וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקף מנהל מיון ורופא באגרופים בפניהם - וקיבל 4 חודשי מאסר על תנאי בלבד

8.12.2020 / 8:44

השופטת כתבה בפסיקתה כי אלימות נגד רופאים היא "תופעה שיש להילחם בה", אך הטילה על גבר שהכה את צות המיון בבית החולים בנהריה עונש מקל, זאת "בשל מצבו הרפואי". לתוקף חמש הרשעות בגין עבירות אלימות בעבר. סיבת התקיפה - התוקף לא היה שבע רצון מהטיפול בו

בווידאו: הלקוח שהתלונן חטף מברג בעין/עריכה: טל רזניק

בית משפט השלום בקריות גזר אמש (ראשון) מאסר על תנאי בלבד על סולימאן זיאן, תושב ירכא, שתקף את מנהל מיון המרכז הרפואי לגליל בנהריה ואת רופא המחלקה. המשפט בעניינו של זיאן, בעל עבר של הרשעות בגין תקיפה וחבלה, נמשך כשנה וחצי והוא הורשע בתקיפת עובד ציבור ובתקיפה הגורמת חבלה של ממש.

האירוע התרחש בחודש אפריל האחרון, כשזיאן בן ה-45, נשוי ואב לחמישה ילדים, דרש שיקבלו אותו למחלקה בבית החולים והופנה על ידי מנהל מחלקת אגף המהלכים. על פי הרשעתו, זיאן, שלא היה שבע רצון מהטיפול בו, אחז במנהל המחלקה בחולצתו והיכה בו מכות אגרוף בפניו ובצווארו.

בעוד הרופא נחלץ לעזרת המנהל, המשמש כיום סגן מנהל בית החולים כרמל בחיפה, תקף זיאן את גם הרופא במכות אגרוף לפניו ושרט אותו בפנים עד שלבסוף נפלו כולם, המנהל, הרופא וזיאן עצמו על הרצפה.

המרכז הרפואי לגלילאתרהוראות הגעה, נהריה. אוגוסט 2013. אדריאן הרבשטיין
לא היה שבע רצון מהטיפול בו. המחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי לגליל/אדריאן הרבשטיין

כתב האישום הוגש כשבוע לאחר האירוע. עם זאת, המשפט נמשך למעלה משנה וחצי. בעברו של סולימאן חמש הרשעות קודמות, בין היתר בגין עבירות של תקיפה וחבלה. בגין האירוע הזה, בבית החולים, יחידת התביעות של המשטרה ביקשה להטיל עליו מאסר בפועל של שנה עד שנתיים. שירות המבחן הציע בתחילה עבודות שירות, אבל אחר כך חזר בו בשל מצבו הרפואי של האיש.

השופטת, סימי פלג קימלוב, דיברה גבוהה בגזר הדין בגנות אלימות כנגד רופאים. היא ציינה כי "עבירות כלפי צוותים רפואיים, המבצעים את תפקידם למען השירות לאזרח בעת מצוקה רפואית, הפכו לתופעה שמוצאת את ביטויה מעת לעת". היא הבהירה כי "מדובר בתופעה שיש להילחם בה תוך העברת מסר ערכי לפיו כבודם ושלומם של צוותי הרפואה לא יהיה הפקר" וכן כי "מצב רפואי מורכב וקשה ככל שיהיה איננו הצדקה לתקיפת צוות רפואי האמון על בריאות כל אחד מהאזרחים ובמקרה הצורך תוך מתן טיפול חירום".

עוד בוואלה!

אחרי מצוד של שלושה שבועות: החשוד ברצח גרושתו בגליל נעצר בידי המשטרה

לכתבה המלאה

אולם, השופטת נעתרה לבקשת סנגור, עו"ד באסל פלאח ולעו"ד אושרת אטיאס ממשרדו, והקלה עם האיש, בין היתר בשל נסיבותיו האישיות ובכללן מצבו הרפואי. היא גזרה עליו ארבעה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, התחייבות להימנע מאחת או יותר מהעבירות בהן הורשע בסכום של 2,000 שקלים למשך שנתיים, וכן פיצוי כספי בסכום של 3,000 שקלים לכל אחד משני הרופאים אותם תקף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully