וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ"מ המפכ"ל היוצא נגד אוחנה: "התמודדתי עם ניסיונות להתערב בעבודת המשטרה"

15.12.2020 / 19:19

זמן קצר לאחר הכרעת אוחנה על מינוי יעקב שבתאי למפכ"ל, ניצב מוטי כהן הודיע על פרישתו מהארגון. הוא הפנה אצבע מאשימה לעבר השר: "נראה כי ההחלטה שלא למנות מפכ"ל קבע לזמן כה ממושך, לא הייתה נטולת שיקולים זרים". אוחנה בתגובה: "שר אמור להתערב בענייני משרדו"

בווידאו: יעקב שבתאי שב לביתו לאחר ההודעה על מינויו למפכ"ל/מערכת וואלה! NEWS

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, ביקר הערב (שלישי) בחריפות את התנהלותו של השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה והממשלה, בעניין פעילות המשטרה. הוא טען כי במהלך כהונתו כמ"מ המפכ"ל הוא התמודד עם ניסיונות פסולים להתערב בעבודת הארגון המקצועית. אוחנה השיב כי "שר אמור להיות מעורב בענייני משרדו".

כהן הודיע כי הוא יצא בימים הקרובים לחופשה לקראת פרישתו מהארגון. זאת לאחר שמוקדם יותר הודיע השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה כי המועמד שלו לתפקיד מפכ"ל המשטרה הוא מפקד משמר הגבול, ניצב קובי שבתאי. כהן בירך על מינויו של שבתאי בשיחת ועידה טלפונית שקיים עם סגל הפיקוד של המשטרה, אך ביקר בחריפות את העובדה שעד כה לא מונה מפכ"ל קבוע.

באיגרת ששלח לכלל השוטרים לאחר ההודעה על מינויו הצפוי של שבתאי, כתב כהן כי "סוד גלוי הוא, כי ניתן היה במספר הזדמנויות במהלך השנתיים האחרונות למנות מפכ"ל במינוי קבע. במשטרת ישראל קצינים בכירים רבים הראויים להמשיך ולהוביל את הארגון, ובכוחם לייצר בו יציבות".

מ"מ המפכ"ל, מוטי כהן במהלך סיור בת"א 29 בספטמבר 2020. -, דוברות משטרת ישראל
"לא מונה מפכ"ל משיקולים זרים". מ"מ המפכ"ל, מוטי כהן/דוברות משטרת ישראל, -

כהן הבהיר כי "נראה שההחלטה שלא למנות מפכ"ל קבע משך זמן כה ממושך, לא הייתה נטולת שיקולים זרים". הוא הוסיף כי "לצד האתגרים המוכרים, בתקופה האחרונה נאלצתי להתמודד גם עם אתגרים מסוג חדש, ניסיונות להתערבות בעבודת משטרת ישראל".

מעבר לכך, כהן הודיע לשר שייצא לחופשת פרישה בתחילת חודש ינואר, וכי עד שיכנס שבתאי לתפקיד באופן רשמי, יחליף אותו הסמפכ"ל אלון אסור.

עוד בוואלה!

אוחנה הכריע: מפקד מג"ב, יעקב שבתאי, ימונה למפכ"ל המשטרה

לכתבה המלאה
מפקד מג"ב, קובי שבתאי, שב לביתו לאחר המינוי למפכ"ל 15 שצמבר 2020 (שימוש חד פעמי). אמיר לוי/"הארץ", אתר רשמי
עד שיכנס לתפקיד, הסמפכ"ל אלון אסור ימלא אותו. יעקב שבתאי שב לביתו, הערב/אתר רשמי, אמיר לוי/"הארץ"

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה מסר בתגובה לדבריו של כהן, כי "שר אמור להיות מעורב בענייני משרדו, והשר לביטחון הפנים חייב להיות מעורב בעבודת המשטרה, גם אם זו תופעה חדשה עבור מישהו במשטרה או בשירות הציבורי בכלל".

מעבר לדברי כהן ואוחנה, המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך, בירך על החלטת השר לביטחון פנים למנות מפכ"ל למשטרה. "לאחר שנתיים שבהם התנהלה המשטרה ללא מפכ"ל ממונה, אני שמח שהשר לביטחון פנים בחר למנות קצין ראוי ומוערך לתפקיד המפכ"ל", מסר.

קדם משפט | ניר חפץ נגד אמיר אוחנה. תביעה כספית בגין לשון הרע. השלום, ת"א 8 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
השר לביטחון פנים אמיר אוחנה/ראובן קסטרו

"משטרה ללא מפכ"ל היא תעודת עניות לדמוקרטיה, ונס החנוכה הביא איתו אור גדול גם למשטרה", המשיך אלשיך. "כבר בעבר ציינתי כי המפכ"ל הבא ראוי שיבוא משורות המשטרה, בה מכהנים קצינים מצויינים ומנוסים שיכולים להמשיך ולהוביל את המשטרה ליעדים חדשים, ולהוות כתובת בטוחה לאמון הציבור. אני מאחל לקובי שבתאי הצלחה רבה ואין לי ספק שיעמוד באתגרי התפקיד, כי רבים הם".

לאחר ההכרזה של אוחנה על מועמדו, הודיע מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, כי הוא יצא בימים הקרובים לחופשה לקראת פרישתו מהארגון. כהן בירך על מינויו של שבתאי בשיחת ועידה טלפונית שקיים עם סגל הפיקוד של המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully