וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיליבסטר של הליכוד הצליח: המליאה לא תצביע השבוע על חוק פיזור הכנסת

עודכן לאחרונה: 15.12.2020 / 17:24

לקראת ההצבעה בקריאה ראשונה על הצעת החוק לפיזור הכנסת ה-23, עשרות ח"כים בליכוד ובמפלגות החרדיות נשאו נאומים בני דקה. בעקבות דחיית ההצבעה, יוכלו להימנע מהפחתת תקציב הבחירות או שקיפות בפרסומים ברשתות, אם יתקיימו בחירות בקרוב

בווידאו: נאום הבכורה של ח"כ ניסים ואטורי מהליכוד/ערוץ הכנסת

מליאת הכנסת לא תצביע השבוע על החוק לפיזור הכנסת, בעקבות התכנית של הליכוד למנוע את ההצבעה. במסגרת התכנית, כ-60 חברי כנסת נרשמו היום (שלישי) לנאומים בני דקה במליאה, כדי למנוע את ההצבעה. המליאה נפתחה בשעה 13:00, והדיונים או ההצבעות בה יימשכו לכל המאוחר עד השעה 16:00, זאת בשל חג החנוכה.

מלבד הנאומים, על סדר היום של המליאה יש גם נאום בכורה של ח"כ ניסים ואטורי מהליכוד, שאילתות ותשובות לשר האוצר ישראל כץ, הצעות לסדר היום ועוד. המהלך של הליכוד הוא חלק מהרצון להימנע מההצבעה על פיזור הכנסת, וכך להימנע מהפחתת מימון הבחירות או שקיפות בפרסומים רשמיים ברשתות החברתיות, שני סעיפים שכחול לבן ניסתה לקדם.

מליאת הכנסת 2 בדצמבר 2020. דני שם טוב, דוברות הכנסת, אתר רשמי
מליאה לקראת בחירות/אתר רשמי, דני שם טוב, דוברות הכנסת

אם אכן יצליחו בליכוד בדחיית ההצבעה, הכנסת תתפזר אוטומטית ב-23 בדצמבר, הבחירות יתקיימו בתוך 90 ימים, מימון המפלגות יישאר ללא שינוי ולא תחול חובת שקיפות על פרסומים ברשתות.

ביום רביעי שעבר אישרה ועדת הכנסת את חוק הפיזור לקריאה ראשונה. ההצעה כללה גם הצעה של ח"כ רם שפע (כחול לבן) להפחית את מימון המפלגות בבחירות הקרובות ב-10%, מיחידת מימון העומדת היום על סך של מיליון ו-388 אלף שקלים.

חברי הכנסת של הליכוד התנגדו לכך בוועדה. אבל לא רק ההצעה להפחתת המימון מטרידה את הליכוד. כחול לבן, בתמיכת שאר הסיעות באופוזיציה, ביקשה להחיל חובת שקיפות הקיימת על פרסום מודעות בעיתונים, גם על פרסומים במדיות החדשות השונות כגון אתרי אינטרנט, במדיה החברתית, מסרונים ועוד. לפי ההצעה, החובה תחול על פרסום שיבוצע בתשלום אבל לא תכלול תעמולה פרטית של אזרח פרטי שאינו יקבל תשלום בגין הפרסום, כדוגמת פוסט בפייסבוק. ההסדר יחול על בחירות לכנסת, לרשויות המקומיות וכן בפריימריז.

יו"ר הכנסת, יריב לוין 15 בדצמבר 2020. דני שם טוב/דוברות הכנסת, אתר רשמי
דחה את ההצבעה. יו"ר הכנסת לוין/אתר רשמי, דני שם טוב/דוברות הכנסת

חלק מהניסיון לעכב את חוק הפיזור בא לידי ביטוי בהחלטת יו"ר הכנסת יריב לוין מהליכוד לקיים את ההצבעה בקריאה ראשונה היום במקום אתמול. מאחר והמליאה תסתיים בשעה 16:00 בשל חג החנוכה, בכנסת מעריכים כי לוין הניח את ההצעה בסוף סדר היום, מתוך הנחה שייתכן ולא יספיקו לדון בה. מנגד, בסביבת לוין טוענים כי אין הסכמה רחבה של כל הסיעות על מועד הבחירות המוצע: ה-16 במרץ, ולכן הוא דורש קודם להגיע להסכמה רחבה יותר על התאריך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully