וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראייר תמריא מחר לדובאי: סעודיה אישרה טיסות ישראליות מעל שטחה

לפי בכיר אמריקני, קושנר ושליח הבית הלבן למזה"ת פתרו את סוגיית אישורי הטיסה עם בכירים בסעודיה. זאת, לאחר שישראל פנתה לממשל האמריקני בבקשה לסייע במתן אישור המעבר במרחב האווירי הסעודי. טיסת ישראייר, הראשונה לחנוך את הקו החדש, תמריא ב-10:00

בווידאו: פגישת קושנר - בן סלמאן/צילום: AP

חברת ישראייר הודיעה הערב (שני) כי קיבלה אישור להמריא מחר לאיחוד האמירויות הערביות, ולעבור דרך שטחה האווירי של ערב הסעודית.

לפי גורם אמריקני, סוגיית אישורי הטיסה לחברות תעופה ישראליות במרחב האווירי הסעודי לאיחוד האמירויות ובחריין נפתרה. זאת, לאחר שיחות שקיים ג'ארד קושנר, יועצו הבכיר של הנשיא דונלד טראמפ, ושליח הבית הלבן אבי ברקוביץ', עם בכירים בערב הסעודית. במהלך השיחה בין הצדדים, הסעודים הבהירו מה צריך להיות המנגנון הטכני לאישור הטיסות הללו מהיום והלאה.

גורמים ישראלים בכירים מציינים כי לא היה ברור מדוע הסעודים אינם נותנים אישור לטיסות שהיו צפויות לטוס מחר לדובאי, ולכן פנתה ישראל לממשל האמריקני וביקשה סיוע. האמריקנים פנו לסעודים, שהבהירו כי הבקשה לאישורי המעבר במרחב האווירי לא הועברה בצורה מתאימה וביקשו שמהיום בקשות המעבר יועברו בערוצים אחרים. לאחר שהנושא הובהר, נתנו הסעודים את אישורי המעבר לטיסות.

מטוס ישראייר, 8 באוגוסט 2020. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
הראשונה לעבור במרחב המדינה הערבית. מטוס של חברת ישראייר/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

טיסת ישראייר תצא מחר ב-10:00, ונוסעיה ייהנו מקיצור משמעותי בזמן הטיסה אל היעד של כשלוש שעות. בטיסות שלא עוברות מעל שטחה האווירי של ערב הסעודית המסלול גורם להארכה משמעותית של זמן הטיסה והפיכתה ללא כדאית. ישראייר תהיה הראשונה להשיק קו יומי של שתי טיסות, כאשר ארקיע תצטרף אליה מיום חמישי ואל על תשיק קו משלה החל מ-9 בדצמבר.

עד כה האיסור חל על חברות ישראליות, וחברות זרות דוגמת "פליי דובאי" ו"אייר אינדיה" שמבצעות טיסות לישראל חולפות בשמי המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully