וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער הכריז על עזיבת הליכוד והקמת מפלגה חדשה: "צו השעה - להחליף את נתניהו"

עודכן לאחרונה: 8.12.2020 / 21:33

הח"כ שנחשב לאחד מיריביו הגדולים של נתניהו, טען כי המפלגה הפכה לכלי שרת בידי האינטרסים האישיים של ראש הממשלה: "פולחן אישיות לאדם". הוא הכריז כי יתפטר מיידית מהכנסת. "איני יכול לתמוך עוד בממשלה בראשות נתניהו, ואיני יכול להיות חבר הליכוד בראשותו"

בווידאו: גדעון סער עוזב את הליכוד/מערכת וואלה! NEWS

ח"כ גדעון סער הודיע הערב (שלישי) כי הוא עוזב את הליכוד כדי להקים מפלגה חדשה, שתתמודד מול בנימין נתניהו על ראשות הממשלה. במסגרת הצהרה שמסר, תקף סער את נתניהו וטען כי הממשלה בראשותו אינה מסוגלת להביא שינוי ותיקון, בדגש על משבר הקורונה. הוא ציין כי מפלגתו החדשה תתמודד בבחירות הקרובות וכי כבר מחר יודע על התפטרותו מהכנסת.

"איני יכול לתמוך עוד בממשלה בראשות נתניהו, ואיני יכול להיות חבר הליכוד בראשותו", אמר סער בהצהרה שמסר. לדבריו, המפלגה הפכה לכלי שרת בידי האינטרסים האישיים של ראש הממשלה: "חנופה והתקפלות הדגלים, בפולחן אישיות לאדם. אין שום דיון בשאלות של מדיניות, תרבות פסולה של הכפשה של יריבים פולטייים".

הצהרה של גדעון סער, 8 בדצמבר 2020. ללא, אתר רשמי
"איני יכול לתמוך עוד בממשלה בראשות נתניהו". גדעון סער, הערב/אתר רשמי, ללא

"ישראל מצויה מזה שנתיים במשבר הפוליטי החמור בתולודתיה, השיח הציבורי נהיה רעיל יותר ויותר ואמון הציבור במערכת הפוליטית הידרדר", אמר סער בפתח דבריו. "בנוסף למשבר הפוליטי, חווה ישראל משבר חברתי וכלכלי חמור, שמחריף כתוצאה מההתמודדות הכושלת של הממשלה מול הקורונה".

סער הבהיר כי נתניהו אינו מסוגל לספק למדינה אחדות ויציבות לה היא זקוקה כל כך. לדבריו "צו השעה הוא להביא את הכוחות הטובים ביותר לפוליטיקה, כדי לתת ולא בשביל לקבל. אנחנו נפעל כדי שענייני המדינה ינוהלו באופן אחראי ומקצועי". מעבר לכך, הוסיף סער כי הוא "לוקח בחשבון את האפשרות שהבחירות לא יקודמו, וייתכן שתימצא פשרה שתאריך את חיי הממשלה, אולי המעשה שאני עושה היום יהיה תמריץ לדחייתן, אבל מרגע שקיבלתי החלטה עליי לצאת לדרך חדשה".

בדרך לבחירות | ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הצהרה לתקשורת בכנסת 2 בדצמבר 2020. יונתן זינדל/פלאש 90, פלאש 90
אחד מהיריבים הגדולים. נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל/פלאש 90

התפטרות מהכנסת תאפשר לסער לחבור למפלגה קיימת בבחירות הבאות, כמו דרך ארץ של יועז הנדל וצביקה האוזר. הבא בתור להיכנס לכנסת לפי רשימת הליכוד במידה וסער יתפטר הוא נסים ואטורי. אם גם מקורבתו ח"כ מיכל שיר תתפטר מתפקידה, במקומה ייכנס שבח שטרן.

"כל אלה לא החלטות קלות או נוחות אבל משמעותה של מנהיגות היא להוביל ולפרוץ דרך", הבהיר סער בהצהרה שמסר. "אני חש בשל לתפקיד ולנשיאה באחריות הנובעת ממנה". בשבועות האחרונים הגביר סער את הביקורת שלו על מדיניות הממשלה במשבר הקורונה, ואף התפטר מוועדת החוקה בכנסת, במחאה על חוק הקורונה. עם סער צפויה לפרוש גם ח"כ מיכל שיר מהליכוד שנחשבת למקורבת אליו מאוד.

סער נחשב לאחד מיריביו הגדולים של ראש הממשלה בנימין נתניהו בליכוד והוא היה היחיד שהתמודד מולו בפריימריז האחרונים על ראשות הליכוד בדצמבר אשתקד. נתניהו זכה ברוב גורף של הקולות עם כ75%. על אף מיקומו בצמרת החמישיה הראשונה של הליכוד, אולם סער היה היחיד מבכירי הליכוד שלא מונה לשר בממשלת נתניהו-גנץ.

לקראת ההצהרה, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר הערב בראיון לרדיו 103 כי "סער קיבל החלטה לעזוב את הליכוד ולרוץ במפלגה נפרדת על בסיס דרך ארץ של האוזר והנדל. ייתכן ששלושה או ארבעה חברי כנסת מהליכוד יצטרפו אליו".

"לשון המאזניים"

בסקרים שנערכו בשבועות האחרונים נבחנה גם האפשרות לריצה משותפת של סער עם ח"כ יפעת שאשא ביטון. לדברי גורמים בכירים במערכת הפוליטית הוא נמצא גם בקשר קרוב עם הרמטכל לשעבר גדי איזנקוט ששוקל גם הוא בימים אלה להיכנס לפוליטיקה.

ח"כ יפעת שאשא ביטון מסרה בעקבות הפרסומים על שיתוף פעולה בינה לבין סער, כי "כפי שאמרתי כבר מספר פעמים, כאשר אקבל החלטה אני אעמוד בשקיפות מול הציבור ואגיד מה החלטתי".

שר מהליכוד אמר כי "סער התייבש בכנסת כח"כ, והוא ימשיך להיות כך גם בפעם הבאה". לדבריו, "במפלגה עצמאית, גם עם חמישה מנדטים הוא יכול למצוא את עצמו במקום אחר אחרי הבחירות הבאות, כלשון מאזניים בממשלה של נתניהו ומעמדו יהיה לגמרי אחר".

ח"כ שלמה קרעי (ליכוד) אמר כי אם ח"כ גדעון סער אכן החליט לעזוב את הליכוד, "עליו להתפטר מהכנסת לאלתר ולהשיב את המנדט לליכוד". קרעי כתב בטוויטר: "מצער שמי שהיה בשר מבשרה של תנועת הליכוד, החליט להפנות עורף דווקא בתקופת משבר. ההחלטה להצטרף לגוש 'רק לא ביבי', מעוררת סלידה בקרב הציבור הימני ותבוא לידי ביטוי בקלפי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully