וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ לחברי כחול לבן: לא רוצה בחירות, אך אם יהיו - נסתער מחדש

17.12.2020 / 20:43

ביממה האחרונה נרשמה התקדמות במגעים בין הליכוד וכחול לבן בניסיון למצוא פתרון למשבר, אך גנץ עדיין אותת בהדלקת נרות מפלגתית שהוא נערך לסבב בחירות. באופן רשמי גם גנץ וגם נתניהו מכחישים בתוקף את הדיווחים על פשרה

בווידאו: גנץ קורא לנתניהו "להפסיק עם מסע ההסתרות והשקרים" ‎/מערכת וואלה! NEWS

יו"ר כחול לבן בני גנץ קיים הערב (חמישי) הדלקת נרות עם חברי כחול לבן ואותת שהוא נערך לבחירות, ברקע הדיווחים על פשרה מסתמנת במשבר הפוליטי. "אנחנו כמובן לא רוצים בחירות אבל זה נראה שזה הולך לשם - קחו לכם כמה ימים מהכנסת, תנוחו, והולכים להסתער מחדש", אמר גנץ. זאת, למרות שביממה האחרונה נרשמה התקדמות במגעים בין הליכוד וכחול לבן בניסיון למצוא פתרון למשבר התקציב/רוטציה ולמנוע בחירות, כך לדברי גורמים בשתי המפלגות. באופן רשמי גם גנץ וגם ראש הממשלה בנימין נתניהו הכחישו בתוקף את הדיווחים על פשרה.

לגנץ ונתניהו יש ערוץ שיחות באמצעות מקורביהם, מנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי הוד בצר מטעם גנץ ואיש העסקים יעקב אטרקצי מטעם נתניהו, שתיווכו גם במשא ומתן הקואליציוני להקמת הממשלה באפריל, ושליחים ומתווכים נוספים שמנסים לקדם פשרה. גורמים בכחול לבן אמרו היום ש"לראשונה מזה זמן רב, הכיוון חיובי".

לפי דיווח בחדשות 13, בליכוד נסוגו מדרישתם לפטר את שר המשפטים אבי ניסנקורן והסכימו להתחייב להעברת הרוטציה בתנאי שתידחה בלפחות חצי שנה וכהונת הממשלה תוארך, אך בפועל עדיין לא הושגה הסכמה על "נקודת היציאה", שתאפשר לנתניהו לפזר את הבחירות על תקציב מבלי שגנץ ימונה לראש הממשלה.

יו"ר כחול לבן בני גנץ בישיבת סיעה, 19 באוקטובר 2020. אלעד מלכה
אותת לליכוד. גנץ/אלעד מלכה

הדד-ליין הנוכחי לפיזור הכנסת הוא יום שלישי בחצות, המועד בו לפי החוק הממשלה צריכה להעביר את תקציב 2020 על מנת למנוע פיזור אוטומטי. לכן, בשלב ראשון לפשרה, הליכוד וכחול לבן יצטרכו למצוא דרך לדחות את מועד פיזור הכנסת. בכחול לבן דורשים בכלל לשנות את חוק התקציב כך שגם אם לא יעבור תקציב הכנסת לא תתפזר באופן אוטומטי, כדי לסגור את נקודת היציאה - הפרצה שמאפשרת לנתניהו לפזר את הכנסת על תקציב בלי לממש את הסכם הרוטציה.

עוד בוואלה!

במאמץ למנוע את פיזור הכנסת: כץ קרא לנתניהו וגנץ לאשר תקציב ביום ראשון

לכתבה המלאה

אלא שבליכוד ככל הידוע לא הסכימו לוותר עדיין על נקודת היציאה, ובוחנים דרכים משפטיות אחרות לדחות את פיזור הכנסת. בליכוד מעוניינים לכפות על כחול לבן לאשר קודם כל את תקציב 2020 ולהמשיך בהתדיינויות על תקציב 2021 עד סוף מרץ בשנה הבאה. שר האוצר מנסים לשכנע את כחול לבן להסכים לקידום מזורז של תקציב 2020 כבר השבוע, כדי למנוע את פיזור הכנסת, ועם לוחות זמנים לתקציב השנה הבאה.

ואולם, בכחול לבן יש התנגדות פנימית לאישור תקציב 2020 בלי ערובות ברורות לאישור תקציב 2021, להעברת הרוטציה, ולוויתור על נקודת היציאה. במידה ובפשרה המסתמנת גנץ לא יבטיח את הרוטציה ונתניהו ישמור על נקודת היציאה, עשוי להתעורר מרד פנימי של חלק מהח"כים בכחול לבן, שעלול להקשות על גיוס רוב לאישור המהלכים בכנסת ולסבך את מהלכי החקיקה. זאת בנוסף לחברי הכנסת המזוהים עם גדעון סער בקואליציה שצפויים גם כן להתנגד לניסיונות פשרה שידחו בחירות, כמו חברי דרך ארץ יועז הנדל וצביקה האוזר, יו"ר ועדת הקורונה יפעת שאשא ביטון, וח"כיות בליכוד המקורבות לסער כמו מיכל שיר ושרן השכל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully