וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איסמן מתנצל על האמירות שעוררו סערה: "אינן ראויות ואינן תקינות"

פרקליט המדינה המיועד פרסם מאמר בהארץ, ובו התייחס לביקורת על שתי התבטאויות לא ראויות מעברו. "מובנת לי היטב הביקורת שהופנתה כלפי בהקשר הזה, ואני מקבל את מלוא האחריות לדברים", כתב

בווידאו: נתניהו מאשים את כחול לבן בהפרת ההסכם הקואליציני במינוי פרקליט המדינה/עריכה: ניר חן

פרקליט המדינה המיועד, עו"ד עמית איסמן, הביע הערב (ראשון) התנצלות על שתי התבטאויות לא ראויות מעברו שהובילו לסערה ציבורית וקריאות לבטל את מינויו לתפקיד. במאמר שפרסם ב"הארץ", כתב איסמן כי "שתי האמירות שנאמרו על ידי אינן ראויות ואינן תקינות; אין ולא היה להן מקום בשיח, בוודאי לא בשיח בין מנהל לבין עובדות או עובדים בכל מקום עבודה, ובפרט במשרד המשפטים. מובנת לי היטב הביקורת שהופנתה כלפי בהקשר הזה, ואני מקבל את מלוא האחריות לדברים".

הוא כתב בין היתר כי "כמי שמכהן בתפקיד ציבורי זה כ-30 שנה, סברתי שחובתי אינה מסתכמת רק בקבלת אחריות, כי אם גם בדין וחשבון לציבור, לצד התנצלות והבעת צער באופן ישיר ופומבי על האמירות הבוטות, שאינן מאפיינות את התנהלותי ואת תפישתי הערכית, הדוגלת בשמירה בלתי מתפשרת על כבוד האדם", כתב איסמן.

עוד כתב פרקליט המדינה המיועד כי "אין ללמוד מהתבטאויות אלה על תפישתי ביחס לקורבנות עבירה בכלל ועבירות נגד נשים בפרט". הוא הוסיף כי "ההחלטות שקיבלתי במשך השנים, לרבות במאות ואלפי תיקי פשיעה נגד נשים, מדברות בעד עצמן. כך גם החלטותי ועמדותי הבלתי מתפשרות באשר להגשת כתבי אישום, להסדרי הטיעון ולרמת הענישה בתיקים אלה. כל האמור מלמד על המשקל הנכבד והמשמעותי שאני מעניק לקידום נושא זה".

המועמד לתפקיד פרקליט המדינה עמית איסמן. אוניברסיטת חיפה, אתר רשמי
"חובתי אינה מסתכמת רק בקבלת אחריות". איסמן/אתר רשמי, אוניברסיטת חיפה

"כחלק מתפישת עולמי, המבוססת על פתיחות לביקורת ולמידה מטעויות, הצגתי בפני ועדת האיתור את רצוני להנחיל שיח פתוח, מכבד ומקצועי להפקת לקחים ולביקורת בפרקליטות המדינה", סיפר והוסיף כי "אחד האדנים של מהלך זה הוא קידום שיתופי פעולה עם גורמים שונים במערכת הציבורית - הן בזו המשפטית והן מחוצה לה. בכלל זה בכוונתי לקיים שיתופי פעולה גם עם ארגוני נשים, כדי לדון בצעדים אופרטיביים הדרושים לשם שיפור המערכת בהקשרים שבהם עוסקים ארגונים אלה".

איסמן סיכם את דבריו: "בלי שיהא בכך כדי לגרוע מעומק הכרתי בטעותי אשר לאופן שבו התבטאתי, אני מקווה, כי לאחר כ-30 שנות שירות בפרקליטות המדינה יעמדו לעיני הציבור אל מול שתי התבטאויות - שנאמרו לפני שנים לא מעטות ועליהן התחרטתי - גם עשייתי רבת השנים, דרך טיפולי בכלל התחומים המקצועיים והניהוליים וכן התרשמותם של גורמים רבים ושונים מאופי עבודתי, שהובאה בפני ועדת האיתור".

עוד בוואלה!

הבכירים המליצו, הכפופים חלוקים: מיהו פרקליט המדינה הנבחר

לכתבה המלאה
שר המשפטים אבי ניסנקורן נפגש עם פרקליט המדינה המיועד עו"ד עמית איסמן, 1 בדצמבר 2020. דוברות משרד המשפטים, אתר רשמי
"שתי האמירות שנאמרו על ידי אינן ראויות ואינן תקינות". איסמן והשר ניסנקורן/אתר רשמי, דוברות משרד המשפטים

הדיון הציבורי בעניין התבטאויותיו של איסמן עוסק בדברים שאמר בשני מקרים שונים, בהפרש של שש שנים זה מזה. ההתבטאות הראשונה שיוחסה לאיסמן נאמרה סביב 2008, בעת ששימש כמנהל מחלקה. הוא שוחח עם אחת הפרקליטות לגבי תיק עבירות מין, ובשלב מסוים פנה למתמחה שהייתה בחדר ושאל אותה אם יש לה בארון חוטיני מנומר. כשהשיבה בשלילה, פנה איסמן לפרקליטה עמה שוחח ואמר לה: "את רואה, זאת בחורה נורמלית, היא לא מחזיקה דברים כאלה בארון", כשהכוונה היא לעומת המתלוננת בתיק המדובר.

ההתבטאות השנייה שיוחסה לו הופנתה על ידו לכאורה כלפי פרקליטה אחרת, ונאמרה ב-2014 בעת שכבר כיהן כפרקליט מחוז. לפי אותה פרקליטה, היא ביקשה להתייעץ עם איסמן בנוגע לתיק, שהסנגוריה לחצה עליה להגיע בו לעסקת טיעון. על פי גרסתה, איסמן אמר לה: "את לא גבר, אין לך ביצים, נכון...? כי כשאת גבר ומועכים לך את הביצים אז יש תחושה של כאב, אבל יש גם תחושה של עונג, וזה מה שהסנגורית עושה לנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully