וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הביקור בבחריין ובאמירויות: קושנר נפגש עם יורש העצר הסעודי

יועצו הבכיר של טראמפ ויורש העצר מוחמד בן סלמאן דנו בהשגת שלום אזורי ובחשיבות החזרה למו"מ בין ישראל והפלסטינים. זאת בהמשך למאמצים האמריקניים לקידום הסכמי נורמליזציה נוספים, במסגרתם נועד גם עם מלך בחריין וביקר באמירויות יחד עם המשלחת הישראלית

בווידאו: פגישת קושנר - בן סלמאן/צילום: AP

יועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר, נפגש אמש (שלישי) עם יורש העצר של ערב הסעודית, מוחמד בן סלמאן. זאת במסגרת המשך המאמצים האמריקניים לשכנע מדינות נוספות באזור לקדם נורמליזציה עם ישראל.

לפי סוכנות הידיעות הממלכתית, השניים שוחחו על שיתוף הפעולה בין המדינות, ובחשיבות של חיזוק הקשר בכל המישורים, ובאופן מיוחד סביב השגת יציבות וביטחון באזור. כמו כן, דנו בתכניות להליך השלום האזורי, ובצורך לחזרה לשיחות בין ישראל והפלסטינים, במטרה להשיג שלום "צודק וארוך טווח".

בימים האחרונים ערך קושנר פגישות בבחריין ובאיחוד האמירויות הערביות, בעקבות חתימת הסכם הנורמליזציה. יום לפני ביקורו בערב הסעודית, הגיע קושנר לבחריין, שם נפגש עם המלך חמד בן עיסא אל-חליפה. לפי סוכנות הידיעות הרשמית בממלכה, המלך אמר ליועצו של טראמפ כי היציבות באזור תלויה בערב הסעודית.

יורש העצר של ערב הסעודית, מוחמד בן סלמאן, נפגש עם יועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר. 01 בספטמבר 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
דנו בחזרה למו"מ בין ישראל והפלסטינים. קושנר ובן סלמאן בפגישתם, אתמול/אתר רשמי, אתר רשמי

בחריין נחשבת כמי שעשויה ללכת בעקבותיה של איחוד האמירוית, לאור החשש המשותף מפני איראן והתבטאותיה בעד ישראל בשנים האחרונות. בנוסף לכך, היא גם אירחה את כנס התורמים הבינלאומי לפלסטינים בשנה שעברה, כחלק מ"עסקת המאה" של ממשל טראמפ. עם זאת, בחריין תלויה בערב הסעודית, ובריאד הבהירו כי הם יקיימו קשרים רשמיים עם ישראל רק אחרי הקמת מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים.

פגישתו של קושנר עם מלך בחריין התקיימה עם סיום ביקור המשלחת הישראלית באיחוד האמירויות, בו לקח חלק יחד עם בכירים נוספים בממשל טראמפ ומנכ"לי משרדים ממשלתיים בישראל. במסגרת הביקור, אליו המריאה המשלחת הישראלית בטיסה מסחרית ישירה ראשונה מנמל התעופה בן גוריון, דנו הצוותים מירושלים, וושינגטון ואבו דאבי בשיתוף פעולה בתחומי הכלכלה, בריאות, תעופה, תיירות ותרבות.

עוד בוואלה!

בחריין לקושנר: יציבות האזור תלויה בערב הסעודית

לכתבה המלאה

"אני מקווה שזו תהיה טיסה ראשונה מיני רבות מישראל לאיחוד האמירויות", אמר קושנר עם נחיתתו. "אני קורא לכולם לסייע להרחיב את השלום באזור. להסכם הזה יש סיכוי לשנות כיוון במזרח התיכון".

הוא אף התייחס לעסקה האפשרית של מכירת מטוסי F-35 לאמירויות, ואמר כי "ניתן לשמר את היתרון האיכותי של ישראל ובאותו זמן להמשיך ולפתח את שיתוף הפעולה הביטחוני". זאת בהמשך לפגישתו בירושלים עם היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית רוברט אובריאן, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ סביב אותו נושא. לאחר פגישתו עם נתניהו, אמר כי הוא משוכנע שראש הממשלה חש בטוח שהנשיא טראמפ יעשה כל מה שצריך כדי להגן על ישראל ולשמור על היתרון הצבאי שלה באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully