וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי מצוד של שלושה שבועות: החשוד ברצח גרושתו בגליל נעצר בידי המשטרה

עודכן לאחרונה: 7.12.2020 / 23:40

רביע כנאענה, שעל פי החשד רצח את ופאא עבאהרה בעראבה כשחזרו מפגישת גישור, נלכד בתום שלושה שבועות של מנוסה. הוא נתפס בשטח ליד היישוב אחרי שגנב רכב, התנגד למעצרו ואף ניסה לדקור שוטר. החשוד נחשב לגבר מסוכן עם רקע עברייני ובמהלך מנוסתו ביקשה משפחת הנרצחת הגנה

בווידאו: גבר בעראבה רצח את אשתו ונמלט מהמקום/צילום: מד"א

רביע כנאענה, החשוד ברצח גרושתו ופאא עבאהרה בעראבה לפני שלושה שבועות, נלכד היום (שני) ליד היישוב בתום מצוד משטרתי. זאת, לאחר שנמלט מזירת הרצח לאחר המעשה והסתתר מהמשטרה. הוא יובא מחר בבוקר לבית משפט השלום בנצרת, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרו.

"שוטרי משטרת ישראל לכדו את החשוד בשטח, באיזור היישובים עראבה וסכנין לאחר שגנב רכב, ועצרו אותו", נמסר בהודעת המשטרה. "החשוד שהיה חמוש בסכין ניסה לדקור את אחד השוטרים, אך הוכנע".

לאחר בריחתו של כנאענה, נפתח מצוד משטרתי נרחב אחריו. לדברי המשטרה, זה כלל "פעילות מבצעית ומודיענית לאיתור החשוד", במסגרתה ערכו שוטרים "אינספור סריקות בשטח וחיפושים אצל קרוביו ומכריו של החשוד".

רביע כנאענה החשוד ברצח גרושתו בעראבה, אחרי שנלכד בידי המשטרה. 7 בדצמבר 2020. ללא, צילום מסך
ניסה לדקור את השוטרים. רביע כנאענה, הערב/צילום מסך, ללא

יו"ר נעמת, חגית פאר, בירכה על לכידתו וקראה למשטרה לפעול באותה הנחישות במקרים נוספים של רצח נשים. "טרור הוא טרור - ידע כל טרוריסט שהאכיפה והצדק יגיעו אליו. יש לברך את משטרת ישראל על הנחישות ולקוות שכך יקרה גם במקרים דומים", מסרה. היא הוסיפה כי "חבל שהרשויות לא גילו את אותה הנחישות לפני האירוע הנורא, כשהנרצחת התחננה לסיוע ולעזרה".

ח"כ עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת) העבירה ביקורת על הזמן הארוך שלקח למשטרה למצוא את כנאענה. "רק עכשיו, אחרי שלוש שבועות, נעצר הרוצח של וופאא עבאהרה. רצח שכל פרטיו היו ידועים והכתובת הייתה על הקיר. טוב שהמשטרה תפסה את הרוצח, אבל לא הייתה סיבה שזה ייקח כל כך הרבה זמן בו משפחתה חיה בפחד", אמרה, "עכשיו תורה של המערכת המשפטית אשר הפקירה את וופאא בחייה לעשות צדק איתה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חבל שהרשויות לא גילו את אותה נחישות לפני האירוע". ופאא/מערכת וואלה!, צילום מסך

תפיסתו של כנאענה מסיימת תקופה של חוסר וודאות עבורה משפחתה של הנרצחת, שקראה למשטרה בזמן בריחתו לספק הגנה לקרוביה מחשש לנקמה מצד הגרוש האלים, הנחשב לגבר מסוכן בעל רקע עברייני, שריצה בעבר עונשי מאסר בגין עבירות אלימות.

במסגרת המצוד אחריו עצרה המשטרה עשרה מבני משפחתו של כנאענה שהפריעו לאיתור החשוד ויידו אבנים לעבר ניידות. שוטרים ויחידת יס"מ סיירו בעיר כדי לאתרו, וחלק מהאנשים תקפו את הכוחות, איימו וגרמו נזק לרכוש.

בתקופת נישואיהם, במסגרת בקשת העזרה מצדה, עבאהרה פנתה לרשויות ואף נמלטה למעון לנשים מוכות, לשם רדף אחריה כנאענה. האלימות שלו כלפיה נמשכה שנים והייתה ידועה לרשויות. רק לפני כחודשיים הוא נעצר בבית המשפחה, בחשד שאיים לפגוע בה ובבתו, שגם אותה הוא תקף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully