וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשידור ישיר: חללית של SpaceX התפוצצה בנחיתה במהלך ניסוי

10.12.2020 / 6:31

משגר של החברה שבבעלות אילון מאסק ביצע ניסוי שבמהלכו נבחנה המראה ונחיתה חזרה אל הקרקע בטקסס. לאחר השיגור, הדגם החל לחזור על עקבותיו כשעשן נפלט ממנו, וכשפגע באדמה - התפוצץ. המיליארדר הכריז כי שלב ההמראה עבר בהצלחה: "מאדים, אנחנו באים"

דגם ספינת החלל של SpaceX התפוצץ בנחיתה במהלך ניסוי/רויטרס

אב-טיפוס של דגם סטארשיפ, משגר כבד של חברת SpaceX, התפוצץ הלילה (חמישי) במהלך ניסוי שיגור ממתקן הרקטות של החברה בבוקה צ'יקה, טקסס. הניסוי הועבר בשידור חי ברשת.

הרקטה שהושמדה בתאונה הייתה אב-טיפוס בגובה 16 קומות שפותח על ידי חברת החלל הפרטית של המיליארדר היזם אילון מאסק, כדי לשאת בני אדם ומאה טון מטען במשימות עתידיות לירח ולמאדים.

הרקטה התפוצצה בעת שנגעה במשטח הנחיתה במהלך ירידה מבוקרת. טיסת המבחן נועדה להגיע לגובה של 41 אלף רגל, באמצעות שלושה מנועי ראפטור חדשים שפיתחה החברה. ב-SpaceX לא מסרו אם הרקטה המריאה לגובה כה רב.

מאסק אמר בציוץ מיד לאחר תקלת הנחיתה כי "לחץ מכל גז הדלק היה נמוך" במהלך הירידה, מה שגרם למהירות גבוהה בעת הפגיעה בקרקע. הוא הוסיף כי SpaceX קיבלה את "כל המידע הדרוש לנו" מהניסוי והכריז כי שלב ההמראה בניסוי עבר בהצלחה. "מאדים, אנחנו באים", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.

רקטת דמה של spcex התפוצצה במהלך ניסוי בטקסס, ארצות הברית, 10 דצמבר 2020. רויטרס
הפיצוץ בניסוי הכושל, הלילה/רויטרס

ביום שלישי ערכה החברה את הניסוי הראשון לשיגור סטארשיפ, אך בעיה עם מנועי הראפטור גרמה לתקלה אוטומטית - שנייה אחת לפני השיגור.

רקטת סטראשיפ, שתגיע לגובה 12 ק"מ לאחר שתחובר למגבר שלה, היא הדור הבא של רכב השיגור הרב-פעמי של החברה - הלב של שאיפותיו של מאסק להפוך את המסע האנושי לחלל לזמין יותר ושגרתי.

עוד בוואלה!

בצניחה אל תוך המים: טייסי חללית SpaceX שבו לכדור הארץ בשלום

לכתבה המלאה
רקטת דמה של spcex התפוצצה במהלך ניסוי בטקסס, ארצות הברית, 10 דצמבר 2020. רויטרס
הפיצוץ בניסוי הכושל, הלילה/רויטרס

נאס"א העניקה ל-SpaceX סיוע בסך 135 מיליון דולרים בעבור פיתוח סטראשיפ, לצד רכבים של המיזמים המתחרים בלו אוריג'ין, חברת החלל שבבעלותו של מנכ"ל אמזון ג'ף בזוס וחברת דינטקיס.

שלוש החברות מתחרות על חוזים עתידיים לבנות את רכב החלל שיינחת על הירח במסגרת תכנית ארטמיס של נאס"א, שמקדמת סדרת מחקרים אנושיים על הירח בעשור הקרוב.

  • עוד באותו נושא:
  • SPACEX
  • חלל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully