וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת המין בכלא צלמון: כתב אישום צפוי נגד הקצין החשוד בקשר עם הסוהרת

4.1.2020 / 19:46

לוואלה! NEWS נודע כי קצין המודיעין קיים לפי החשד קשר אישי עם הסוהרת, שנתנה הטבות שונות ל-3 אסירים שאיתם קיימה יחסי מין. מפרטי החקירה עולה החשד כי אותו קצין טייח דיווחים ותלונות שהגיעו בקשר לאותה סוהרת ושיבש חקירה. בשב"ס פתחו נגד הקצין בהליך פיטורים

בווידאו: להב 433 תפתח בחקירה נגד הסוהרת שננעלה בתא עם 2 אסירים בכלא צלמון/צלמי וואלה! NEWS

הפרקליטות צפויה להגיש כתב אישום נגד קצין המודיעין מכלא צלמון, החשוד בפרשת המין בכלא - כך נודע היום (שני) לוואלה! NEWS. מהחקירה, שבמרכזה עומד קשר מיני אסור בין סוהרת שב"ס לבין שלושה אסירים בבית הכלא, עולה כי אותו קצין שיקר במשטרה ושיבש לכאורה הליכי חקירה.

הפרשה התפרסמה בוואלה! NEWS בחודש יולי, ובמסגרתה נחשדה תחילה הסוהרת שנתנה הטבות שונות לשני אסירים איתם ננעלה בתא למשך שעות. חקירה פלילית נפתחה ביחידה הארצית לחקירות סוהרים בלהב 433, שהביאה להשעיה של קצין המודיעין בכלא צלמון, שנחשד גם הוא בקיום יחסים אסורים עם הסוהרת.

מחומר החקירה עולה כי קצין המודיעין פעל לכאורה באופן מנוגד לפקודות שב"ס, ואף טייח דיווחים ותלונות שהגיעו בקשר אליה. הקצין מסר במהלך חקירותיו גרסאות סותרות ובידי המשטרה ראיות שמצביעות על כך.

הסוהרת שנחשדת שקיימה יחסי מין עם אסירים וסגל בכיר. ללא, עיבוד תמונה
יחסים אינטימיים עם שלושה אסירים. הסוהרת החשודה/עיבוד תמונה, ללא

במהלך החקירה הקצין הכחיש קיום קשר אישי עם הסוהרת, והודה כי הם בקשר חברי. עם זאת, חומר החקירה מעלה כי הוא קיים קשר אישי עם הסוהרת ונהג לשלוח לה מדי יום עשרות הודעות אהבה וקנאה בווטסאפ. קצין המודיעין הודה שמחק התכתבויות עם הסוהרת, ושהתקשר אליה כמה פעמים מהווטסאפ בבוקר בו לפי החשד נכנסה במכוון לתאם של שני האסירים.

שירות בתי הסוהר פתח בהליכי פיטורין נגד קצין המודיעין, לאחר שהסוהרת, החשודה המרכזית בפרשה, כבר פוטרה משב"ס.

עוד בוואלה!

חשיש בעוגת יום הולדת: סוהרת חשודה בהברחת סמים וברומן עם אסיר

לכתבה המלאה

מפרטי החקירה עולה כי הסוהרת, ששמה אסור בפרסום, חשודה גם כי פיתחה לכאורה קשר אסור עם מ', אסיר נוסף בכלא, ואף נתנה לו את מספר הטלפון שלה. גורם המעורה בפרטים סיפר שקצין המודיעין גילה שלאסיר מ' יש את מספר הטלפון של הסוהרת בפנקס הטלפונים שלו, ושלח סוהר להחרים לו את הפנקס.

אותו גורם תיאר כי "האסיר מ' ידע שלקצין המודיעין יש עניין אישי עם הסוהרת ועם גורמים נוספים בכלא. ברגע שהקצין גילה שיש ל-מ' את מספר הטלפון שלה, ואת מהות הקשר ביניהם, הוא העביר אותו לכלא אחר, כלא שאטה, ובמקביל העביר לכאורה מסר לאימו של האסיר, שידעה על הקשר בין קצין המודיעין לסוהרת ובין הסוהרת לבנה, 'שתירגע ולא תפתח את הפה, אחרת יהיה להם בלאגן'".

סוהרים מיחידת נחשון של שירות בתי הסוהר בכלא צלמון, אפריל 2017. ראובן קסטרו
"נציבת שב"ס הנכנסת תצטרך לנקות שולחן". כלא צלמון/ראובן קסטרו

גורמים בשב"ס: מפקד המחוז סייע בטיוח הפרשה

גורמים בכירים בשירות בתי הסוהר מתחו ביקורת חריפה על מפקד מחוז צפון בשב"ס, שרון שואן, שלדבריהם היה חלק מטיוח הפרשה. "לא יכול להיות שאירוע כזה חריג קורה אצלו במחוז וסגל הפיקוד הכללי לא מקבל על כך שום דיווח. אפילו מוני ביטן, ראש אגף ביטחון ומבצעים בשב"ס, לא ידע על כך דבר וגילה על הפרשה כשנחשפה בתקשורת. גם אז שואן טען שמדובר במשהו נקודתי ולא הבין את ממדי הבעיה".

אותם גורמים הוסיפו: "מישהו צריך לתת את הדין על הניסיון לטייח את זה בתוך הארגון. לא יכול להיות שדווקא במחוז הקטן ביותר בשב"ס צצים מחדלים שלא מדווחים כמו שצריך". הגורמים אף התייחסו למינויה של קטי פרי לתפקיד מ"מ נציבת שב"ס, ואמרו כי היא "תצטרך לנקות שולחן ולקבל החלטות על מחדלים שהתרחשו קודם כניסתה לתפקיד".

הם מתחו גם ביקורת על הפיקוד הקודם בשב"ס, שתחתיו אירוע כמה פרשות פליליות בהן היו מעורבים עובדי שב"ס: פרשת המין בצלמון, הברחת עוגה שבתוכה סמים על ידי סוהרת לכלא הדרים, בה התנהל רומן עם אסיר, וכן חקירתו של גונדר אשר שריקי.

מקצין המודיעין לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully