וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוכים ומתחננים ביער: בוקו חראם פרסם סרטון של הנערים החטופים בניגריה

הארגון שחרר את התיעוד אחרי שעלו ספקות לגבי קבלת האחריות שלו על המתקפה שבה נחטפו מאות תלמידים בצפון-מערב המדינה. אחד הנערים מדבר בשם החוטפים, וקורא לכוחות הביטחון להתרחק מהאזור. ההורים זועמים על הממשלה: "ננטשנו לרחמיהם של מורדים, חוטפים ואנסים"

בווידאו: בוקו חראם פרסמו סרטון ובוא נראים התלמידים שנחטפו בניגריה/מתוך טוויטר

ארגון הטרור בוקו חראם פרסם היום (חמישי) סרטון שלכאורה מראה את חלק ממאות התלמידים החטופים מבית ספר בצפון-מערב ניגריה. בסרטון נראית קבוצת נערים מתחננת בפני כוחות הבטחון להתרחק מהמקום, כשאחד מהם מדבר בשם הארגון. בסרטון שצולם ביער, נראים חמושים עם פנים רעולות, כשחלק מהחטופים נראים בני לא יותר מעשר.

הסרטון, שנמשך שש דקות, מציג בחזית נער שבגדיו ופניו מלוכלכים, שמדבר באנגלית ובהאוסה ואומר כי הם נחטפו על ידי הכנופייה של אבו בכר שקאו - מנהיג בוקו חראם. הוא אמר כי כמה מהנערים נהרגו בתקיפות אוויריות של צבא ניגריה וקרא לסגור את בתי הספר פרט למדרסות. הוא אמר כי על כל כוחות הממשלה שנשלחו לעזור להם לסגת מהאזור. בשלב מסוים, קולו החל לרעוד וילדים אחרים החלו לבכות.

שום גורם רשמי לא התייחס עוד לסרטון או אישר את מהימנתו. לפי חלק מההערכות, הנערים נחטפו על ידי כנופיית שודדים הפועלת באזור, שהעבירה אותם לבוקו חראם בתמורה לכסף או כלי נשק.

חטיפת התלמידים בניגריה: בוקו חראם פרסמו סרטון ובו נראים החטופים
17.12.20. טוויטר, צילום מסך
בוקו חראם מרחיב את פעילותו. הנערים החטופים בסרטון/צילום מסך, טוויטר

בינתיים, הזעם על הממשלה גובר ומפגינים צעדו היום תחת שלט שבו נכתב BringBackOurBoys# (החזירו את הבנים שלנו הביתה), על משקל הקמפיין הבינלאומי שהתנהל לאחר שבוקו חראם חטף יותר מ-200 נערות ב-2014. עד היום לא ידוע מה עלה בגורלן של כמאה מהן.

ההורים חוששים שהזמן הולך ואוזל, מאחר שהארגון הקיצוני ידוע בתור גיוס כפוי של חטופיו לשדה הקרב. אם אכן טענותיו נכונות, המעורבות של בוקו חראם במתקפה בצפון-מערב המדינה מסמלת על התרחבות פעילותו הגיאוגרפית מצפון-מזרח המדינה.

בעיר קטסינה צעדו עשרות אנשים ברחובות אחרי שנענו לקריאת "קואליציית הקבוצות הצפוניות", גוף אזרחי המתמקד ברווחתם של תושבי צפון ניגריה. חלקם צעקו: "הצילו את צפון ניגריה". בלרבה רופין, מתאם הפעילות של הגוף, אמר כי צפון ניגריה "ננטשה לרחמיהם של מורדים, פושעים, חוטפים, שודדים חמושים, אנסים ומבחר של עבריינים אכזריים".

לדבריו, יש "ואקום אדיר ברצון הפוליטי וביכולת של הממשלה" להתמודד מול החוטפים, ששבו את הנערים מהתיכון למדעי הממשל בעיירה קנקרה שבמדינת קטסינה. הממשל במדינה אמר כי כ-320 נערים עדיין נעדרים.

הפגנה בדרישה מהרשויות לחלץ מאות תלמידי בית ספר שנחטפו במדינת קטסינה, ניגריה 17 בדצמבר 2020. רויטרס
"החזירו את הנערים שלנו". הפגנה למען שחרור החטופים בקטסינה, היום/רויטרס

מושל המדינה, אמינו בלו מסרי, אמר אתמול לרשת BBC כי הנערים מצויים ביערות מדינת המחוז זמפרה הסמוכה. עוזר שלו אמר כי חיילים ואנשי מודיעין סורקים את יער רוגו, שמשתרע על פני מדינות המחוז קטסינה, זמפריה, קדונה וניז'ר.

מומחי ביטחון באזור אומרים כי ייתכן שהנערים נלקחו לאזור הגבול הסמוך עם ניז'ר, שם יהיה קשה יותר למצוא אותם. לפי ארגון אמנסטי, יותר מ-1,100 איש נהרגו במחצית הראשונה של 2020 בהתקפות של כנופיות חמושות בצפון-מערב המדינה. הן מטילות אימה על הקהילות המקומיות ומקשות עליהן לעבד את אדמותיהן, לנסוע או להוציא משאבים מהקרקע, כמו זהב.

בצפון-מזרח המדינה, בוקו חראם ושלוחת דאעש במערב אפריקה, שהתפצלה ממנו, מנהלים התקוממות ג'יהאדיסטית במשך יותר מעשור. כשני מיליון איש נעקרו מבתיהם, ויותר מ-30 אלף נהרגו. הם רוצים להקים מדינת הלכה אסלאמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully