וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל בדרום קוריאה: מתעמל מהצפון ערק אחרי שקפץ מעל הגדר

עודכן לאחרונה: 28.11.2020 / 0:15

הרשויות אמרו כי בורג משוחרר בגבול בין המדינות שיבש את פעולות החיישנים, שלא הפעילו את מערכת ההתרעה. הצעיר, בשנות ה-20 לחייו, הונחה לקפוץ כדי לאמת את סיפורו בפני הרשויות

בווידאו: מצעד צבאי בפיונגיאנג לציון 75 שנים למפלגת הפועלים/צילום: רויטרס

קוריאה הדרומית אמרה כי בורג משוחרר בחיישני הגבול שלה אפשר לאדם מהצפון לערוק מבלי שהיא הבחינה בכך. בתחילת החודש תפסו הרשויות אדם בשנות ה-20 לחייו, שאמר כי הוא נמלט מהצפון אחרי שקפץ מעל הגדר. הוא סיפר כי הוא היה מתעמל בעברו במדינה הקומוניסטית.

בעקבות המחדל, צבא הדרום אמר כי הוא יבדוק את כל החיישנים בגבול. המערכת הותקנה ב-2015 והיא אמורה לספק לשומרים התרעה במקרה של נגיעה כלשהי בגדר. העריק אותר בהמשך על ידי מצלמות מעקב.

המחדל האבטחתי עורר ביקורת חריפה בדרום מכיוון שהוא נתפס ככישלון להגיב לחדירה פוטנציאלית מהצפון. לאחר שאותר העריק, בדיקת הגדר העלתה שהיא נדחפה כלפי מטה, מה שהיה אמור להפעיל את החיישנים אילו הם עבדו. על פי כלי התקשורת בדרום, הרשויות הורו לצעיר הצפון קוריאני לקפוץ כמה פעמים כדי לאמת את סיפורו על חציית הגבול.

מדי שנה, כאלף איש עורקים מהצפון הדכאני, שמואשם בהפרות זכויות אדם חמורות.

גבול קוריאה הצפונית והדרומית. AP
כאלף איש עורקים מדי שנה. גבול הקוריאות/AP

דוח שפרסם לפני כחודש ארגון משמר זכויות האדם, הפועל מארצות הברית, העלה כי חשודים במדינה עוברים עינויים קבועים, השפלות ותקיפות מיניות במסגרת מערכת משפט פלילית הרואה בהם "פחות מחיות"

במסמך, שהתבסס על ריאיונות עם 15 נשים וגברים שנעצרו במדינה, וכן עם גורמים רשמיים לשעבר שמכירים את מערכת המשפט הצפון קוריאנית, הובאו עדויות לפיהן עצירים בקוריאה הצפונית נשלחים למרכזי מעצר עם תאים צפופים ולא הגיניים, נאלצים להתוודות וזאת כשהם לא זוכים למזון ולביגוד ראויים, אלא אם הם מצליחים לשחד את הסוהרים כדי שמשפחותיהם ישלחו להם אוכל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully