וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת הנרצחת בעראבה ביקשה הגנה מהמשטרה: "החשוד רוצה לנקום"

20.11.2020 / 21:30

בני משפחתה ופאא עבאהרה קראו למשטרה לספק להם הגנה בעקבות שמועות על כך שהגרוש שלה, החשוד שדקר אותה למוות ונמלט, עלול לפגוע בהם. הם ציינו כי במשטרה טענו כי אין צורך בכך, ועל כן ביקשו להפעיל לחץ על מנת למלא את בקשתם

בווידאו: גבר בעראבה רצח את אשתו ונמלט מהמקום/צילום: מד"א

משפחתה של ופאא עבאהרה, שנרצחה בתחילת השבוע בעראבה, קראה הערב (שישי) למשטרה לספק לקרוביה הגנה מחשש לנקמה מצד הגרוש שלה, החשוד במעשה. "כבר כמה ימים נפוצות שמועות ביישוב כי הרוצח הנתעב לא ייכנע עד שישלים את מסע הרצח והנקמה באחיה ובאמה", מסרה המשפחה. החשוד, רביע כנאענה, נמלט לאחר הרצח וטרם אותר.

"בין אם השמועות נכונות ובין אם לא, הרוצח הנתעב עודנו מסתובב חופשי, ומאמצי החיפוש ביישוב נפסקו ולא רואים ניידות משטרה", ציינו בני המשפחה. "פנינו למשטרה ונענינו כי 'אין צורך' בזמן שהם מסרבים לעדכן אותנו לגבי תוצאות החיפוש. אנחנו קוראים בכל לשון של בקשה לכל מי שיכול לסייע, ללחוץ על המשטרה להציב ניידת ליד הבית עד לתפיסתו של הרוצח, לפני שיקרה אסון נוסף".

לדברי המשפחה, לאחר פרסום הקריאה, הגיעה ניידת לסביבת מגוריהם. "הרעש כנראה עשה את שלו", אמרה אחת מקרובות הנרצחת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בני משפחתה ביקשו הגנה לאחר הרצח. ופאא עבאהרה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך הערב ח"כ עאידה תומא סלימן (הרשימה המשותפת) פנתה בעניין לשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ולראש מדור נפגעי עבירה במשטרה כדי לספק הגנה לבני המשפחה. "לא יאומן שעדיין יכולים במשטרה להתעלם מבקשות ההגנה והתחנונים של קרובי המשפחה", אמרה לוואלה! NEWS. "זו התגובה האלמנטרית במצב הקיים במיוחד לאחר מקרה רצח מתועב כזה עם רוצח אלים מאיים שעדיין מסתובב חופשי. למה אני כח"כית צריכה להתערב ולהגיע לשרים כדי שיעשה משהו. המשטרה אכן צריכה מי שילמד אותה את עבודתה".

ח"כ ג'אבר עסאקלה מהרשימה המשותפת צייץ בחשבון הטוויטר שלו בציניות "אל תלמדו אותם את העבודה שלהם". הוא הוסיף כי "אחרי שזלזול המשטרה בקריאתה של וופאא לעזרה עלה לה בחייה, המשטרה ממשיכה להתרשל ולא לוקחת ברצינות את זעקתם של בני משפחתה שמרגישים מאוימים אף הם מאותו רוצח נתעב, שעד עכשיו עדיין לא נתפס על ידי אותה המשטרה, שלפי הדיווחים גם צמצמה את המאמצים בחיפוש אחריו".

השרה לשיוויון חברתי מירב כהן מכחול לבן שנמצאת בקשר עם המשפחה והגיעה אמש לביקור ניחומים בעראבה נחלצה לסייע ופנתה גם היא הערב לשר אוחנה בעניין.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

ההתעללות הייתה ידועה לרשויות

מאז הרצח שהתרחש ביום שני האחרון, המשטרה לא הצליחה לאתר את כנאענה החשוד. לאחר שדקר אותה למוות ונמלט,התברר כי ההתעללות בבית נמשכה שנים והייתה ידועה לרשויות. בחודש שעבר הוא נעצר בבית המשפחה, בחשד שאיים לפגוע בה ובבתו, שגם אותה הוא תקף. בבית משפט השלום בעכו, לשם הובא יום אחרי שנעצר, המשטרה הזכירה כי מדובר בעבריין עם הרשעות ושני כתבי אישום בגין עבירות של אלימות במשפחה.

במקביל, המשטרה עצרה עשרה מבני משפחתו שהפריעו לאיתור כנאענה וידו אבנים לעבר ניידות. מעצרם של שלושה, בשיר עאסלה בן 25, דיע כנאענה בן 39 ועלא כנאענה בן 30 הוארך בארבעה ימים בבית משפט השלום בעכו, והיתר שוחררו בתנאים מגבילים. לטענת המשטרה, שוטרים ויחידת יס"מ סיירו בעיר כדי לאתר את הרוצח, חלק מהאנשים תקפו את השוטרים, איימו וגרמו נזק לרכוש.

"קיימים מסמכים של גורמים אחרים המלמדים על יחסו האלים כנגד בני משפחה", ציין השופט וויליאם חאמד, שהוסיף כי לחובתו של כנאענה "עבר פלילי מכביד, שעיקרו עבירות אלימות, גם מהתקופה האחרונה". בתום שלוש הארכות מעצר, ב-15 באוקטובר, ביקשה המשטרה מסגן נשיא בית המשפט, השופט זיאד סאלח, להורות על שחרורו, בהרחקה של 45 יום מהכפר עראבה, בתנאי מעצר בית וערבויות כספיות. השופט סאלח הגדיל לעשות, נעתר לעו"ד עסאם טנוס, שייצג אותו מטעם הסנגוריה הציבורית, ושיחרר אותו בהרחקה מהאישה ומהבית המשפחתי - "לתקופה של חמישה ימים".

רביע כנעאנה, חשוד ברצח אשתו בעראבה. דוברות משטרת ישראל
נמלט לאחר המעשה וטרם אותר. רביע כנאענה/דוברות משטרת ישראל

ביום המקרה, כנאענה וגרושתו היו בדיון בבית המשפט לענייני משפחה בנושא להסדרי ראייה על ילדיהם. הם היו נשואים 18 שנים עד שהתגרשו, וגידלו שלוש בנות ושני בנים. האישה בת ה-37 עזבה בשנה שעברה את הבית עם הבנות, אחרי שהחליטה שלא תספוג יותר את מסכת ההשפלות והאלימות. היא נמלטה למעון לנשים מוכות, אך לטענת הפרקליטות הוא "גמר אומר בלבו להרע לה, לאיים עליה ולהתנכל לה, וכך עשה". כתב אישום הוגש נגדו בגין איומים והפרת צו הגנה על אשתו, כשהייתה כבר במקלט.

ולמרות זאת, יחס הרשויות אל כנאענה היה סלחני. בשנה שעברה, ערערה הפרקליטות על גזר דין של סגן נשיא בית משפט השלום בעכו, השופט זיאד סאלח, ששלח אותו הביתה לאחר שפסק לו רק 15 ימי מאסר - שחפפו לימי מעצרו. זאת, בגין עבירות של איומים בשני מקרים. במקרה הראשון הוא דרש מאשתו לבוא עמו לרכב וכשסירבה איים: "אני אקשור אותך בג'יפ ואקח אותך בעל כורחך". משעמדה בסירובה, הוא תקף אותה במכות ובחבטות.

במקרה השני, כחמישה ימים לאחר שעזבה את הבית בעקבות ויכוח ושבה לבית הוריה, הוא איים עליה במרומז. "אל תכריחי אותי לעשות טעות כי יהיה לי קשה עם זה ולא אשלוט בהתנהגות שלי", כתב לה. "אני לא עושה חשבון למאה מאסרי עולם שלא נדבר על מאסר שנה, שנתיים או שלוש". בערעור, הפרקליטות ביקשה מאסר בפועל וציינה כי לכנאענה ארבע הרשעות קודמות. ב-2015 הוא השתחרר ממאסר שריצה בגין סחיטה באיומים ועבירות נשק ואלימות.

מצוד אחר רביע כנעאנה החשוד ברצח אשתו. דוברות משטרת ישראל
החיפושים אחרי החשוד זמן קצר לאחר המקרה. עראבה, השבוע/דוברות משטרת ישראל

בגזר הדין, קבע השופט זאיד סאלח שמעשיו של כנאענה "אינם תקינים, אך אינם ברף החמור של עבירות איומים במשפחה". כמו כן, הוא ציין כי "החרטה שהביע המשיב כנה ושני הצדדים לקראת גירושין בהסכמה". עוד קבע, כי "מדובר במעשי תקיפה בידיים, שלא הביאו לחבלות וכי נשפט שוב, בגין הודעות ווטסאפ ששלח גם כשהורחק ממנה".

באוקטובר אשתקד גזרה עליו השופטת ג'ני טנוס בבית משפט השלום בעכו מאסר בפועל של שישה חודשים ויום, ומאסר על תנאי של חצי שנה. אולם את המאסר הזה היא הוסיפה "בחופף", כך שתקופת המאסר הכוללת שהיה עליו לרצות נותרה 6 חודשים ויום בניכוי ימי המעצר. זאת ועוד, היא קבעה כי גם תקופה זאת תרוצה בחלקה בחופף לעונש מאסר שריצה באותו הזמן, והטילה עליו עוד מאסרים על תנאי - של שמונה חודשים ושלושה חודשים, וכן קנס בסך 2,000 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully