת נתניהו-גנץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully