וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ בריאיון לעיתון סעודי: ירושלים תישאר מאוחדת, אך יש בה מקום לבירה פלסטינית

במהלך ריאיון ל"א-שארק אל-אווסט" שב וקרא שר הביטחון לאבו מאזן לנצל את תהליכי הנורמליזציה במזרח התיכון ולחזור למו"מ עם ישראל. גנץ הדגיש כי ישראל לא תחזור לגבולות 67', אך טען כי תמיד יש אפשרות להגיע לפשרה. "ההכרה בשלום באזור לא תהיה שלמה ללא הפלסטינים", אמר

בווידאו: גנץ קורא לפלסטינים לחזור לשולחן המו"מ/צילום: דו"צ, עריכה: שאול אדם

שר הביטחון בני גנץ אמר הבוקר (חמישי) בריאיון לעיתון הסעודי "א-שארק אל-אווסט" כי "ירושלים חייבת להישאר מאוחדת, אבל יהיה בה מקום לבירה פלסטינית". גנץ שב וקרא ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לנצל את תהליכי הנורמליזציה במזרח התיכון ולשוב לשולחן המו"מ. לדבריו, "זכותם של הפלסטינים לחוש עצמאות ושתהיה להם בירה. אני רוצה שהם יהיו חלק מתהליך השלום, והתהליך הזה עם העולם הערבי הוא הזדמנות גדולה".

גנץ הדגיש כי ישראל לא תחזור לגבולות 67', אך טען כי תמיד יש אפשרות להגיע לפשרה. "אפשר לדבר על חילופי קרקעות, אבל אנחנו מתעקשים על ביטחון", הסביר. "אנחנו אומרים שגבולות 67' לא יחזרו, אבל תמיד יש אפשרות להגיע לפשרה. החשוב הוא שהתהליך יישאר בחיים".

"התנגדנו מאוד לתכנית הסיפוח, עוד לפני דרישת האמירויות והסכמת נתניהו להקפאתה", אמר גנץ. "עמדנו נגד הלגיטימציה של הקמת מאחזים אקראיים, אנחנו רוצים ששטח הרשות יהיה ברצף גיאוגרפי הולם".

יו"ר כחול לבן בני גנץ בישיבת סיעה, 19 באוקטובר 2020. אלעד מלכה
"התהליך הזה עם העולם הערבי הוא הזדמנות גדולה". גנץ/אלעד מלכה

הריאיון מגיע כשבועיים לאחר שפנה גנץ לפלסטינים להמשיך במו"מ המדיני עם ישראל, ברקע חידוש התיאום הביטחוני והאזרחי והצורך להתמודד עם התפשטות מגיפת הקורונה.

במסר שפורסם בעמוד הפייסבוק של מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אמר גנץ כי ישראל תסייע לרשות הפלסטינית באספקת חיסוני קורונה, ותבצע בדיקות מדגמיות לפועלים פלסטינים במחסומים. הודעתו באתר מתאם הפעולות בשטחים היא הפעם הראשונה מזה שנתיים שבה שר ביטחון ישראלי פנה במסר לפלסטינים. גנץ החליט להעביר את המסר הפומבי בעקבות חידוש התיאום הביטחוני והאזרחי עם הפלסטינים.

עוד בוואלה!

גנץ לפלסטינים בעקבות חידוש התיאום הביטחוני והאזרחי: חזרו לשולחן המו"מ

לכתבה המלאה

בחודש שעבר, הרשות הפלסטינית הודיעה על חידוש התיאום הביטחוני והאזרחי עם ישראל. השר לעניינים אזרחיים ברשות, חוסיין א-שייח', הודיע כי ההחלטה התקבלה לאחר מגעים בינלאומיים שקיים יו"ר הרשות הפלסטינית.

כעבור יומיים, ישראל והרשות הפלסטינית סיכמו על חידוש העברת כספי המסים, בתום פגישה של א-שייח' עם מתאם הפעולות בשטחים כמיל אבו רוקון, ולאור חידוש התיאום הביטחוני והאזרחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully