וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד על הודעת סער: עוזב כי הובס בפריימריז, מצטרף לנוטשים שהתרסקו

8.12.2020 / 20:28

אחרי שסער הודיע על עזיבת המפלגה והתמודדות מול נתניהו על ראשות הממשלה, בליכוד תקפו ואמרו כי הוא "החליט לנטוש את הימין ולחבור ללפיד". השרה רגב: הוא עוזב רק כי לא בחרו בו ליו"ר

בווידאו: גדעון סער עוזב את הליכוד/מערכת וואלה! NEWS

הודעתו של ח"כ גדעון סער הערב (שלישי) על החלטתו לעזוב את הליכוד לטובת התמודדות במסגרת מפלגה חדשה על ראשות הממשלה מול בנימין נתניהו, עוררה תגובות זועמות בליכוד. בהודעה שהתפרסמה מטעם המפלגה זמן קצר לאחר הכרזתו של סער, נטען כי הוא עושה זאת משום "שהובס בפריימריז וכי בסקרים הפנימיים של הליכוד שנערכו בימים האחרונים הוא צונח לעשירייה השנייה".

במסגרת הצהרתו, סער ציין כי המפלגה "שהייתה לבית" הפכה לדבריו לכלי שרת בידי האינטרסים האישיים של ראש הממשלה. "איני יכול לתמוך עוד בממשלה בראשות נתניהו, ואיני יכול להיות חבר הליכוד בראשותו", אמר. "חנופה והתקפלות הדגלים, בפולחן אישיות לאדם. אין שום דיון בשאלות של מדיניות, תרבות פסולה של הכפשה של יריבים פוליטיים".

מנגד, בליכוד טענו כי "סער שנשבע פעם אחר פעם ש'הליכוד הוא ביתו ולא אפרוש אם אפסיד, וכי אינו מאמין ברסיסי מפלגות' - הובס, הפר את כל הבטחותיו, ונטש את הליכוד דווקא בשעה שראש הממשלה נתניהו מביא מיליוני חיסונים לאזרחי ישראל, הוריד את התחלואה והתמותה לאחת הרמות הנמוכות בעולם ומביא הסכמי שלום היסטוריים".

עוד מסרו בליכוד כי "סער החליט לנטוש את הימין, לחבור ללפיד ולהצטרף לרשימה ארוכה של פוליטיקאים שנטשו את הליכוד ואחר כך התרסקו לחלוטין". לדברי המפלגה, "כמו בעבר, הליכוד יישאר מאוחד ומלוכד ואם ייגרר לבחירות - ינצח".

רה"מ, בנימין נתניהו במהלך ישיבת סיעת הליכוד במלון אוריינט, ירושלים 18 בספטמבר 2019. צילום: אסתי דזיובוב/TPS, אתר רשמי
"סער החליט לנטוש את הימין ולחבור ללפיד". נתניהו במהלך ישיבת סיעה/אתר רשמי, צילום: אסתי דזיובוב/TPS

בכירים בליכוד אף תקפו באופן ישיר את סער. יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, אמר כי "סער עשה מעשה שלא יעשה. הוא התמודד על הנהגת הליכוד, התחייב לקבל את ההכרעה הדמוקרטית, ובניגוד גמור לדרך שהורה לנו מנחם בגין הוא הפנה גב לבוחרי הליכוד ולחברי הליכוד והפר את ההבטחה שלו". יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, מסר: "‏לא עוזבים בית, לא מחליפים מפלגה גם כשקשה. זו לא דרך הליכוד".

שרת התחבורה מירי רגב כתבה בעמוד הפייסבוק שלה כי "סער אומר שאינו יכול להיות חבר בתנועת הליכוד מסיבות אידאולוגיות כביכול, אבל האמת היא שהוא עוזב רק בגלל שלא בחרו בו ליו"ר המפלגה. זו לא נאמנות לדרך אלא למאבקי אגו ואי קבלת דין הבוחר". ח"כ ניר ברקת, שנחשב ליריב העיקרי של סער עד היום בקרב על הנהגת הליכוד ביום שאחרי נתניהו, מסר: "מצער שבשעת משבר לאומי יש מי שבוחר שוב לברוח מהמערכה ולהתפלג במקום להתאחד".

הצהרה של גדעון סער, 8 בדצמבר 2020. ללא, אתר רשמי
"איני יכול לתמוך עוד בממשלה בראשות נתניהו". גדעון סער, הערב/אתר רשמי, ללא

מנגד, יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד בירך על החלטת סער, ומסר כי הוא "מברך את גדעון סער על החלטתו האמיצה לצאת לדרך עצמאית. דעותינו שונות בהרבה נושאים, אבל הפוליטיקה הישראלית זקוקה לאנשים הגונים ואכפתיים שאינם נכנעים לשררה ולשחיתות".

ח"כ עפר שלח (יש עתיד-תל"ם) בירך אף הוא: "גדעון סער הראה שהוא לא רק מוכן אלא גם מעז. אחרי הרבה זמן, איש אמיץ בליכוד עושה את הדבר הנכון ולא מוכן עוד להיות במפלגת ביבי. בהצלחה".

סער נחשב לאחד מיריביו הגדולים של נתניהו בליכוד והוא היה היחיד שהתמודד מולו בפריימריז האחרונים על ראשות הליכוד בדצמבר אשתקד. נתניהו זכה ברוב גורף של הקולות עם כ-75%. על אף מיקומו בצמרת החמישייה הראשונה של הליכוד, אולם סער היה היחיד מבכירי הליכוד שלא מונה לשר בממשלת נתניהו-גנץ.

היום בהצהרתו, סער מתח ביקורת נגד התנהלות הממשלה, בדגש על המציאות הפוליטית ומשבר הקורונה, והבהיר כי מחר יודיע על התפטרותו המידית מהכנסת. "ישראל מצויה מזה שנתיים במשבר הפוליטי החמור בתולודתיה, השיח הציבורי נהיה רעיל יותר ויותר ואמון הציבור במערכת הפוליטית הידרדר", אמר. "בנוסף למשבר הפוליטי, חווה ישראל משבר חברתי וכלכלי חמור, שמחריף כתוצאה מההתמודדות הכושלת של הממשלה מול הקורונה". הוא הבהיר כי "היום ישראל זקוקה לאחדות ויציבות, נתניהו לא יכול ולא יוכל להעניק לה את זה".

תגובת יועצו של נתניהו להצהרת סער

סער הבהיר כי נתניהו אינו מסוגל לספק למדינה אחדות ויציבות לה היא זקוקה כל כך. לדבריו "צו השעה הוא להביא את הכוחות הטובים ביותר לפוליטיקה, כדי לתת ולא בשביל לקבל. אנחנו נפעל כדי שענייני המדינה ינוהלו באופן אחראי ומקצועי". מעבר לכך, הוסיף סער כי הוא "לוקח בחשבון את האפשרות שהבחירות לא יקודמו, וייתכן שתימצא פשרה שתאריך את חיי הממשלה, אולי המעשה שאני עושה היום יהיה תמריץ לדחייתן, אבל מרגע שקיבלתי החלטה עליי לצאת לדרך חדשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully