וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במאמץ למנוע את פיזור הכנסת: כץ קרא לנתניהו וגנץ לאשר תקציב ביום ראשון

17.12.2020 / 11:17

שר האוצר ביקש מרה"מ ורה"מ החליפי לתמוך בתקציב המדינה לשנת 2020 ולהעבירו לאישור הכנסת עד שלישי, ובכך למנוע בחירות. בכחול לבן מסרבים בשלב זה לאשר תקציב לשנה הנוכחית, ודורשים לאשר גם את 2021 בהקדם. "על כולנו להתעלות ולמנוע מערכת בחירות יקרה ומיותרת", אמר כץ

בווידאו: גנץ קורא לנתניהו "להפסיק עם מסע ההסתרות והשקרים" ‎/מערכת וואלה! NEWS

שר האוצר ישראל כץ פנה הבוקר (חמישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו ולראש הממשלה החליפי בני גנץ, בבקשה להעלות ביום ראשון הקרוב לאישור הממשלה את תקציב המדינה לשנת 2020 ולהעביר אותו לאישור הכנסת עד 23 בדצמבר כפי שנקבע בחוק - ובכך למנוע בחירות.

כץ מנסה לקדם את אישור תקציב 2020 עד יום שלישי, כדי שהכנסת לא תתפזר באופן אוטומטי, ולהמשיך בדיונים ובחקיקה של תקציב 2021 עד סוף מרץ 2021. זאת, בעוד כחול לבן מסרבים בשלב זה לאשר את תקציב 2020 ודורשים לאשר גם את תקציב 2021 בהקדם.

ישראל כ"ץ. -, פלאש 90
קרא להקפיא את הליכי פיזור הכנסת שכחול לבן מקדמת בכנסת. כץ/פלאש 90, -

בשל כך, שר האוצר קרא ליו"ר כחול לבן לתמוך בהצעתו ולהמשיך בהידברות על לוחות הזמנים לקידום תקציב לשנת 2021, ולהקפיא את הליכי פיזור הכנסת שכחול לבן מקדמת בכנסת. כץ אמר לגנץ כי "הימנעותך מתמיכה בתקציב וגרירת מדינת ישראל למערכת בחירות מיותרת, בשל ויכוחים פוליטיים, מהווה חוסר אחריות לאומית ופיגוע כלכלי ישיר באזרחי מדינת ישראל".

כץ הוסיף כי "מדינת ישראל, שנמצאת על סף סגר שלישי ובראשיתו של מבצע החיסונים הלאומי, צריכה ממשלה יציבה וחזקה שעובדת למען אזרחי מדינת ישראל - תוך יציאה מהמשבר הבריאותי, הכלכלי והחברתי, ועל כולנו להתעלות ולמנוע מערכת בחירות יקרה מזיקה ומיותרת".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, על הסכם השלום עם בחריין, מליאת הכנסת, 10 בנובמבר 2020. דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן, אתר רשמי
מחלוקת התקציב נותרה בעינה. נתניהו וגנץ/אתר רשמי, דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן

כץ מנסה מזה כמה שבועות להעלות את תקציב 2020 לאישור הממשלה ולדחות את העברת תקציב 2021 לשנה הבאה, אך עד כה ללא הצלחה. בכחול לבן מסרבים לאשר את תקציב 2020 - שלמעשה רק ימנע את פיזורה של הכנסת ביום שלישי - מבלי שיהיו הבנות על תקציב 2021 שיבטיחו את מימוש הרוטציה של גנץ כפי שנקבע בהסכם הקואליציוני.

כדי שתקציב 2020 יעלה בממשלה, נדרשת הסכמה של שתי המפלגות - הליכוד וכחול לבן, ועד עכשיו כחול לבן סירבו להעלותו על סדר היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully