וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנדל והאוזר הודיעו: נתפטר מתפקידינו אם הכנסת לא תפוזר

14.12.2020 / 14:40

חברי סיעת דרך ארץ הבהירו כי דחייה נוספת של פיזור הכנסת תביא לכך שיעזבו את תפקידיהם כשר התקשורת ויו"ר ועדת חוץ וביטחון. "לא נתמוך בפשרות נוספות", הצהירו. דבריהם באים ברקע ההצטרפות למפלגה החדשה של גדעון סער, שגררה ביקורת בכחול לבן על המשך כהונתם

בווידאו: האוזר והנדל מצטרפים לגדעון סער/עריכה: אסף דרורי

חברי סיעת דרך ארץ, יועז הנדל וצביקה האוזר, הודיעו היום (שני) כי יתפטרו מתפקידיהם כשר התקשורת ויו"ר ועדת חוץ וביטחון אם הבחירות יידחו. ההצהרה מגיעה ברקע הצטרפותם למפלגה החדשה של ח"כ הליכוד לשעבר גדעון סער ברביעי, וניסיונות בליכוד ובכחול לבן למצוא מתווה פשרה בנושא התקציב והרוטציה שימנע בחירות.

"לא נתמוך בפשרות נוספות", כתבו חברי סיעת דרך ארץ בהודעה שפרסמו. "אנו תומכים בפיזור הכנסת כדי לחזור לבוחר ולהחליף את נתניהו. אם הקואליציה תחליט על ארכה נוספת - נתפטר מתפקידינו".

השניים התמודדו בשלוש מערכות הבחירות האחרונות בכחול לבן, אך אחרי הבחירות האחרונות הקימו סיעה עצמאית. חלק מהח"כים בכחול לבן מתחו ביקורת על כך שהם ממשיכים לשבת בתפקידיהם כשר התקשורת ויו"ר ועדת חוץ וביטחון למרות שהביעו חוסר אמון בממשלה והעומדים בראשה.

מסע"ת | יועז הנדל וצבי האוזר 9 בדצמבר 2020. אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
"לא נתמוך בפשרות נוספות". הנדל והאוזר/אתר רשמי, אלכס קולומויסקי

ההודעה מגיעה אחרי שיו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין (הליכוד), החליט על דחיית ההצבעה על ההצעה לפיזור הכנסת ביממה, בניסיון לבלום שני סעיפים מרכזיים שכחול לבן ניסתה לקדם באמצעותו - הפחתת מימון הבחירות וחובת שקיפות ברשתות החברתיות. מוקדם יותר היום, חברי כחול לבן הביעו גם הם חוסר שביעות רצון מדחיית ההצבעה והתעמתו עם לוין בישיבת הנשיאות בכנסת.

בשבוע שעבר, הודיעו האוזר והנדל על הצטרפותם לסער ותקפו את ראש הממשלה בנימין נתניהו . "מצבו המשפטי הכתיב את המצב הפוליטי ומכאן את דרך קבלת ההחלטות לגבי המשבר הכלכלי-חברתי בימי קורונה", אמר הנדל, והאוזר הוסיף כי "נתניהו בחר להמשיך ולפלג את ישראל דווקא בשעת משבר קשה. הממשלה הזו כשלה בתפקידה העיקרי. בנקודה שבה אנחנו כעת, חלופה לנתניהו תקום רק מימין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully