וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשימה הושלמה: חללית SPACE-X עגנה בתחנת החלל הבינלאומית

שני האסטרונאוטים האמריקנים, דאג הארלי ובוב בנקן, הכניסו את "קפסולת הדרקון" לנמל העגינה בתחנה, ולאחר כמה בדיקות, יצטרפו אל הצוות הרוסי והאמריקני הממתין כבר בתחנת החלל. הטיסה נמשכה כ-19 שעות

חללית SPACE-X עגנה בהצלחה בתחנת החלל הבינלאומית/רויטרס

החללית הפרטית SPACE-X ששוגרה ממרכז החלל קנדי בארצות הברית, עגנה היום (ראשון) בתחנת החלל הבינלאומית, בתום 19 שעות טיסה. האסטרונאוטים שאיישו אותה, דאג הארלי ובוב בנקן, הכניסו את "קפסולת הדרקון" לנמל העגינה בתחנה. כעת ייאלצו שניהם להמתין לבדיקת דליפות ולחץ לפני שיוכלו לרדת מהקפסולה ולהצטרף לצוות הרוסי והאמריקני שכבר נמצא בתחנה. נאס"א טרם החליטה כמה זמן הארלי ובנקן ישהו בתחנת החלל, אך ההערכה היא שמשך הזמן יהיה בין חודש לארבעה חודשים.

השיגור בשבת היה ההמראה הראשונה לחלל מאדמת ארצות הברית מאז 2011, אז הוצאו מפעילות חלליות נאס"א. המשימה מציינת את תחילתו של עידן חדש בו נאס"א תרכוש שירותי הובלה מהמגזר הפרטי, כמו שעשתה בשיגור זה עם חברת SPACE-X של המיליארדר אילון מאסק, לטיסות נוספות אל הירח ואף למאדים.

החללית של חברת SPACE-X עוגנת בתחנת החלל הבינלאומית 31 במאי 2020. -, אתר רשמי
החללית של חברת SPACE-X עוגנת בתחנת החלל הבינלאומית, היום/אתר רשמי, -

אישור ההתקשרות של החללית הגיע בשעה 17:22 (שעון ישראל), מעט לפני הלו"ז המתוכנן, כשהיא מרחפת מעל גבול סין-מונגוליה. הטיסה הייתה אוטומטית לחלוטין, והארלי ובנקן לא היו צריכים לתפעל אותה פיזית, למרות שהתאמנו בביצוע טיסות ידניות. תפקידם של שני האסטרונאוטים יהיה בדיקת כל המערכות המשולבות, העברת משוב למהנדסים, הצטרפות לביצוע ניסויים וייתכן גם שלהתקנת סוללות תחנה חדשות.

שעות ספורות לפני העגינה, דיווחו רוכבי "הדרקון" כי הקפסולה מתפקדת היטב. עבור בטיחותם, לבשו בשנית את חליפות החלל שלהם. שלושת תושבי תחנת החלל הבינלאומית הפעילו את המצלמות שהיו ברשותן בעת הנחיתה, לטובת בקרי הטיסה במטה SPACE-X בקליפורניה ומטה נאס"א ביוסטון.

עוד בוואלה!

לראשונה בחללית פרטית: ארה"ב שיגרה שני אסטרונאוטים לחלל

לכתבה המלאה
האסטרונאוטים דוגלאס ג. הרלי ורוברט בנקן במהלך שהותם בחלל לאחר שיגור החללית של חברת SPACE-X 
31 במאי 2020. AP
האסטרונאוטים במהלך שהותם בחלל, היום/AP

הרקטה, מסוג פלקון 9, שוגרה אמש ממרכז קנדי בשעה 15:22 (22:22 שעון ישראל). רגעים לפני ההמראה, אמר הארלי, "SpaceX אנחנו מוכנים לשיגור, בואו נדליק את הנר הזה", בפרפרזה לביטוי המפורסם שנאמר בעת השיגור במשימת מרקורי 3 ב-1961, על ידי האסטרואנאוט אלן שפרד - האמריקני הראשון בחלל.

האסטרונאוטים דוגלאס ג. הרלי ורוברט בנקן
רגע לפני שיגור החללית של ספייס אקס בפלורידה, ארה"ב, 27 במאי 2020.. רויטרס
האסטרונאוטים דגלאס ובנקן לפני ההמראה, אתמול/רויטרס

ראש סוכנות החלל הרוסית דמיטרי רוגוזין, לעג פעם על היעדר תוכנית טיסה מאוישת בארצות הברית, ואמר כי היא עשויה באותה מידה "לשגר את האסטרונאוטים שלה באמצעות טרמפולינה".

שש שנים לאחר מכן התבדחו על כך אילון מאסק ונאס"א ברגע ההמראה. "הטרמפולינה עובדת", הודה היזם בן ה-48 במסיבת עיתונאים לאחר השיגור, לצד מנהל הסוכנות, ג'ים בריידנשטיין.

רוגוזין לא הגיב להמראה, אך דוברו התייחס לכך בטוויטר ואמר כי "אנחנו לא ממש מבינים את ההיסטריה שעוררה ההשקה המוצלחת של חללית דרגון - זה היה אמור לקרות מזמן". רוסיה עדיין מתגאה בשליחת האדם הראשון - יורי גגארין - למסלול היקפי סביב כדור הארץ בשנת 1961, וכן בהישגים נוספים של תוכנית החלל מהתקופה הסובייטית.

בתוך כך, אלכסיי פושקוב, חבר הבית העליון של הפרלמנט הרוסי, אמר כי לדעתו, השיגור בשבת לא היה עניין גדול. "זו טיסה לתחנת החלל הבינלאומית, ולא למאדים", אמר בחשבון הטלגרם שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully