וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגד כחול לבן: יש עתיד יוזמת למנות את ח"כ ברביבאי ליו"ר ועדת חוץ וביטחון

16.12.2020 / 15:40

גנץ הודיע השבוע כי הוא מתכוון למנות את ח"כ איתן גינזבורג למחליפו של ח"כ האוזר בראשות הוועדה. לפיד מנסה לקדם את ברביבאי במקומו, אך לא צפוי להצליח לגייס רוב שיתמוך במהלך. "זה לא עניין של קואליציה ואופוזיציה", כתב לפיד לחברי הוועדה

בווידאו: האוזר והנדל מצטרפים לגדעון סער/עריכה: אסף דרורי

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד מנסה לקדם את מועמדותה של ח"כ אורנה ברביבאי לראשות ועדת החוץ והביטחון, במקום יו"ר הוועדה הנוכחי ח"כ צביקה האוזר. זאת, לאחר שיו"ר כחול לבן בני גנץ הודיע כי יפעל להדחתו של האוזר, שהכריז על הצטרפותו לתנועה החדשה של גדעון סער, וכי מועמדו לתפקיד הוא ח"כ איתן גינזבורג, המשמש גם כיו"ר ועדת הכנסת.

לפיד שיגר הבוקר פנייה לחברי ועדת הכנסת, שצריכה לאשר את ההחלפה בראשות הוועדה, בבקשה לתמוך במועמדותה של ברביבאי, אלופה במיל', לתפקיד. "ועדת חוץ וביטחון אינה עניין של קואליציה ואופוזיציה, ובאחריותכם לבחור את האדם המתאים ביותר לתפקיד", כתב לפיד.

"ברביבאי ישבה בפורום מטכ"ל ועסקה רוב שנותיה בסוגיות ביטחון, בניין הכח וכח אדם. אין לי ספק שאם תיבחר לתפקיד, ח"כ ברביבאי תמלא אותו ברצינות ובענייניות, כשביטחון מדינת ישראל לנגד עיניה", הסביר. ואולם, ליש עתיד צפויים קשיים בגיוס רוב למהלך בוועדה, שבו יש רוב לקואליציה ונשלטת בידי כחול לבן.

אורנה ברביבאי, 15 בינואר 2019. ראובן קסטרו
תהיה הראשונה לכהן בתפקיד? ברביבאי/ראובן קסטרו

החלפתו של האוזר צריכה לקבל את אישור ועדת הכנסת, שבראשה עומד גינזבורג, ולזכות לרוב מבין חברי הוועדה. ביש עתיד סבורים שברביבאי, ששימשה כאלופה הראשונה בצה"ל ועמדה בראש אכ"א, מתאימה להיות גם האישה הראשונה שתעמוד בראשות ועדת חוץ וביטחון, אך יתקשו לגייס למהלך רוב.

לדברי גורמים פוליטיים, בימים האחרונים בכירים במפלגה בדקו אם בליכוד יסכימו לתמוך במינויה שך ברביבאי במקומו של גינזבורג, אך בליכוד הבהירו כי הם צפויים להתנגד ליו"ר מיש עתיד, מחשש שהיא תקדם בוועדה סדר יום שיעסוק בנושא חקירת פרשת הצוללות.

ביום שני הודיע גנץ לחברי סיעת דרך ארץ, שר התקשורת יועז הנדל וח"כ צבי האוזר, על החלטתו להעביר אותם מתפקידיהם בעקבות הצטרפותם למפלגתו החדשה של גדעון סער. "האוזר והנדל בחרו את ביתם הפוליטי החדש ובכך תמה דרכם כנושאי תפקיד מטעם כחול לבן", מסר גנץ.

עוד בוואלה!

הרשימה המלאה נחשפת: 60 המינויים המעוכבים עקב משבר הליכוד-כחול לבן

לכתבה המלאה

לאחר ההחלטה להדיח את חברי סיעת דרך ארץ, גנץ הודיע כי הוא יכהן כשר התקשורת במקום הנדל. לפי חוק יסוד הממשלה, כששר מפסיק לכהן התפקיד עובר אוטומטית לראש הממשלה, אבל לפי ההסכם הקואליציוני בין הליכוד וכחול לבן, ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי יכולים ורשאים לפטר ולמנות שרים רק בגוש שבראשו הם עומדים. כלומר, תידרש הסכמה של ראש הממשלה בנימין נתניהו לכך שהתיק יעבור לגנץ. נתניהו בעצמו בכל מקרה מנוע מלכהן בתיק התקשורת בגלל ניגודי העניינים סביב כתבי האישום נגדו, כך שהוא לא יוכל להחזיק בתיק ויצטרך להעבירו לשר אחר.

האוזר והנדל התמודדו במשך שלוש מערכות בחירות בכחול לבן, והובילו את ההתנגדות הפנימית במפלגה להקמת ממשלה בראשות גנץ בתמיכת הרשימה המשותפת בבחירות מועד ב' וג', וגם את הלחץ להקמת ממשלת האחדות עם נתניהו. אחרי פירוק כחול לבן הם התפלגו ממפלגת תל"מ של משה יעלון והצטרפו כסיעה עצמאית בשם דרך ארץ לגוש כחול לבן בממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully