וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר מנדטים: סער מתחזק ומונע מנתניהו רוב לגוש הימין

לפי סקר חדשות 12, רושמת המפלגה החדשה 21 מנדטים, לעומת 15-18 להם זכתה בסקרים הקודמים. המפלגה של סער פוגעת ביש עתיד, שנחלשת במנדט, ובעיקר בימינה, שיורדת ל-13 מנדטים. המשמעות היא שאם הבחירות היו נערכות היום, לנתניהו לא היה רוב לגוש הימין-חרדים

בווידאו: גדעון סער ביום שחרי הודעת הפרישה מהליכוד/צילום: יותם רונן

סקר חדשות 12 שפורסם הערב (שלישי) בחן את כוחה של המפלגה החדשה של גדעון סער וח"כ יפעת שאשא-ביטון, ועולה ממנו כי סער התחזק בחמישה מנדטים מאז הסקר הראשון שבחן אותו. לפי הסקר, אם הבחירות היו נערכות היום מפלגת סער ושאשא-ביטון היתה מקבלת 21 מנדטים והופכת למפלגה השנייה בגדולה, אחרי הליכוד שזוכה לפי הסקר ל-27 מנדטים.

בנוסף לכך, מהסקר עולה כי המפלגה החדשה של סער פוגעת ביש עתיד, שנחלשת במנדט, ובעיקר בימינה, שיורדת ל-13 מנדטים. הרשימה המשותפת מקבלת 11 מנדטים בסקר, ש"ס ויהדות התורה עם שמונה מנדטים כל אחת, ומרצ ישראל ביתנו וכחול לבן עם שישה מנדטים כל אחת.

מהסקר עולה כי אם הבחירות היו נערכות היום, לנתניהו לא היה רוב לגוש הימין-חרדים, שכן סער הצהיר כי הוא לא מתכוון לשבת בממשלה בראשותו. לפי הסקר, לגוש הימין-חרדים של הליכוד, הסיעות החרדיות וימינה יש 56 מנדטים בלבד. מפלגות העבודה, הבית היהודי וגשר בראשות אורלי לוי-אבקסיס לא עוברות את אחוז החסימה.

אם הבחירות היו מתקיימות היום

  • הליכוד בראשות בנימין נתניהו 27
  • מפלגה בראשות גדעון סער עם יפעת שאשא ביטון 21
  • יש עתיד-תל"ם בראשות יאיר לפיד 14
  • ימינה בראשות נפתלי בנט 13
  • הרשימה המשותפת (חד"ש, רע"ם, תע"ל, בל"ד) בראשות איימן עודה 11
  • ש"ס בראשות אריה דרעי 8
  • יהדות התורה בראשות יעקב ליצמן 8
  • מרצ בראשות ניצן הורוביץ 6
  • כחול לבן בראשות בני גנץ 6
  • ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן 6

עוד בוואלה!

סקרים ראשונים: סער מקבל 18-15 מנדטים ויכול למנוע מנתניהו הקמת ממשלה

לכתבה המלאה
גדעון סער 17 בפברואר 2020. יונתן זינדל/פלאש 90, פלאש 90
פוגע בעיקר בימינה. גדעון סער במליאת הכנסת/פלאש 90, יונתן זינדל/פלאש 90

בשאלת ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה מוביל נתניהו עם 33%, כשגדעון סער ניצב אחריו עם 18%, נפתלי בנט עם 9%, יאיר לפיד עם 8% ובני גנץ עם 7%. מבין המשיבים. 18% טענו כי אף אחד מהם אינו ראוי לתפקיד.

הסקר נערך ע"י מכון מדגם בראשות מנו גבע בקרב מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה בקרב 501 נשאלים טעות דגימה 4.4%-+.

מהסקרים הקודמים, שנערכו יממה לאחר הודעתו של גדעון סער על הקמת המפלגה, עלה כי מפלגתו החדשה של סער הייתה מקבלת 18-15 מנדטים. גם לפי הסקרים הקודמים, סער נוגס בעוצמה של הליכוד וימינה, אך גם במפלגות המרכז - יש עתיד ובעיקר כחול לבן של בני גנץ, שמאבדות כל אחת 2-3 מנדטים לעומת הסקרים שנערכו עד כה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully