וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי הרשויות ביו"ש התאכזבו מהקפאת הסיפוח: "נתניהו בגד בנו"

13.8.2020 / 18:43

ההסכם לנרמול היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות בתיווך אמריקני עורר את זעמם של ראשי מועצות ביהודה ושומרון, שמתחו ביקורת חריפה על הסכמתה של ישראל שלא לקדם צעדי סיפוח בגדה המערבית. "מכרו אותנו", תקף ראש מועצת בית אל. "אי אפשר להתנות את ההסכם בארץ ישראל"

בווידאו: נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ מכריז על הסכם נירמול היחסים בין ישראל ואיחוד האמירויות/מערכת וואלה! NEWS

ראשי רשויות ביהודה ושומרון מתחו היום (חמישי) ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות ההסכם לנרמול היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות. הביקורת הופנתה כלפי הסכמתה של ישראל שלא לקדם צעדי סיפוח בגדה המערבית, בתמורה להסכם, שנחתם בתיווך ארצות הברית.

ראש מועצת בית אל שי אלון אמר כי "עשו על המתנחלים סיבוב. העתיד שלנו נמצא ביהודה ושומרון ובהחלטות אמיצות שיקבלו מנהיגינו. לא בהסכמים שהיום נחתמים ומחר לא שווים את הנייר עליו נכתבו. מכרו אותנו".

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, הצטרף לדבריו. "זהו דבר חמור מאוד. זכותנו הנצחית על יהודה ושומרון וזכויות האזרח של הישראלים החיים ביו"ש, אינם נושא למו"מ עם השכנים הקרובים והרחוקים". לדבריו, "אם אכן מדובר בעסקת דחיית הריבונות תמורת הסכם שלום עם איחוד האמירויות - הרי זהו דבר חמור מאוד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, במהלך שיחת טלפון בלשכתו עם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ויורש העצר של איחוד האמירויות, השייח מוחמד בן- זיאד 13 באוגוסט 2020. קובי גדעון / לע"מ, אתר רשמי
"זכויותיינו ביו"ש אינם נתונים למו"מ". תניהו בשיחה בה נחתם ההסכם, היום/אתר רשמי, קובי גדעון / לע"מ

"זכותנו הנצחית על יהודה ושומרון וזכויות האזרח של הישראלים החיים ביו"ש, אינם נושא למשא ומתן לא עם השכנים הקרובים ולא עם השכנים הרחוקים", הוסיף נאמן. אנחנו מברכים על כל הסכם שמנרמל את מזרח התיכון ובלבד שלא יושג על ידי ויתורים על אדמת מולדת. הציפייה שלנו שכפי ראש הממשלה יודע להיות לולייאן פוליטי בזירה פנימית, יידע גם בזירה הבין לאומית להביא את הריבונות אשר הבטיח לעם ישראל אין ספור פעמים".

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון. ניסים לב,
יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון/ניסים לב

ראש המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמרי, קרא לנתניהו ל"נרמל קודם את היחסים עם עם ישראל". הוא אמר כי "אי אפשר להתנות את ההסכם עם איחוד האמירויות בארץ ישראל. ארץ ישראל לא ניתנת למשא ומתן ואני מצר על החלטת ראש הממשלה לוותר על החלת הריבונות"

דמרי הוסיף, "אני קורא לראש הממשלה - ממש את הבטחת הבחירות להחלת ריבונות על יהודה ושומרון, אני דורש ממך, קיים מה שהבטחת לעם ישראל ולמיליון המצביעים שלך. שום הסכם נרמול יחסים עם מדינה זרה לא צריך לבוא על חשבון חצי מליון תושבי יהודה ושומרון ולא מצדיק את המשך הפלייתם".

שלמה נאמן, מועמד לראשות גוש עציון. צילום, צילום מסך
"דבר חמור מאד". שלמה נאמן/צילום מסך, צילום

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, כינה את המהלך "הונאת המאה". דגן אמר כי "אם בנימין נתניהו מוכר את הריבונות בתמורה לפיסת נייר ממדינה שמעולם לא איימה על ישראל זו הונאה. זו לא תכנית המאה זו הונאת המאה. ואם נתניהו מנסה למכור לציבור אוויר, הוא יקבל מהציבור בחזרה אוויר".

דגן המשיך, "הוא נבחר שלוש פעמים בשנה האחרונה על בסיס מצע של ריבונות, זה הדבר היחיד שהיה לו מול הטיעון של השמאל שהוא לא ראוי בשל מצבו. אם נתניהו מוכר את יהודה ושומרון בתמורה לאוויר, הוא כורת את הענף הפוליטי שעליו הוא יושב ואת המשך שלטונו. אני קורא לראש הממשלה ואני מתחנן בפניו להבהיר בקולו שזה לא נכון, שזה ספין והוא לא מוותר על הריבונות כי הציבור במדינת ישראל בחר בו על זה".
"יש גבול לציניות. עם כל הכבוד לתככים של ג'ראד קושניר בוושינגטון ראש הממשלה שלנו הוא נתניהו. אני קורא לנתניהו להבהיר שזו לא אמת אין דבר שמאיים על שלטון ראש הממשלה יותר מאשר להפוך את הריבונות להונאת המאה".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully