וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחותו של קים מאיימת על הדרום אחרי שהטילה ספק במאבקה בקורונה

שרת החוץ בסיאול אמרה כי קשה להאמין לטענות של פיונגיאנג ולפיהן לא היה לה מקרה קורונה אחד, וקים יו ג'ונג שלחה לה מסר מאיים: "תשלם מחיר כבד על דבריה". היחסים בין הקוריאות התדרדרו לאורך השנה האחרונה בעקבות סדרת תקריות בגבול

בווידאו: קוריאה הדרומית מחמירה את ההגבלות בעקבות עלייה בתחלואה/צילום: רויטרס

קים יו ג'ונג, אחותו הדומיננטית של מנהיג קוריאה הצפונית, תקפה בחריפות את שרת החוץ של הדרום אחרי שזו פקפקה בטענותיה של פיונגיאנג על הצלחתה במאבק בנגיף הקורונה. היא אמרה כי דבריה של קאנג קיונג-וואה הם "פרועים" והאשימה אותה בניסיון לפגוע ביחסים המתוחים ממילא בין השכנות.

כבר לא רק האחות של קים: האישה החזקה ביותר בצפון קוריאה

קאנג אמרה בסוף השבוע כי קשה להאמין שאכן לא היה מקרה אחד של הנגיף בקוריאה הצפונית מאז התפרצות המגיפה. עמדה דומה השמיעו מומחים שאמרו כי לא סביר שהמדינה הקומוניסטית הצליחה להימלט מאימת הווירוס, למרות סגירת הגבולות ואיסור על טיסות בינלאומיות מאז סוף ינואר.

"ניתן לראות מההערות הפזיזות שלה (קאנג) שהן נעשו מבלי לשקול את ההשלכות שיקררו עודי ותר את היחסים הקפואים בין הצפון לדרום", אמרה קים יו-ג'ונג, בכירה במפלגת השלטון שיש מי שרואה בה כסגניתו דה-פקטו של אחיה. "הכוונה האמיתית שלה ברורה מאוד. לעולם לא נשכח את דבריה, והיא עלולה לשלם עליהם ביוקר".

קים יו ג'ונג, אחותו של מנהיג קוריאה הצפונית, בטקס הנחת זר בווייטנאם, 2 במרץ 2019. רויטרס
נחשבת למספר 2 במשטר. קים יו ג'ונג/רויטרס

קאנג אמרה בפורום שנערך בבחריין ביום שבת כי המגיפה "עשתה את קוריאה הצפונית עוד יותר קוריאה הצפונית", בהתייחסותה לקו התקיף שנקט המשטר למניעת התפשטות הנגיף. בין היתר, לפי שירותי הביון הדרום קוריאניים, לפחות שני אנשים הוצאו להורג על הפרות ההגבלות החריפות. המגיפה העמיקה את צרותיה הכלכליות של פיונגיאנג, לאחר סגירת הגבול עם סין, העורק הכלכלי הראשי של המדינה הנתונה לסנקציות כואבות בשל תכנית הגרעין והטילים שלה.

בצפון הודו כי הם חווים "סדרת משברים", יחד עם שורת אסונות טבע שהכו במדינה במהלך הקיץ. בשבוע שעבר הוטלו "צעדי חירום עליונים" בפיונגיאנג, כולל סגירת מסעדות ומקומות ציבוריים אחרים, וכן הוטלו הגבלות על תנועת אנשים באזור הבירה.

אחרי כמה שנים של הפשרה, היחסים בין שתי הקוריאות התדרדרו שוב השנה בעקבות כמה תקריות לאורך הגבול המבוצר ביניהן.

ביוני פוצץ הצפון את משרד התיאום עם הדרום אחרי שקבוצות של עריקים שלחו עלוני תעמולה אנטי-קומוניסטיים מעבר לגבול; בספטמבר, קים ג'ונג און פרסם התנצלות פומבית נדירה אחרי שחיילים ירו למוות בגורם דרום קוריאני שצף בגבול הימי בין המדינות, ככל הנראה בניסיון לערוק לצפון; ובחודש שעבר טענו שירותי הביון הדרום קוריאניים כי הם סיכלו ניסיון של האקרים מהצפון לשבש את המאמצים לפיתוח חיסון לקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully