וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי החבירה לסער: גנץ פיטר את הנדל והחל בהליך להעברת האוזר מתפקידו

עודכן לאחרונה: 14.12.2020 / 19:14

שר הביטחון הודיע להנדל על סיום תפקידו כשר התקשורת, והחל בהליך הדחתו של האוזר מתפקידו כיו"ר ועדת חוץ וביטחון. זאת, בעקבות החלטתם של השניים להצטרף למפלגתו החדשה של גדעון סער. "תמה דרכם כנושאי תפקיד מטעם כחול לבן", אמר גנץ, שיחליף את הנדל כשר תקשורת

בווידאו: האוזר והנדל מצטרפים לגדעון סער/עריכה: אסף דרורי

יו"ר כחול לבן בני גנץ הודיע היום (שני) לחברי סיעת דרך ארץ, שר התקשורת יועז הנדל וח"כ צבי האוזר, על פיטוריהם בעקבות הצטרפותם למפלגתו החדשה של גדעון סער. גנץ הודיע להנדל על סיום תפקידו במשרד התקשורת, והחל בהליך העברתו של האוזר מתפקיד יו"ר ועדת חוץ וביטחון, הדורש הצבעה בוועדות.

האוזר והנדל חברים בסיעה נפרדת בתוך כחול לבן, ועל כן גנץ אינו יכול לפטרם או להדיחם מהכנסת. לכן, הנדל הודח ממשרדו, והאוזר צפוי לסיים את תפקידו בוועדה. "האוזר והנדל בחרו את ביתם הפוליטי החדש ובכך תמה דרכם כנושאי תפקיד מטעם כחול לבן", מסר גנץ.

לאחר ההחלטה לפטר ולהדיח את חברי סיעת דרך ארץ, היו"ר גנץ הודיע כי הוא יכהן כשר התקשורת במקומו של הנדל. לפי חוק יסוד הממשלה, כששר מפסיק לכהן התפקיד עובר אוטומטית לראש הממשלה, אבל לפי ההסכם הקואליציוני בין הליכוד וכחול לבן, ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי יכולים ורשאים לפטר ולמנות שרים רק בגוש שבראשו הם עומדים. כלומר, תידרש הסכמה של ראש הממשלה בנימין נתניהו לכך שהתיק יעבור לגנץ.

נתניהו בעצמו בכל מקרה מנוע מלכהן בתיק התקשורת בגלל ניגודי העניינים סביב כתבי האישום נגדו, כך שהוא לא יוכל להחזיק בתיק ויצטרך להעבירו לשר אחר.

מסע"ת | יועז הנדל וצבי האוזר 9 בדצמבר 2020. אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
"בחרו את ביתם הפוליטי החדש". האוזר והנדל/אתר רשמי, אלכס קולומויסקי

לאחר הודעת הפיטורים, הנדל נפרד מחברי כחול לבן בקבוצת הווטסאפ שלהם. "לפעמים הפוליטיקה מובילה לכל מיני מצבים אבל רציתי להגיד כמה מילים אישיות. היה לי תענוג להיות איתכם בקבוצה אחת למרות חילוקי הדעות. אני מעריך מאוד את הקבוצה הזאת ואנשיה. יודע שכולם באו ממקום טוב", הודה לחברי המפלגה ופנה לגנץ: "מודה לבני על הדוגמה האישית, הממלכתיות ואהבת האדם. דרכנו נפרדות פוליטית, אבל מקווה שנדע להישאר חברים ולעשות טוב למען מדינת ישראל בעתיד".

מוקדם יותר היום, טרם הודעת גנץ, האוזר והנדל הכריזו כי יתפטרו מתפקידיהם אם הבחירות יידחו, ואמרו כי לא יתמכו בפשרה במשבר הקואליציה אם תימצא כזו. הדבר עורר זעם בסביבתו של גנץ, ובהמשך הוחלט לפטר ולהדיח את השניים.

הודעתם של חברי דרך ארץ הגיעה גם לאחר שיו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין (הליכוד), החליט על דחיית ההצבעה על ההצעה לפיזור הכנסת ביממה, בניסיון לבלום שני סעיפים מרכזיים שכחול לבן ניסתה לקדם באמצעותו - הפחתת מימון הבחירות וחובת שקיפות ברשתות החברתיות.

בני גנץ ביום ההצבעה על פיזור הכנסת, 2 בדצמבר 2020. פול רשמי- אלכס קולומויסקי, ידיעות אחרונות, אתר רשמי
"תמה דרכם כנושאי תפקיד מטעם כחול לבן". שר הביטחון בני גנץ/אתר רשמי, פול רשמי- אלכס קולומויסקי, ידיעות אחרונות

במשבר התקציב הראשון, באוגוסט האחרון, דרך ארץ יזמה את פשרת האוזר שדחתה את פירוק הממשלה ופיזור הכנסת בשלושה חודשים, מבלי להעביר תקציב. תחת דרך ארץ, האוזר והנדל הובילו מדיניות עצמאית גם בהצבעות בכנסת ובמהלכים מסוימים בניגוד לעמדת כחול לבן. כך לדוגמה, בשבוע שעבר, האוזר, החבר בוועדה לבחירת שופטים, החרים יחד עם שרת התחבורה מירי רגב וח"כ אסנת מארק מהליכוד את ישיבת הוועדה שבראשה עומד איש כחול לבן, שר המשפטים אבי ניסנקורן. האוזר גם הצביע בשבוע שעבר נגד חוק השוויון אותו מקדמת כחול לבן במסגרת מרד החקיקה נגד הליכוד.

האוזר והנדל התמודדו במשך שלוש מערכות בחירות בכחול לבן, והובילו את ההתנגדות הפנימית במפלגה להקמת ממשלה בראשות גנץ בתמיכת הרשימה המשותפת בבחירות מועד ב' וג', וגם את הלחץ להקמת ממשלת האחדות עם נתניהו. אחרי פירוק כחול לבן הם התפלגו ממפלגת תל"מ של משה יעלון והצטרפו כסיעה עצמאית בשם דרך ארץ לגוש כחול לבן בממשלה.

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, תקף את השניים. "‏הנדל והאוזר מצטרפים למפלגה החמישית שלהם. ללא ספק מדובר בשיא ישראלי אם לא עולמי", לדבריו, "זו אחת הסיבות שאמון הציבור בפוליטיקאים נמצא בשפל המדרגה".

בכיר בעולם התקשורת: "כל דבר שהנדל קידם לא יקרה"

בכיר במשרד התקשורת העריך כי פיטוריו של הנדל לא יעכבו את רפורמת הסיבים, שעברה בקריאה ראשונה ומחר תידון בפעם השנייה והאחרונה בוועדת הכלכלה, ותעבור להצבעה בקריאה שנייה ושלישית. עם זאת, הם כן הביעו חשש שמה רפורמות אחרות יתקעו כמו "וועדת פולקמן", שנועדה לדון ברגולציה בשידורי הטלוויזיה.

עם זאת, בכיר בעולם התקשורת אמר לוואלה! NEWS כי "אני מקווה שהרפורמות שהנדל קידם לא יתקעו, אבל אני מעריך שהן כן. מדובר בפוליטיקה ואף אחד לא יגרום לכך שתירשם רפורמה שעושה טוב על שמו של יועז הנדל. כבר למדו מכחלון. למעשה, כל דבר שקידם יועז הנדל, לא יקרה, חד וחלק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully