וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: מקווה שנתניהו יבין שישראל לא צריכה בחירות; ניסנקורן לא יוחלף

16.12.2020 / 10:46

שבוע ממועד הפיזור האוטומטי של הכנסת, יו"ר כחול לבן אמר כי הפתרון למשבר הקואליציוני ולהימנעות מבחירות נעוץ בסוגיית התקציב, אך הודה: "אין הרבה זמן לפתור את זה". גנץ הבהיר כי לא ייענה לדרישת הליכוד לפטר את שר המשפטים: "ניסנקורן עושה עבודה טובה"

בווידאו: גנץ קורא לנתניהו "להפסיק עם מסע ההסתרות והשקרים" ‎/מערכת וואלה! NEWS

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ אמר היום (רביעי), שבוע ממועד הפיזור האוטומטי של הכנסת, כי הוא מקווה שראש הממשלה בנימין נתניהו "יבין שהליכה לבחירות היא לא מה שישראל צריכה עכשיו".

"אני חושב שצריך להימנע מבחירות ולהגיע למצב של ממשלה מתפקדת ותכנון לטווח ארוך", אמר גנץ בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה, "אין לנו הרבה זמן איך לפתור את זה, אבל אני כמובן מוכן לעוד מערכת בחירות. הפתרון היה צריך להיות בתקציב ונשאר בתקציב ובחוק ההסדרים המתלווה אליו, המביא בחשבון את הרפורמות הכלכליות".

בימים האחרונים נעשו ניסיונות נוספים לגבש הסכמות או פתרון בין נתניהו וגנץ, אך לדברי גורמים המעורים במגעים לא נרשמה התקדמות משמעותית.

הצעת החוק לאיסור טיפולי המרה אושרה בקריאה טרומית, 22 ביולי 2020
בני גנץ, אבי ניסנקורן. עדינה וולמן/ דוברות הכנסת, אתר רשמי
"אנחנו מחויבים לשמירה על הדמוקרטיה". גנץ וניסנקורן/אתר רשמי, עדינה וולמן/ דוברות הכנסת

בין היתר, דרשו בליכוד שכחול לבן יחליפו את שר המשפטים, אבי ניסנקורן, כתנאי לפתרון המשבר בממשלה, אך גנץ הבהיר היום כי הוא לא מתכוון להיענות לכך. "אני לא מתכוון להחליף את אבי ניסנקורן, אבי עושה עבודה טובה מאוד במשרד המשפטים. אנחנו מחויבים לשמירה על הדמוקרטיה, מוסדות המשפט ולכן התשובה היא מאוד ברורה", אמר גנץ.

עוד בוואלה!

הרשימה המלאה נחשפת: 60 המינויים המעוכבים עקב משבר הליכוד-כחול לבן

לכתבה המלאה

בימים האחרונים בכירים בליכוד העבירו מסרים לכחול לבן לפיהם משבר התקציב/רוטציה יכול להיפתר במידה וגנץ יפטר את ניסנקורן, ואף הוצעו חילופי תיקים בתמורה לתיק המשפטים. ניסנקורן מעורר את התנגדותו של נתניהו מאז הקמת הממשלה, אך בכחול לבן לא צפויים להיענות לדרישה לפטרו.

אם לא תימצא פשרה בין המפלגות, הכנסת תתפזר אוטומטית ב-23 בדצמבר, והבחירות יתקיימו בתוך 90 ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully