וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגריה: כ-400 נערים נעדרים אחרי מתקפת חמושים בבית ספר

13.12.2020 / 20:00

חמושים, שככל הנראה שייכים לכנופיות הנוהגות לחטוף אנשים למטרות כופר, תקפו בית ספר תיכון בצפון-מערב המדינה. במהלך המתקפה התפתח קרב יריות בין המשטרה והתוקפים, שבחסותו הצליחו חלק מהתלמידים להימלט. ההורים מתפללים לשלומם. "שאללה יעזור למדינה להציל אותם"

בווידאו: תלמידים נעדרים בעקבות מתקפה על בית ספר תיכון בניגריה/צילום: רויטרס

מאות תלמידים נעדרים בעקבות מתקפה של חמושים על בית ספר תיכון במחוז קטסינה שבצפון מערב ניגריה - כך מסרה היום (ראשון) המשטרה המקומית. במדינה חוששים כי רבים מהנעדרים מוחזקים בידי החמושים, והחלו בפעולות לאיתורם ולחילוצם.

דובר משטרת המחוז, גמבו איסה, אמר כי בית הספר התיכון הממשלתי למדע בעיירה קנקארה, הותקף בליל שישי על ידי קבוצה גדולה של חמושים עם רובי קלצ'ניקוב. ההערכה במדינה היא שהם פעלו מטעם אחת מקבוצות השודדים באזור, הידועות לשמצה בחטיפות שהן מבצעות כדי לדרוש כופר.

הדובר סיפר כי בבית הספר התפתח קרב יריות בין התוקפים למשטרה, שבחסותו הצליחו "חלק מהתלמידים לטפס ולעבור את גדר בית הספר, לברוח ולהינצל". מתוך יותר מ-600 תלמידי בית הספר, כ-400 מוגדרים נעדרים ו-200 נמצאו.

תושב העיר, מנסור בלו, אמר לסוכנות הידיעות אי-פי כי החמושים לקחו איתם חלק מהתלמידים.

בית ספר שהותקף בניגריה ומאות מתלמידיו נעדרים. 12 בדצמבר 2020. AP
החמושים פעלו מטעם אחת מקבוצות השודדים באזור. בית הספר שהותקף/AP

עוד מסר דובר המשטרה איסה כי כוחות הביטחון המקומיים החלו לגבש תכנית פעולה כדי להשיב את הנעדרים. לדבריו, "המשטרה, הצבא הניגרי וחיל האוויר, עובדים יחד עם בית הספר כדי להעריך במדויק את מספרם". הוא הוסיף כי "קבוצות חיפוש פועלות על מנת למצוא ולחלץ את הנערים".

בהצהרה מטעם נשיא המדינה, מוחמדו בוהארי, נמסר כי "הצבא, בסיוע חיל האוויר, איתר את מיקום הקבוצה החמושה ביער זנגו שבאזור קנקרה". הוא הוסיף כי במקום "היו חילופי אש במהלך המבצע שעדיין נמשך" וייחל לשלומם של החטופים.

"תפילותינו עם משפחות התלמידים, בית הספר והנפגעים", אמר בוהארי. בהצהרה לא נכתב אם תלמיד כלשהו חולץ.

הרי התלמידים הנעדרים בבית ספר שהותקף בניגריה. 12 בדצמבר 2020. AP
"קרב היריות אפשר לחלקם להימלט". הורי התלמידים הנעדרים באסיפה בבית הספר, אמש/AP

אחת מאמהות התלמידים הנעדרים אמרה כי "הממשלה היא היחידה שתעזור לנו, מכיוון שהם היחידים שיש להם את הכוח והסמכות להציל את ילדינו. אללה, הכל יכול, ייתן להם את הכוח לעזור להם לחלץ את ילדינו ולהתאחד איתנו".

התקרית היא האחרונה בשורה של התקפות של חמושים על בתי ספר בניגריה. התקרית החמורה והזכורה ביותר אירעה באפריל 2014. אז, חברי ארגון הטרור בוקו חראם חטפו 276 תלמידות ממעונות בית הספר שלהן בצ'יבוק, שבצפון מזרח המדינה. כמאה מהבנות נעדרות עד היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully