וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל לחץ מיש"ע: אושרו התכניות להקמת כ-2,000 יחידות דיור ביו"ש

14.10.2020 / 16:18

המנהל האזרחי אישר את התכניות לבניית 2,166 יחידות דיור ברחבי יהודה ושומרון, כש-1,313 מתוכן ממתינות להיתרי בנייה אחרונים. מחר תתכנס שוב הוועדה של המנהל, כדי לדון באישור 2,500 יחידות דיור נוספות. שלום עכשיו: "מחטף ציני ובזוי המעיד על סדרי עדיפויות מעוות"

בווידאו: טקס חתימת ההסכם עם איחוד האמירויות ובחריין/צילום: לע"מ ורויטרס, עריכה: איתי עמרם

מועצת התכנון העליונה של המנהל האזרחי אישרה הבוקר (רביעי) את התכניות לבניית 2,166 יחידות דיור ברחבי יהודה ושומרון. 853 מתוכן ייאלצו לעבור אישורים בוועדה נוספת, אך 1,313 היחידות הנותרות אושרו, וכעת ממתינות להיתרי בנייה אחרונות במועצות בהן ייבנו.

עוד אישרה הוועדה הקמת כמה מרכזים של מבני ציבור במועצות ביו"ש. האישורים קודמו על רקע לחצים מצד ראשי הרשויות במועצת יש"ע, שבתקופה האחרונה דרשו את הרחבת הבנייה באזור.

מועצת התכנון היא הסמכות לאישור כל תוכנית בנייה ביהודה ושומרון. מחר תתכנס הוועדה פעם נוספת כדי לדון באישור 2,500 יחידות דיור נוספות שייבנו ביו"ש.

נווה מנחם, יישוב בשומרון, 11 ביוני 2020. ראובן קסטרו
היישוב נווה מנחם שבשומרון/ראובן קסטרו

בתגובה לאישור יחידות הדיור, אמרו ב"שלום עכשיו" כי מדובר ב"אצבע בעין" רגע לאחר חתימת הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות. "נתניהו תוקע אצבע בעין לידידתנו החדשה מהמפרץ. קידום אלפי יחידות דיור בעומק הגדה המערבית הוא סיפוח דה-פקטו", מסרו בארגון.

"ביצוע המהלך בזמן שישראל תחת סגר ובעיצומו של משבר כלכלי, הוא מחטף ציני ובזוי המעיד על סדרי עדיפויות מעוותים של ממשלת ימין מנותקת מאזרחיה", הוסיפו.

עוד בוואלה!

ראשי הרשויות ביו"ש התאכזבו מהקפאת הסיפוח: "נתניהו בגד בנו"

לכתבה המלאה

מנגד, ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן בירך על מתן האישורים, ומסר כי "משימת פיתוח ההתיישבות ממשיכה להיות אחת המרכזיות עבור המדינה והעם כולו בעידן הזה, ואנו מודים על הזכות להוביל אותה כאן בגוש עציון". הוא הוסיף כי "לעיתים אנחנו מעבירים ביקורת על ראש הממשלה, שבעינינו היא מוצדקת וקשורה לאכזבה מדחיית החלת הריבונות בחבלי ארצנו, אך כעת קורה הדבר האמיתי - אנו בונים ומפתחים את הישובים שלנו".

לדברי ראש המועצה, "הריבונות היא לא רק מסמכים משפטיים חשובים ככל שיהיו. הריבונות - היא עוד ועוד יהודים שקובעים את ביתם בארץ אבותם מכאן ולתמיד. ועל כך מגיעה היום ברכה גדולה ותודה גדולה לראש הממשלה נתניהו, שלמרות העיסוק האינטנסיבי בבעיות השעה, מקדם גם תכניות אסטרטגיות לחיזוק אחיזתנו ביהודה ושומרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully