וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חטיפת הנערים בניגריה: כ-350 חולצו על ידי כוחות הביטחון

מושל מדינת המחוז שבה נשבו מאות תלמידי התיכון אמר כי רובם שוחררו אחרי שהוחזקו ביער במדינת מחוז סמוכה. ההודעה נמסרה שעות אחרי שארגון בוקו חראם הקיצוני פרסם סרטון שבו לטענתו נראו חלק מהחטופים הצעירים

בווידאו: בוקו חראם פרסמו סרטון ובוא נראים התלמידים שנחטפו בניגריה/מתוך טוויטר

כוחות הביטחון בניגריה הצליחו היום (חמישי) לחלץ כ-350 מהנערים החטופים בצפון המדינה - כך אמר מושל מחוז מדינת קטסינה. "החזרנו את רוב הבנים, לא את כולם", אמר המושל אמינו בלו מאסרי בריאיון לערוץ NTA. לדבריו, בסך הכול שוחררו 344 נערים מיער רוגו שבמדינת המחוז זמפרה הסמוכה.

לדבריו, במהלך המבצע, כוחות הביטחון כיתרו את האזור שבו הוחזקו הנערים וניתנה הוראה שלה לירות ולו כדור אחד. "יצרנו קשר עקיף כדי הלבטיח את שחרורם של הנערים ללא פגע", אמר המושל. "אנחנו מודים לאלוהים שהם שמעו לעצתנו ושלא נורתה יריה אחת". הוא ציין כי הנערים עושים דרכים בחזרה למדינת קטסינה כדי לעבור בדיקות רפואיות ולהתאחד עם משפחותיהם.

ההודעה נמסרה שעות אחרי שארגון הטרור בוקו חראם פרסם סרטון שבו לטענתו נראו חלק מהחטופים הצעירים שהתחננו לעזרה. בסרטון, שהופץ ברשתות החברתיות ושמהימנתו לא אושרה על ידי גורמים רשמיים, נראתה קבוצה של נערים ביער מתחננים "עזרו לנו, עזרו לנו".

אביו של אחד הנעדרים, שמסר רק את שמו הפרטי עומר, אמר כי בנו, שמסו איברהים, היה אחד הנערים שנשמע בסרטון.

חטיפת התלמידים בניגריה: בוקו חראם פרסמו סרטון ובו נראים החטופים
17.12.20. טוויטר, צילום מסך
"עזרו לנו". הנערים בסרטון של בוקו חראם/צילום מסך, טוויטר

בסרטון, שנמשך שש דקות, דיבר הנער שבגדיו ופניו מלוכלכים באנגלית ובהאוסה ואמר כי הם נחטפו על ידי הכנופייה של אבו בכר שקאו - מנהיג בוקו חראם. הוא אמר כי כמה מהנערים נהרגו בתקיפות אוויריות של צבא ניגריה וקרא לסגור את בתי הספר פרט למדרסות. בשלב מסוים, קולו החל לרעוד וילדים אחרים החלו לבכות. חלק מהחטופים נראים בני לא יותר מעשר.

"כל הצבאות שהגיעו לכאן לעזור לנו, בבקשה חזרו חזרה. הם לא יכולים לעשות כלום כדי לעזור לנו", אמר הנער.

החטיפה, שהתרחשה ביום שישי שעבר כשחמושים פשטו עם אופנועים על בית הספר למדעי הממשל בעיירה קנקרה, ולקחו עמם מאות נערים בתקרית הגדולה ביותר מסוגה באזור הכאוטי בשנים האחרונות. החטיפה ריתקה באימה את המדינה הזועמת על חוסר הביטחון, והזכירה את חטיפתן של יותר מ-200 נערות ב-2014 בידי בוקו חראם. עד היום לא ידוע מה עלה בגורלן של כמאה מהן.

הארגון הקיצוני ידוע בגיוס כפוי של חטופיו לשדה הקרב. אם אכן טענותיו נכונות, המעורבות של בוקו חראם במתקפה בצפון-מערב המדינה מסמלת על התרחבות פעילותו הגיאוגרפית מצפון-מזרח המדינה.

הפגנה בדרישה מהרשויות לחלץ מאות תלמידי בית ספר שנחטפו במדינת קטסינה, ניגריה 17 בדצמבר 2020. רויטרס
"החזירו את הבנים שלנו הביתה". הפגנה למען שחרור הנערים בקטסינה, אתמול/רויטרס

מוקדם יותר, צעדו מפגינים בעיר קטסינה תחת שלט שבו נכתב BringBackOurBoys# (החזירו את הבנים שלנו הביתה), אחרי שנענו לקריאת "קואליציית הקבוצות הצפוניות" - גוף אזרחי המתמקד ברווחתם של תושבי צפון ניגריה.

חלקם צעקו: "הצילו את צפון ניגריה". בלרבה רופין, מתאם הפעילות של הגוף, אמר כי צפון ניגריה "ננטשה לרחמיהם של מורדים, פושעים, חוטפים, שודדים חמושים, אנסים ומבחר של עבריינים אכזריים".

לדבריו, יש "ואקום אדיר ברצון הפוליטי וביכולת של הממשלה" להתמודד מול החוטפים, ששבו את הנערים.

לפי ארגון אמנסטי, יותר מ-1,100 איש נהרגו במחצית הראשונה של 2020 בהתקפות של כנופיות חמושות בצפון-מערב המדינה. הן מטילות אימה על הקהילות המקומיות ומקשות עליהן לעבד את אדמותיהן, לנסוע או להוציא משאבים מהקרקע, כמו זהב.

בצפון-מזרח המדינה, בוקו חראם ושלוחת דאעש במערב אפריקה, שהתפצלה ממנו, מנהלים התקוממות ג'יהאדיסטית במשך יותר מעשור. כשני מיליון איש נעקרו מבתיהם, ויותר מ-30 אלף נהרגו. הם רוצים להקים מדינת הלכה אסלאמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully