וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ הנחה: יוקם צוות לגיבוש פתרונות לאחר פסילת חוק ההסדרה

12.6.2020 / 16:40

בדיון שקיים עם שר המשפטים, היועמ"ש, וראש המנהל האזרחי נדונו האפשרויות להסדיר באופן חוקי יחידות דיור שהוקמו ביהודה ושומרון על קרקעות פלסטינים, אף שקיבלו היתר מהמדינה. בין השאר, נדונה האפשרות לפעול בהתאם לתקנת שוק הקבועה בצו הרכוש הממשלתי באיו"ש

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

(בווידאו: ראש מועצת יש"ע תוקף את טראמפ)

ראש הממשלה החליפי בני גנץ, הנחה היום (שישי) על הקמת צוות משותף למשרד הביטחון, משרד המשפטים והמנהל האזרחי, שיגבש פתרונות עבור יחידות דיור ביהודה ושומרון שאושרו על ידי המדינה אף שנבנו על קרקע פרטית. ההנחייה הועברה בתום דיון שערך גנץ ועסק במשמעויות ביטול חוק ההסדרה.

בדיון שערך, השתתפו שר המשפטים אבי ניסנקורן, השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון מיכאל ביטון, וכן היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט וראש המנהל האזרחי, תת-אלוף רסאן עליאן. עיקר הדיון עסק באפשרויות העומדות להסדיר כחוק יחידות דיור שלגביהן ניתנו היתרים על ידי המדינה ובדיעבד התגלה כי הן נמצאות על קרקע פרטית של פלסטינים.

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ בישיבת הממשלה ב-24 במאי 2020. רויטרס
הנחה על הקמת צוות. גנץ/רויטרס

בין האפשרויות שעלו לדיון עלתה האפשרות להשתמש בהסדר תקנת שוק הקבוע בסעיף חמש לצו הרכוש הממשלתי באיו"ש. בסיום הדיון, הנחה ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, להקים את הצוות המשותף למשרד הביטחון, משרד המשפטים והמנהל האזרחי, שיגבש פתרונות עבור מקרים אלו.

חוק ההסדרה בוטל אמש על ידי בג"ץ ברוב של שמונה שופטים, נגד דעת מיעוט של השופט נעם סולברג, בטענה כי "אינו חוקתי". שופטי הרוב קבעו כי הוא פוגע בזכות הקניין ובזכות לשוויון של תושבי הגדה המערבית הפלסטינים, ומקנה עדיפות מובהקת לאינטרסים של המתנחלים הישראלים, ללא כל בחינה פרטנית של הנסיבות שבהן הוקמה ההתיישבות ושל מעורבות המדינה בהקמתה, ומבלי לתת משקל מספק למעמדם המיוחד של התושבים הפלסטינים כ"תושבים מוגנים" בשטח הנתון בתפיסה לוחמתית.

עוד בוואלה!

הליכוד על הכרעת בג"ץ: "נחוקק מחדש"; גנץ: "נדאג שההחלטה תמומש"

לכתבה המלאה
כוחות הביטחון מפנים מבנים לא חוקיים באזור יצהר. 22 באפריל 2020. ללא, אתר רשמי
החוק לא כולל בחינה פרטנית של נסיבות הקמת ההתיישבות. פינוי מבנים לא חוקיים ביצהר, אפריל/אתר רשמי, ללא

לאחר פסיקת בג"ץ, אמר גנץ כי פסילת החוק הייתה צפויה, ואסור היה להעביר אותו מלכתחילה. "חבריי לכחול לבן ואני נדאג שפסיקות בג"ץ יכובדו, לא תהיה כל פגיעה בשלטון החוק", הדגיש, והוסיף כי "אני מקבל בהבנה ביקורת כשהיא נעשית בצורה מכובדת, ואני מודיע שתמיד אפעל לסייע לכל אזרח ישראלי שניתן לסייע לו ברמה האנושית ובמסגרת החוק - בין אם הוא מתנחל או קיבוצניק, יהודי, ערבי או דרוזי, דתי או חילוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully