וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: מקווה ששותפינו ינהגו באחריות; גנץ: אדאג שהבחירות יהיו מהירות

עודכן לאחרונה: 7.12.2020 / 16:51

יו"ר כחול לבן תקף את רה"מ בישיבת סיעתו, ואמר כי "בהיעדר תקציב, הוא ימשיך להוביל אותנו לבחירות". בישיבה ששודרה בפייסבוק, נתניהו ציין שהוא מקווה להשיג רוב בוועדה לבחירת שופטים כדי לבצע "רפורמות רציניות". לפיד: "מחנה המרכז - אתם רוצים להתאחד או להתאבד?"

בווידאו: נתניהו מותח ביקורת על השיטה למינוי שופטים, לפיד קורא למחנה להתאחד/צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר כחול לבן בני גנץ תקף היום (שני) את ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת סיעתו, ואמר כי בהיעדר תקציב, ראש הממשלה ימשיך להוביל לבחירות. בתגובה, אמר נתניהו כי הוא מצפה משותפיו לנהוג באחריות במאבק בקורונה, והוסיף כי הוא מקווה להשיג בקרוב רוב בוועדה לבחירת שופטים.

"אנחנו במלחמה בקורונה, בשמירה על הביטחון בכל אחת מהזירות שלנו וגם שמירה על האזרחים מפוליטיקה לא ראויה שמעדיפה הישרדות אישית מתקציב", אמר גנץ. "בהיעדר תקציב, ראש הממשלה ימשיך להוביל אותנו לבחירות. אם אכן נתניהו לא יתעשת ויגרור אותנו לבחירות - אדאג שזה יהיה כמה שיותר זול, כמה שיותר מהר וכמה שיותר נקי".

בישיבה, הבהיר גנץ כי החיסונים לקורונה לא יגיעו בקרוב. "בואו נסתכל על המציאות בעיניים ונאמר: החיסונים בדרך אבל הדרך מאד ארוכה. במקרה הטוב יקחו שבועות עד שיגיעו החיסונים הראשונים, ובסופו של דבר רק מחודש מרץ, נתחיל לראות את הסימנים החיוביים", הסביר. "אנחנו לא בקמפיין חיסונים, ומי שהופך את העניין הזה לקמפיין מטעה ומסכן את הציבור".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ במהלך הצהרתו לתקשורת 1 דצמבר 2020. -, אלעד מלכה
"בהיעדר תקציב, נתניהו מוביל לבחירות". גנץ/אלעד מלכה, -

בישיבת סיעת הליכוד, השיב נתניהו כי אין לקבל החלטות פוליטיות במאבק בקורונה. "אנחנו רוצים לכנס את קבינט הקורונה ולקבל החלטות נכונות, תקיפות ולא פופוליסטיות אבל מגבילים את ההגבלות בהיקף ובתקופת הזמן", אמר. "זה מחייב אחריות, הצלחנו בזה בגל הראשון וגם בגל השני וזה מחייב אותנו כעת גם בגל השלישי, ואני מקווה שהשותפים שלנו יעשו אותו הדבר". הוא הוסיף: "אם לא נפעל נכון, דווקא כשרואים את הסוף, אנשים עלולים למות ולחלות במחלות קשות שניתן למנוע".

בהמשך, התייחס נתניהו גם לסערה סביב הוועדה לבחירת שופטים. לדבריו, "בכל פעם שהדרג המדיני רוצה למנות מישהו, המערכת המשפטית דורשת שנקיים עשרות דיונים, פרוטוקולים, נראה שפעלנו בשיקול דעת, בדיונים אינסופיים. אבל אתמול, בוועדה לבחירת שופטים, בדקו 136 מועמדים ב-3.5 שעות, זמן ממוצע של שתי דקות למועמד".

"זה מצטרף לשורה ארוכה של ליקויים שנחשפו במערכת אכיפת החוק", אמר. "אני חושב שרוב הציבור מבין היום שצריך לעשות רפורמות רציניות במערכת הזאת, כך זה לא יכול להימשך. אמיר אוחנה כשר משפטים ניסה לתקן את זה, בניגוד לקודמיו הוא פעל בתקיפות רבה, אבל אנחנו צריכים רוב. היום אין לנו את הרוב הדרוש לכך, אבל אני מקווה שיהיה לנו בקרוב".

עוד בוואלה!

ח"כ יאיר גולן מתפקד למרצ ויתמודד בה בבחירות הקרובות

לכתבה המלאה
בדרך לבחירות | ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הצהרה לתקשורת בכנסת 2 בדצמבר 2020. יונתן זינדל/פלאש 90, פלאש 90
"אם לא נפעל באחריות - אנשים עלולים למות". נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל/פלאש 90

באופן חריג, ישיבת סיעת הליכוד שודרה היום כולה בלייב פייסבוק, והח"כים התבקשו להגיב בנוכחות נתניהו על הצורך בתיקון שיטת בחירת השופטים. שרת התחבורה מירי רגב תקפה את שרת המשפטים לשעבר איילת שקד, ואמרה בישיבה כי היא "חזקה בטוויטר ובדיבורים לא הובילה שום רפורמה במערכת המשפט. מה ששיחק לטובתה היה שאפי נווה עבד לטובת הציבור".

לאחר מכן, שר המשפטים אבי ניסנקורן הגיב לאמירות על מינוי השופטים, וטען כי הן מגיעות מתוך פחד מבחירות אפשריות. ‏"התרגשתי לשמוע בישיבת סיעת הליכוד את הדאגה העמוקה של ראש הממשלה ושרי הליכוד מהליכי מינוי תקינים וענייניים", כתב בטוויטר. "אם אותם אנשים היו חשים דאגה אמיתית כלפי הציבור, אולי אזרחי ישראל היו זוכים למינויי בכירים בשירות המדינה ובמערכת החוק, לוועדת שרים מתפקדת ואולי אפילו לתקציב מדינה. למרות הבהלה מהפריימריז בליכוד, הוועדה בראשותי תמשיך לפעול בצורה מקצועית ועניינית. אף שיקול פוליטי לא ייכנס למרחב הזה".

לפיד: "להתאחד או להתאבד"

במקביל, ביש עתיד קיימו ישיבת סיעה, בה יו"ר המפלגה יאיר לפיד תקף את הכוונה להקים מפלגות חדשות בגוש המרכז-שמאל, לקראת הבחירות הקרובות. "יש עתיד היא הצ'אנס היחיד לנצח את נתניהו", אמר לפיד. "אני אומר מפה לכל מי שרוצה שינוי ותקווה - תבחרו: אתם רוצים להתאחד או רוצים להתאבד?".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, בכנסת, 24 באוגוסט 2020. אורן בן חוקון, פלאש 90
להתאחד או להתאבד. לפיד/פלאש 90, אורן בן חוקון

את הדברים אמר ח"כ לפיד ברקע הצהרותיו של שותפו הבכיר לסיעה, ח"כ בוגי יעלון, לפיהן, קיים סיכוי שירוץ בנפרד בבחירות הקרובות, בניסיון למשוך קולות נוספים מהימין, ואם הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט יחליט על הצטרפותו לחיים הפוליטיים, הוא יהיה מספר 2 במפלגתו החדשה. בתקופה האחרונה קרא לפיד לכחול לבן להתאחד עם יש עתיד בהנהגתו.

לפיד פנה "לכל מחנה המרכז", ואמר כי יש ללמוד מההתנהלות בגוש הימין. לדבריו, "תסתכלו רגע על הימין. יש מה ללמוד ממנו. ברגע שמריחים בחירות הימין אומר דבר אחד: אני רוצה לנצח. שם הכל בצד. לא מתבכיין, לא מתלונן, הולך לנצח. זה מה שצריך לעשות עכשיו המחנה שלנו: להפסיק לבלבל לעצמו את המוח, להתאחד מאחורי יש עתיד, ללכת לנצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully