וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ לפלסטינים בעקבות חידוש התיאום הביטחוני והאזרחי: חזרו לשולחן המו"מ

בפעם הראשונה מזה שנתיים ששר ביטחון ישראלי פונה באופן ישיר לפלסטינים, הבטיח גנץ לסייע לרשות בהתמודדות עם התפשטות הקורונה: נסייע באספקת חיסונים, ונבצע בדיקות קורונה במחסומים. "המזרח התיכון משתנה, זה אינטרס שלכם לחזור למשא ומתן", אמר

בווידאו: גנץ קורא לפלסטינים לחזור לשולחן המו"מ/צילום: דו"צ, עריכה: שאול אדם

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ קרא היום (שישי) לרשות הפלסטינית לחזור לשולחן המשא-ומתן המדיני עם ישראל. זאת, ברקע חידוש התיאום הביטחוני והאזרחי, הסכמי הנורמליזציה שחתמה ישראל לאחרונה, והצורך להתמודד עם התפשטות מגיפת הקורונה.

במסר שפורסם בעמוד הפייסבוק של מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אמר גנץ כי ישראל תסייע לרשות הפלסטינית באספקת חיסוני קורונה, ותבצע בדיקות מדגמיות לפועלים פלסטינים במחסומים. זאת, לאחר שבשבוע שעבר הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו לבחון את סגירת המעברים לרשות הפלסטינית בשל זינוק בתחלואה.

שר הביטחון בני גנץ בפנייה לפלסטינים. היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים, צילום מסך
"נקדם פרויקטים בעזה בתנאי שיוחזרו השבויים". גנץ/צילום מסך, היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים

הודעת גנץ באתר מתאם הפעולות בשטחים היא הפעם הראשונה מזה שנתיים שבה שר ביטחון ישראלי פנה במסר לפלסטינים. גנץ החליט להעביר את המסר הפומבי בעקבות חידוש התיאום הביטחוני והאזרחי עם הפלסטינים.

"המזרח התיכון משתנה, זה אינטרס שלכם לחזור למשא ומתן", אמר גנץ, והבטיח גם להוביל תהליכים שישפיעו על תושבי רצועה עזה, אם יוחזרו השבויים והנעדרים. "נקדם פרויקטים גדולים ברצועת עזה - הוצאת פועלים, אזורי תעשייה משותפים ופרויקטים בנושא אנרגיה, מים וחקלאות - בתנאי שיוחזרו השבויים והנעדרים ותופסק התעצמות חמאס", אמר.

עוד בוואלה!

שקיעת חמאס בבוץ הקורונה יוצרת הזדמנות בסוגיית הנעדרים

לכתבה המלאה

בחודש שעבר, הרשות הפלסטינית הודיעה על חידוש התיאום הביטחוני והאזרחי עם ישראל. השר לעניינים אזרחיים ברשות, חוסיין א-שייח', הודיע כי ההחלטה התקבלה לאחר מגעים בינלאומיים שקיים יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

כעבור יומיים, ישראל והרשות הפלסטינית סיכמו על חידוש העברת כספי המסים, בתום פגישה של א-שייח' עם מתאם הפעולות בשטחים כמיל אבו רוקון, ולאור חידוש התיאום הביטחוני והאזרחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully