וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתמיכת ח"כיות מכחול לבן: הצעת חוק להסדרת מאחזים ביו"ש אושרה בקריאה טרומית

השרות ינקלביץ' ותמנו שטה וח"כ שי וזאן הצביעו בעד הצעתו של סמוטריץ', במסגרתה יקבלו התושבים את כל השירותים המוניציפליים להם זכאי כל אזרח. לפי הצעת החוק, משרדי הממשלה יראו ביישובים אלה כמוכרים, לרבות סיוע בהעברת תקציבים. לטענת השלוש, המהלך אושר מראש עם גנץ

בווידאו: השרה ינקלביץ' הביעה תמיכה במאחזים/צילום: פורום ההתיישבות הצעירה

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק שתסדיר חלק מהמאחזים הבלתי חוקיים ביהודה ושומרון. במסגרת זו, יקבלו התושבים הגרים במקומות אלה את כל השירותים המוניציפליים להם זכאי כל אזרח, לרבות חיבור לתשתיות מים וחשמל. עוד לפי הצעת החוק, משרדי הממשלה יראו בשכונות וביישובים אלה כמוכרים, לרבות לעניין העברת תקציבים, סיוע בתשתיות ובהקמת מבני חינוך ומבני ציבור.

מדובר בהצעה שיזם ח"כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה), ותמכו בה 60 חברי כנסת, בהם גם שלוש ממפלגת כחול לבן - השרה עומר ינקלביץ', השרה פנינה תמנו שטה וח"כ הילה שי וזאן. לטענתן, המהלך אושר מראש עם יו"ר כחול לבן בני גנץ.

עץ אפרים, שומרון, 10 ביוני 2020. ראובן קסטרו
יקבלו את השירותים המוניציפליים להם זכאי כל אזרח. ההתנחלות עץ אפרים בשומרון/ראובן קסטרו

יוזם החוק, סמוטריץ', מסר לאחר אישור החוק במליאה כי "את החוק הזה נצטרך להעביר בשלוש קריאות כבר בשבוע הבא והחלטת ממשלה כבר מחר. אדוני ראש הממשלה ‎נתניהו, הכדור אצלך. אל תאשר לגנץ להביא שום דבר לממשלה בלי זה".

ב"שלום עכשיו" גינו את אישור החוק בקריאה טרומית. מהתנועה נמסר כי "זהו חוק שדגל שחור מתנוסס מעליו וכל חבר כנסת שהצביע בעדו מסכן את עתידה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. את עתיד השטחים יקבע הציבור ולא מיעוט קיצוני. מאחזים לא חוקיים יש לפנות, לא להכשיר. הגיע הזמן להפסיק את מכבסת המילים ולא לתת פרסים לעבריינות ולגזל אדמות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully