וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוקו חראם קיבל אחריות על חטיפת מאות הנערים בניגריה

מנהיג ארגון הטרור אמר בקלטת שמע כי "אחינו" אחראים למתקפה על בית ספר בצפון-מערב המדינה. גורם מערבי אמר כי ייתכן שכנופיית השודדים שחטפה את מאות התלמידים העבירה אותם לבוקו חראם הג'יהאדיסטי תמורת כסף או נשק. הארגון אחראי לחטיפת מאות הנערות ב-2014

בווידאו: תלמידים נעדרים בעקבות מתקפה על בית ספר תיכון בניגריה/צילום: רויטרס

ארגון הטרור בוקו חראם אמר היום (שלישי) כי הוא אחראי לחטיפת מאות הנערים בצפון-מערב המדינה. "אחינו היו מאחורי החטיפה בקטסינה", אמר המנהיג, אבובקר שכאו, בהקלטת שמע. הארגון אחראי לחטיפת 276 הנערות בעיירה צ'יבוק לפני שש שנים, בפרשה שתפסה כותרות ברחבי העולם. מאה מהן עדיין נעדרות.

החטיפה ההמונית האחרונה התרחשה ביום שישי בלילה, כשמאות חמושים הסתערו על חטיבת ביניים של נערים בעיירה קנקרה, וצעדו עם יותר מ-300 תלמידים ליערות הסמוכים. לאחרונה הרחיב הארגון הג'יהאדיסטי את פעילותו לצפון-מערב ניגריה ממעוזיו בצפון-מזרח המדינה.

עם זאת, לא ברורה מידת קבלת האחריות של הארגון, שהייתה חסרה בפרטים. הרשויות המקומיות כבר אמרו שהן קיבלו דרישות כופר מכנופיית שודדים הפעילה באזור, שלפי עדיה ראיה אכן חטפה את הנערים.

גורם מערבי הפועל במאבק נגד הטרור באזור ייתכן שהשודדים העבירו חלק או את כל החטופים לארגון הקיצוני תמורת כסף, כלי נשק או משאבים אחרים. ברחבי אזור הסהל יש קשרים קרובים בין כנופיות, סוחרים וארגוני טרור אסלאמיים.

חלק מהנערים הצליחו להימלט מאז המתקפה. "הלנו ביער מהלילה עד הבוקר ללא נעליים", סיפר סמטו אליו, שברח והגיע בחזרה לקנקרה אחרי 36 שעות. "לרובנו היה דם מהרגליים ולא היה כלום לאכול. שתינו מים עם בוץ, ובשלב מסוים, הם עזבו אותי מאחור והמשיכו, אז רצתי וחזרתי לבד".

הורים מתאספים בבית ספר למדעי הממשל לאחר שחמושים חטפו תלמידים בקטסינה, ניגריה 13 בדצמבר 2020. רויטרס
הורי הנערים החטופים באזור בית הספר, שלשום/רויטרס

המתקפה עוררה זעם באזור העני והכפרי. נשיא ניגריה, מוחמדו בוהארי, יליד קטסינה, גינה את "ההתקפה הפחדנית על ילדים חפים מפשע".

ג'מילו עיסא, תושב קנקרה, אמר כי העיירה באבל. "האימהות שלנו עדיין בכל מקום, אנשים לא שמחים. אנחנו חשים שהממשלה נטשה אותנו. אנחנו רק רוצים את הבנים שלנו בחזרה", אמר.

חטיפות למטרות כופר הפכו לנפוצות בצפון-מערב המדינה בשנים האחרונות, בין היתר במארבים בכבישים וכן מעשי שוד קטלניים נגד עדרי בקר ומזון. עיירות הקרובות ליערות בצפון-מערב ניגריה ובניז'ר הן החשופות ביותר למתקפות.

עוד בוואלה!

מאימת בוקו חראם להתעללות הצבא: "הדור האבוד" של המלחמה בניגריה

לכתבה המלאה

לפי ארגון אמנסטי, 1,126 איש נהרגו על ידי כנופיות בניגריה מינואר ועד יוני. אף שפעילותן כוללת שורה ארוכה של פשעים, ההתקפות החמושות הגדולות האחרונות נעשו לפי החשד על ידי בני הפולאני הנוודים.

המתקפה האחרונה תגביר את הלחץ על הנשיא, שלא הצליח למגר את הטרור ולהביא ביטחון לאזור למרות מאמצים צבאיים רצופים לחסל את בוקו חראם. מנהיגה, שנשמע בקלטת שפורסמה היום, דווח כמת פעמים רבות רק כדי לצוץ לאחר מכן בחיים.

"הממשל של בוהארי לא הגיב למצב הזה בדחיפות, הרצינות והרגישות הדרושים. היו כמה מבצעים צבאיים שונים, אבל ברור כולם לא היו מצוידים, מאומנים וממומנים כראוי", אמרה בולמה בוקרטי, מומחית לטרור ממכון טוני בלייר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully