וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצטרפת לסעודיה: בחריין תאפשר לטיסות בין האמירויות לישראל לעבור בשטחה

3.9.2020 / 23:34

ממשלת בחריין הודיעה כי היא קיבלה את בקשתה של ממשלת איחוד האמירויות לאפשר לטיסות בין אבו דאבי לנתב"ג לעבור במרחב האווירי שלה. זאת, יממה לאחר הודעה דומה מצדה של ריאד, וברקע הסכם נרמול היחסים בין ישראל לאמירויות

בווידאו: נתניהו מודיע שטיסות ישראליות יוכלו לטוס מעל סעודיה/עריכה: ניר חן

ממשלת בחריין הודיעה הלילה (חמישי) כי היא קיבלה את בקשתה של ממשלת איחוד האמירויות לאפשר לטיסות בין איחוד האמירויות לבין ישראל לעבור במרחב האווירי שלה. גורם בממשלת בחריין אישר כי במשרד התחבורה והתקשורת במדינה נענו לבקשה שהוגשה בנושא על ידי רשות התעופה האזרחית באיחוד האמירויות הערביות.

הודעתה של בחריין מגיעה יממה לאחר שממשלת ערב הסעודית הודיעה כי תאפשר באופן קבוע לטיסות בין ישראל לאבו דאבי לעבור מעל המרחב האווירי שלה. גם הודעה זאת הגיעה בעקבות בקשה רשמית של ממשלת איחוד האמירויות, ומאמצים דיפלומטיים של יועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר.

מקור שמעורה בנושא אמר שההחלטה של בחריין התקבלה בעקבות מאמצים דיפלומטיים של הבית הלבן. יועצו הבכיר של הנשיא קושנר, שביקר במנאמה ביום שלישי, העלה את הנושא בשיחותיו עם המלך ויורש העצר של בחריין. לדברי המקור, הבחריינים המתינו לראות האם סעודיה תיענה לבקשה האמריקנית ולאחר שראו שכך הדבר החליטו להיענות גם כן.

המשלחת הישראלית לאבו-דאבי ובראשה היועץ לביטחון לאומי וראש המל״ל מאיר בן שבת, התקבלה על ידי שר המדינה לענייני חוץ באיחוד האמירויות אנוואר גרגאש בטקס קבלת פנים חגיגי בשדה התעופה, אבו דאבי, 31 באוגוסט 2020. עמוס בן גרשון/לע״מ, לשכת העיתונות הממשלתית
אבו דאבי בעקבות ריאד. מטוס אל על לאיחוד האמירויות/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשון/לע״מ

ההחלטה הבחריינית נותנת רוח גבית להסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות. מדובר גם בצעד נורמליזציה מצידה של בחריין עמה מקיימת ארצות הברית מגעים בימים אלה לגבי האפשרות של ללכת בדרכה של איחוד האמירויות ולכונן יחסים דיפלומטיים עם ישראל. ברמה הפרקטית עשויה החלטת בחריין לקצר את זמן הטיסה בין ישראל לאיחוד האמירויות בכ-20 דקות.

מסיבות היסטוריות בחריין שולטת בחלק גדול מהמרחב האווירי של קטאר. בשל כך, טיסות בין איחוד האמירויות לבין ישראל יוכלו לעבור מעל קטאר ובכך לקצר במעט את זמן הטיסה.

עוד בוואלה!

סעודיה תאפשר לטיסות בין ישראל לאמירויות לעבור מעל שטחה

לכתבה המלאה
המרחב האווירי של איחוד האמירויות ובחריין. 4 בספטמבר 2020. אין, אתר רשמי
המרחב האווירי של איחוד האמירויות ובחריין/אתר רשמי, אין

טיסת אל על 971 שהמריאה לאבו דאבי מנתב"ג ביום שני היתה הטיסה הישירה הראשונה של חברת תעופה מסחרית ישראלית, שקיבלה אישור מעבר במרחב האווירי הסעודי. על הטיסה היתה משלחת אמריקנית בראשות קושנר, והדבר סייע בקבלת האישור מהסעודים. טיסת אל על 972 מאבו דאבי לנתב"ג אמש, גם היא עברה במרחב האווירי הסעודי, אלא שהפעם היתה על המטוס רק המשלחת הישראלית.

בשבועיים האחרונים קיימו בכירים בממשלת איחוד האמירויות שיחות עם הסעודים כדי לוודא שיאשרו לטיסות בין איחוד האמירויות לישראל לעבור במרחב האווירי שלהם. האישור הסעודי היה תנאי חשוב לקידום הסכם קשרי התעופה בין ישראל לבין איחוד האמירויות.

יועצו וחתנו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר, בפגישה עם מלך בחריין חמד בן עיסא אל-חליפה. 01 בספטמבר 2020. רויטרס
קושנר בפגישה עם מלך בחריין חמד בן עיסא אל-חליפה, השבוע/רויטרס

במקביל, קיימו קושנר ושליח הבית הלבן אבי ברקוביץ' שיחות מקבילות עם הסעודים וביקשו מהם לתת את אישור המעבר הקבוע. ביום שלישי נפגשו קושנר וברקוביץ' עם יורש העצר הסעודי, הנסיך מוחמד בן סלמאן, והעלו את הנושא שוב. בן סלמאן עדכן אותם כי החליט להיענות לבקשת איחוד האמירויות.

לאחר הודעת ריאד אמש, ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על כך ואמר בין היתר כי מדובר ב"פריצת דרך ענקית, מטוסים ישראליים ומטוסים של כל המדינות יוכלו לטוס ישירות מישראל לאבו דאבי, לדובאי ובחזרה. זה יוזיל את הטיסות, זה יקצר את הזמן, זה יפתח תיירות אדירה, זה יפתח את הכלכלה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully