וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצניחה אל תוך המים: טייסי חללית SpaceX שבו לכדור הארץ בשלום

3.8.2020 / 9:27

שני האסטרונאוטים של נאס"א נחתו במפרץ מקסיקו, כשהקפסולות בהן שהו חוברו למצנחים, בנחיתה הראשונה במים זה 45 שנים. בכך, סיימו בהצלחה את טיסת החברה הפרטית הראשונה לחלל. "אני לא אדם מאוד דתי, אבל הפעם התפללתי", סיפר בעלי החברה, אילון מאסק

בווידאו: האסטרונאוטים דגלאס הרלי ורוברט בנקן נוחתים במפרץ מקסיקו/צילום: רויטרס

שני אסטרונאוטים של נאס"א שבו היום (שני) לכדור הארץ בנחיתה דרמתית במים, כשצנחו בתוך קפסולות אל מפרץ מקסיקו, כדרך ראויה לסגור את טיסת המבחן חסרת התקדים של חברת SpaceX הנמצאת בבעלותו של אילון מאסק.

זו הייתה הנחיתה הראשונה במים של אסטרונאוטים אמריקנים זה 45 שנים, והפעם הראשונה בה חללית שנבנתה על ידי חברה פרטית יצאה אל החלל וחזרה כשעליה אנשים. הנחיתה מראה את הדרך לשיגור נוסף של SpaceX, ייתכן שכבר בחודש הבא, ולאפשרות לטיסות נוסעים בשנה הבאה.

חזרת חללית SpaceX לכדור הארץ, מפרץ מקסיקו, 2 באוגוסט 2020. AP
נחתו בתוך קפסולות/AP
חזרת חללית SpaceX לכדור הארץ, מפרץ מקסיקו, 2 באוגוסט 2020. AP
ירדו עם מצנחים/AP

טייסי המבחן דאג הארלי ובוב בנקן שבו לכדור הארץ בתוך "קפסולת הדרקון", פחות מיממה לאחר שנפרדה מתחנת החלל הבינלאומית וחודשיים אחרי ששוגרה מפלורידה. הקפסולה ירדה באמצעות מצנח אל מי המפרץ השקטים, כ-64 קילומטרים מחופי פנסקולה ומאות קילומטרים מהסופה הטרופית אייזיאס המכה בחופי פלורידה.

עוד בוואלה!

המשימה הושלמה: חללית SPACE-X עגנה בתחנת החלל הבינלאומית

לכתבה המלאה
חזרת חללית SpaceX לכדור הארץ, מפרץ מקסיקו, 2 באוגוסט 2020. AP
האסטרונאוטים דאג הארלי ובוב בנקן/AP

"ברוכים השבים לכדור הארץ ותודה שטסתם ב-SpaceX", אמרו להם מרכז הבקרה ממפקדת SpaceX. מאסק עצמו הגיע במהרה מהמפקדה בהות'ורן, קליפורניה, ליוסטון כדי לקבל את פניהם. ניתן היה לראות כי הוא מרוגש - וחש הקלה, כשפנה לקבוצה. "אני לא אדם מאוד דתי, אבל הפעם התפללתי", סיפר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully