וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר סעודי תקף את ישראל; אשכנזי: אתה לא מייצג את השינוי באזור

6.12.2020 / 12:20

ראש המודיעין הסעודי לשעבר, הנסיך אל-פייסל, האשים בפאנל שנערך בבחריין את ישראל בצביעות, מתח ביקורת על יחסה לפלסטינים וקרא לה לאמץ את יוזמת השלום הערבית. שר החוץ, שעלה לדבר מיד לאחר מכן, הדגיש: "הסכמי אברהם לא מגיעים במקום מו"מ מדיני"

בווידאו: שר התעשיה, המסחר והתיירות של בחריין בביקור בישראל/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

שר החוץ גבי אשכנזי התעמת היום (שישי) עם ראש המודיעין הסעודי לשעבר ושגריר ערב הסעודית בוושינגטון בעבר, הנסיך טורקי אל-פייסל, במהלך פאנל בהשתתפות שניהם בוועידת הביטחון במנאמה.

אל-פייסל, שהדגיש כי דבריו מייצגים את עמדתו הפרטית, תקף את ישראל בחריפות והאשים אותה בצביעות. לדבריו, ישראל טוענת מצד אחד שהיא תחת איום קיומי ורוצה שלום, אבל מצד שני כובשת את השטחים הפלסטינים, מפציצה מדינות ערביות ומחזיקה בנשק גרעיני.

גבי אשכנזי ביום ההצבעה על פיזור הכנסת, 2 בדצמבר 2020. פול רשמי- אלכס קולומויסקי, ידיעות אחרונות, אתר רשמי
"מקווים שארדואן ישנה את המדיניות שלו. אשכנזי/אתר רשמי, פול רשמי- אלכס קולומויסקי, ידיעות אחרונות

"הישראלים רוצים יחסים עם ערב הסעודית אבל משלחים את כלבי התקיפה שלהם בתקשורת הבינלאומית נגד ערב הסעודית", אמר הנסיך. "אי אפשר לטפל בפצע פתוח באמצעות משככי כאבים - אי אפשר לקרוא לזה הסכמי אברהם בלי המעורבות של סעודיה. אני קורא לישראלים לקחת את היד שאנו מושיטים אליהם ולהסכים ליוזמת השלום הערבית - רק אז נוכל להתמודד יחד נגד איראן".

עוד בוואלה!

משהו קורה בממלכה

לכתבה המלאה

אשכנזי, שדיבר מיד לאחר מכן, הביע צער על דבריו של הנסיך הסעודי. "אני לא חושב שהם משקפים את רוח השינוי במזרח התיכון", אמר שר החוץ.

בהמשך דבריו ציין אשכנזי כי הוא מקווה שהסכמי הנורמליזציה יביאו לחידוש מו"מ עם הפלסטינים. "הסכמי אברהם לא מגיעים במקום מו"מ עם הפלסטינים", הוא אמר. "אני קורא לפלסטינים לשנות את דעתם ולהכנס איתנו למו"מ ישיר ללא תנאים מוקדמים. ישראל זזה מסיפוח לנורמליזציה ולכן יש חלון הזדמנות למצוא פתרון לסכסוך".

אשכנזי התייחס בדבריו גם ליחסים עם אנקרה. "אני לא רואה שינוי בינתיים ביחסים שלנו עם טורקיה. אנחנו מקווים שארדואן ישנה את המדיניות שלו - במיוחד בנוגע לסיוע שהוא נותן לחמאס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully