וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישיבת הממשלה על פרטי הסגר הלילי נדחתה "בשל קשיים משפטיים"

8.12.2020 / 18:01

ישיבת השרים שנועדה לעסוק בהגבלה המחמירה עליה החליט קבינט הקורונה נדחתה, ללא מועד אחר לקיומה. לשכת נתניהו נימקה את הדחייה: "בעקבות הקשיים שהתעוררו באישור הסגר הלילי נבדקות חלופות". ההודעה על הדחייה הגיעה דקות לאחר הכרזת ח"כ סער כי ימסור הצהרה

בווידאו: נתניהו אומר שלא יהסס להוסיף מגבלות/צילום: ניב אהרונסון

ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה הערב (שלישי) את ישיבת הממשלה שהייתה אמורה לעסוק בפרטי הסגר הלילי, עליו החליט קבינט הקורונה אמש. בהודעת לשכת ראש הממשלה, שהופצה דקות לאחר הודעה של ח"כ גדעון סער לפיה ימסור הצהרה, המהלך נומק בקשיים משפטיים שהתעוררו סביב הטלת הסגר.

"בעקבות הקשיים המשפטיים שהתעוררו באישור סגר לילה נבדקות כעת חלופות שיאפשרו מניעת התקהלויות בחנוכה ולקראת סוף השנה האזרחית", נמסר בהודעת הלשכה. "משרד הבריאות ממשיך לעבוד על ניסוח הצעת ההחלטה ולכן ישיבת הממשלה שתוכננה להערב תדחה והיא צפויה להתקיים מחר".

לאחר החלטת הקבינט על סגר לילי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, התריע כי קיים קושי משפטי בהטלתו. בישיבה היו צפויות להתקבל החלטות לגבי פרטי הסגר, כמו באילו שעות יתקיים, מה תהיה מגבלת המרחק ומה יהיו הכללים.

ישיבת ממשלה דמוקרטTV. יח"צ,
הדיון בעניין הסגר נדחה. נתניהו וגנץ בישיבת ממשלה/יח"צ

נזרי הבהיר עוד אמש בדיון בקבינט הקורונה, כי הטלת מגבלת תנועה גורפת בסגר לילי, בניגוד לעמדת גורמי המקצוע, עלולה להיות בעייתית מבחינה משפטית שכן הדבר יקשה בהגנה על עמדת המדינה ככל שיוגשו עתירות בנושא. למרות זאת, קבינט הקורונה אישר את הטלת הסגר הלילי החל ממחר באופן עקרוני, בהתאם לתכנית בת שלושה שלבים שהציג המל"ל.

בקבינט נקבע כי בשעות הסגר תיאסר פעילות המסחר ויוטלו הגבלות על תנועה בין אזורים. עם זאת, מרבית פרטי ההגבלות שייאכפו במסגרת הסגר, עדיין לא הוכרעו וההחלטה הייתה אמורה להתקבל הערב. בנוסף לכך, הקבינט אישר גם את פתיחת הקניונים והשווקים בהתאם לכללי הפיילוט, מלבד ביישובים אדומים, וכן צעדים להגברת האכיפה והחמרת הקנסות, והמשך הפעלת מתווה האיים הירוקים באילת ובים המלח.

עוצר לילי בטייבה, 9 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
גורמי המקצוע התנגדו למהלך. אכיפת סגר/ראובן קסטרו

למרות שהמהלך אושר בקבינט הקורונה, גורמי המקצוע התנגדו למהלך, מאחר וסיכויי ההצלחה שלו נמוכים. ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, הסתייג מהצעתו של בן שבת וטען כי היא תוביל להטלת סגר מלא בתחילת החודש הבא. "אין לדעת אם סגר לילי יעיל. זה רק דוחה את הקץ. לאשר את התכנית של המל"ל זה כמו להכריז שנתחיל סגר מלא ב-2 בינואר".

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, הצטרפה לדבריו של אש. "צריך להתחיל בהגבלות בהקדם. כשנכנסנו לסגר האחרון היינו עם 5,000 מאומתים. כשהרמנו את הברקס הגענו אחר כך ל-9,000 מאומתים ביום. אם נעצור במספרים כאלה אנחנו נגיע לחולים קשים רבים", אמרה בישיבה.

לדבריה, הסגר הלילי לא יעיל ויש להתחיל כבר עכשיו במתווה הריסון המהודק אותו הציג משרד הבריאות אתמול. "אם נגיע ל-3,500 מאומתים ומקדם הדבקה 1.35 אז נגיע גם ל-4,500 מאומתים בכל מקרה. משרד הבריאות מציע להתחיל עכשיו ריסון מהודק שהשפעתו על המסחר משמעותית. בתכנית של המל"ל נגיע לסגר מלא בכל מקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully