וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנערים החטופים מניגריה התאחדו עם הוריהם אחרי השחרור: "בכי של אושר"

יותר מ-300 תלמידים ששוחררו מהשבי זכו לראות את קרוביהם במפגש מרגש. "לא האמנתי עד שהשכנים הודיעו לי שזה נכון", אמרה אמו של אחד מהם. גם הנשיא קיבל את פניהם. לדברי מושל המחוז, מי שעומד מאחורי החטיפה אלו שודדים מקומיים, ולא ארגון בוקו חראם שקיבל אחריות תחילה

בווידאו: לאחר ששוחררו הנערים שנחטפו בניגריה פגשו את משפחותיהם/צילום: רויטרס

יותר מ-340 תלמידי בית ספר ששוחררו מהשבי התאחדו היום (שישי) עם משפחותיהם, שבוע לאחר שנחטפו מבית ספרם בצפון-מערב ניגריה, ולקרוביהם קשה היה להסתיר את ההתרגשות. הנערים חולצו אתמול בידי כוחות הביטחון, והובאו לבירת המחוז. עם זאת, חלק מהנערים החטופים עדיין נעדרים, ויש טענות סותרות לגבי זהות החוטפים.

"לא האמנתי למה ששמעתי עד שהשכנים באו להודיע לי שזה נכון", אמרה אמו של אחד הנערים לסוכנות הידיעות רויטרס. אם אחרת ציפתה בדאגה לראות כי בנה בן ה-15 נמצא בין החטופים ששוחררו. "אני חייבת לבכות", אמרה למראה בנה. "זה בכי של אושר לראות אותו".

תלמידים בית הספר מניגריה שנחטפו על ידי שודדים וחולצו על ידי כוחות הביטחון, בדרכם לעיר קטסינה. 17 בדצמבר 2020. רויטרס
היה קשה להסתיר את ההתרגשות. הנערים שבים לקטסינה, אתמול/רויטרס

הנערים הגיעו באוטובוס לקטסינה, בירת המחוז בעל אותו בשם, שם קיבל את פניהם גם הנשיא מוחמדו בוהארי. חלקם נראו עייפים, עדיין לבשו את מדי בית הספר, ואילו אחרים אחזו בשמיכות אפורות.

אחד מהנערים ששוחררו סיפר לתחנת טלוויזיה מקומית שהקבוצה אכלה בשבי בעיקר לחם, ושהיה להם קר. לדבריו, הוא "ממש שמח" לחזור לקטסינה.

מושל המחוז, אמינו בלו מסארי, נאם בפני הילדים המשוחררים. "סבלתם פיזית, נפשית ופסיכולוגית, אבל הרשו לי להבטיח לכם שסבלנו יותר וההורים שלכם סבלו יותר", אמר. לפני כן, הוא מסר כי חלק מהחטופים כנראה עדיין מוחזקים בשבי. "אני חושב שהחזרנו את רוב הבנים - זה לא כולם", אמר לתקשורת המקומית.

עוד בוואלה!

מאימת בוקו חראם להתעללות הצבא: "הדור האבוד" של המלחמה בניגריה

לכתבה המלאה

דוברו של מושל המחוז, עבדול לבראן, אמר ל-BBC כי מי שעומד מאחורי החטיפה הם שודדים ולא הארגון הקיצוני בוקו חראם"שקיבל אחריות על הפעולה. "זה לא היה בוקו חראם", אמר. "השודדים המקומיים שאנו מכירים לאורך כל הדרך היו אחראים. אלה אנשים שאנחנו מכירים טוב מאוד, פגשתי כמה ממנהיגיהם, לכן המגעים התקיימו בשיתוף פעולה עם ארגון מטריה של אגודות מגדלי בקר והמשא ומתן נעשה דרכו".

לפי הרשויות במדינה, הם נחטפו על ידי שודדים מקומיים. הארגון הג'יהאדיסטי בוקו חראם טען כי הוא שעומד מאחורי החטיפה ההמונית, אך כמה מומחים הטילו ספק בטענה, משום שהאירוע התרחש הרחק מאזור הפעילות הרגיל של הארגון.

הארגון אף פרסם סרטון שמציג לכאורה חלק מהתלמידים. בסרטון, שצולם ביער, נראית קבוצת נערים מתחננת בפני כוחות הבטחון להתרחק מהמקום, כשאחד מהם מדבר בשם הארגון. לצד החטופים נראים גם קבוצת חמושים רעולי פנים.

תלמידי בית הספר מניגריה שנחטפו על ידי שודדים וחולצו על ידי כוחות הביטחון, בדרכם לעיר קטסינה. 17 בדצמבר 2020. רויטרס
"ההורים שלכם גם סבלו". החטופים ששוחחרו עם הגעתם לקטסינה, אתמול/רויטרס

הסכסוך בין הרועים לחקלאים נפוץ במדינות המחוז במרכז ובצפון-מערב ניגריה. שתי הקבוצות נלחמות זו בזו כבר עשרות שנים, אך העימותים הקטלניים גברו בשנים האחרונות, כשקהילות חקלאיות ורועי צאן העסיקו יחידות משמר חמושות, במיוחד בצפון מערב ניגריה.

הממשלה מתעקשת כי לא שולם לחוטפים כופר, אלא שהנערים שוחררו לאחר משא ומתן. מושל מדינת המחוז שבה שוחררו הנערים אמר ל- BB כי שלושה סבבים של משא ומתנים התרחשו בנפרד לפני שהובטח שחרור התלמידים.

עוד אמר המושל, כי במהלך המשא ומתן העלו החוטפים טענות שונות. "הם התלוננו בין היתר על הרג הבקר שלהם ועל יחידות משמרות שונות שמפריעות להם", הסביר. הוא הוסיף כי הממשלה הבטיחה לבדוק את תלונות החוטפים.

תלמידי בית הספר מניגריה שנחטפו על ידי שודדים וחולצו על ידי כוחות הביטחון, בדרכם לעיר קטסינה. 17 בדצמבר 2020. רויטרס
"זה לא היה בוקו חראם". הנערים, אתמול/רויטרס

עדי ראייה מספרים כי החטיפה נפתחה כשחמושים פשטו על בית הספר ותלמידים רבים קפצו על גדר המוסד ונמלטו למשמע היריות. חלקם עקבו אחר החמושים, שרימו אותם להאמין כי הם אנשי ביטחון. לאחר שסודרו, הם הוצעדו על ידי החמושים ליער הסמוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully