וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהרודן בכה: הדמעות של קים חשפו את המשברים בצפון קוריאה

13.10.2020 / 13:25

אף שהוא נודע בטיהוריו האכזריים, הכנות שבה נאם המנהיג במהלך המצעד הצבאי היא חלק מניסיונו לעצב דמות של מנהיג הקשוב לעמו. כשהכלכלה קורסת בשל הסנקציות, הקורונה ואסונות טבע, הרודן מנסה לפנות לאזרחיו באופן חסר תקדים

בווידאו: מצעד צבאי בפיונגיאנג לציון 75 שנים למפלגת הפועלים/צילום: רויטרס

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און הזיל דמעות במהלך סוף השבוע, כשהודה לאזרחיו על ההקרבה שלהם. זאת הייתה הדוגמה הבולטת ביותר עד היום כיצד הוא מנסה לקדם את דמותו בתור "איש העם" כדרך התמודדותו עם המשברים המעמיקים במדינה.

על אף שהוא ביסס את שלטונו במדינה המבודדת דרך טיהורים אכזריים, מומחים לקוריאה הצפונית אומרים כי הוא גם מנסה להציג את עצמו כמנהיג פוליטי מסורתי יותר מאשר אביו האקסצנטרי קים ג'ונג איל.

"הצניעות והכנות של קים, עם הדמעות וההשתנקות, היו מאוד חריגות, אפילו עבור מישהו שהודה בפומבי בתקלות ומיצב את עצמו כמי שמביע את רגשותיו", אמרה רייצ'ל מיונג לי, חוקרת עצמאית ולשעבר אנליסטית ממקורות גלויים עבור הממשל האמריקני. היא אמרה כי הנאום, שעוצב בזהירות עבור הקהיל הביתי, קיבע את דמותו של קים כמנהיג מוכשר וכריזמטי, עם צד אנושי.

קים, שפרץ בחיוכים גדולים עם הצגתם של טילים חדשים ועצומים במהלך המצעד, תלה את המשבר הכלכלי המתמשך של קוריאה הצפונית בסנקציות הבינלאומיות, מגיפת הקורונה ואסונות טבע.

שליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און במהלך נאומו לרגל המצעד הצבאי לציון 75 שנה להקמת מפלגת הפועלים בקוריאה 12 באוקטובר 2020. רויטרס
מתרחק מהדמות של אביו. קים ג'ונג און במצעד, שבת/רויטרס

מאז שירש את אביו בשנת 2011, קים שם את ההתקדמות הכלכלית במרכז סדר היום שלו. הוא נפגש גם עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ויצר עמו קשר אישי חסר תקדים שכלל מכתבים לבביים.

ואולם תוכניותיו השאפתניות לסחר בינלאומי, מיזמי בנייה וצעדים כלכליים אחרים נעצרו בשל הסנקציות שהוטלו על תוכניות הנשק הגרעיני והטילים הבליסטיים שלו. הכלכלה ספגה מכה נוספת עם סגירת הגבולות כמעט לחלוטין עקב מגיפת הקורונה, וסופות טייפון בחודשי הקיץ גרמו להצפות שאיימו עוד יותר על אספקת המזון.

"עמנו נתנו בי אמון, גבוה כמו השמיים ועמוק כמו הים, אבל לא תמיד הצלחתי לעמוד בזה בצורה מספקת," אמר קים, שבשלב מסוים נראה כאילו הוא נחנק מדמעות. "אני ממש מצטער על זה". קים אמר כי ההצלחה של המדינה במניעת התפרצות הקורונה ומול אתגרים אחרים הייתה "ניצחון גדול שהושג" על ידי האזרחים. "העם שלנו תמיד היה אסיר תודה למפלגה שלנו, אבל הוא ולא אחר שראוי להוקרת תודה", אמר הרודן.

לי ציינה כי התמקדות כה גדולה באזרחים היא שינוי מרכזי ביחס לאירועים כאלה, שבהם הנאומים בדרך כלל מלאים בנושאים רעיוניים יותר ושבחים למפלגת הפועלים השלטת.

"הנאום נועד בבירור להיות למען העם ועל העם", אמרה.

טיל בליסטי בין-יבשתי חדש מוצג במצעד של קוריאה הצפונית בפיונגיאנג, 10 באוקטובר 2020. -, אתר רשמי
איומים לצד הדמעות. הטיל הבין-יבשתי החדש שהוצג במצעד/אתר רשמי, -

בניגוד לאביו המרוחק, קים לקח את אשתו לפסגות עם מנהיגים זרים. לעתים הוא חיבק ילדים והתרועע עם עובדים במהלך סיוריו הציבוריים.

בנג'מין קזף סילברסטיין, מומחה כלכלי לקוריאה הצפונית ממכון המרכז סטימסון שבארצות הברית, אמר כי חלק מהגישה העממית של קים עיצבה את תגובתו למשברים הכלכליים של ארצו. "קים נוכח ונראה יותר באתרים שעברו אסונות טבע וכדומה, והוא שם בעדיפות מיזמי בנייה סמליים שנועדו להראות התקדמות כלכלית", אמר.

ואולם, הוא הוא הוסיף כי למרות כמה צעדים שעשה בתחילת הדרך לקראת השווקים, הוא לא רפורמטור של ממש והמדיניות שלו מתבססת על המהלכים של אביו וסבו, מייסד המשטר.

קים נותר למעשה עם דמעות, התנצלויות, קרבות מהירים וניצול כספים בכל מקום שאפשר למצוא אותם", אמר סילברסטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully