וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחריין לקושנר: יציבות האזור תלויה בערב הסעודית

1.9.2020 / 17:30

המלך חמד בן עיסא אל-חליפה נועד עם יועצו של טראמפ בהמשך למאמצים האמריקניים לשכנע מדינות נוספות להצטרף למהלכי הנורמליזציה עם ישראל. זאת, בעוד המשלחת הישראלית לאיחוד האמירויות נחתה בישראל. גם פומפאו ביקר בשבוע שעבר בממלכה הקטנה, התלויה בריאד

בווידאו: דיווח של שליח וואלה! NEWS לפני ההמראה מאבו דאבי/צילום: ברק רביד ורויטרס, עריכה: ניר חן

יועצו וחתנו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ג'ארד קושנר נחת היום (שלישי) בבחריין ונפגש שם עם המלך חמד בן עיסא אל-חליפה, בהמשך למאמצים האמריקניים לשכנע מדינות נוספות להצטרף למהלכי הנורמליזציה עם ישראל. זאת, בעוד המשלחת הישראלית לאיחוד האמירויות חזרה לישראל. לפי סוכנות הידיעות הרשמית בממלכה, המלך אמר ליועצו של טראמפ כי היציבות באזור תלויה בערב הסעודית.

בחריין נחשבת כמי שעשויה ללכת בעקבותיה של איחוד האמירוית, לאור החשש המשותף מפני איראן והתבטאותיה בעד ישראל בשנים האחרונות. בנוסף לכך, היא גם אירחה את כנס התורמים הבינלאומי לפלסטינים בשנה שעברה, כחלק מ"עסקת המאה" של ממשל טראמפ. עם זאת, בחריין תלויה בערב הסעודית, ובריאד הבהירו כי הם יקיימו קשרים רשמיים עם ישראל רק אחרי הקמת מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים.

רק בשבוע שעבר ביקר בממלכה הקטנה, שרוב אזרחיה שיעים אך היא נשלטת בידי בית מלוכה סוני, שר החוץ של ארצות הברית, מייק פומפאו, במסגרת מסעו באזור.

יועצו וחתנו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר, בפגישה עם מלך בחריין חמד בן עיסא אל-חליפה. 01 בספטמבר 2020. רויטרס
יילך בעקבות האמירויות? מלך בחריין וקושנר בפגישה, היום/רויטרס

המשלחת הישראלית סיימה היום את ביקורה באיחוד האמירויות, כשטיסת אל-על 972 מאבו דאבי נחתה אחר הצהריים בנתב"ג. במסגרת הביקור, דנו הצוותים מירושלים, וושינגטון ואבו דאבי בשיתוף פעולה בתחומי הכלכלה, בריאות, תעופה, תיירות ותרבות.

מוקדם יותר היום, בכיר במשרד החוץ של איחוד האמירויות אמר בתדרוך לכתבים מישראל באבו-דאבי כי ארצו קיבלה ביטחונות מהממשל האמריקני ומישראל לפיהם היא לא תתקדם עם סיפוח חלקים בגדה המערבית. ראש מחלקת התכנון המדיני במשרד החוץ של האמירויות, ג'מאל מושארח אמר בתדרוך כי "קיבלנו ביטחונות בנושא מארצות הברית, שהיא בעלת ברית של שתי המדינות ואנחנו סומכים על הביטחונות האלה".

עוד בוואלה!

הדרמה הפכה לנורמה: ההסכם בין ישראל לאמירויות עשוי להתפתח לשלום לוהט

לכתבה המלאה
פגישתם של מאיר בן שבת, ג'ראד קושנר ויורש העצר של איחוד האמירויות. 31 באוגוסט 2020. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
קושנר ויועץ העצר של איחוד האמירויות באבו דאבי, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

מושארח ציין כי אם יהיה סיפוח בעתיד, תהליך הנורמליזציה לא יתמוטט, אולם הדגיש באותה נשימה כי זהו אחד התנאים לכינון יחסים דיפלומטיים בין המדינות. "קיבלנו ביטחונות גם במהלך הדיאלוג המשולש ולכן כינון יחסים יצא לדרך", הוא אמר.

דבריו של הבכיר באים לאחר שיורש העצר של איחוד האמירויות הערביות ושליטה בפועל, מוחמד בן זאיד, אמר אמש כי הוא מחויב להקמת מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים. בהצהרה מטעם בן זאיד, שהוקראה על ידי שר החוץ, נמסר כי "ההחלטה לכונן יחסים עם ישראל היא למען השלום, אך לא מעל חשבון הסוגיה הפלסטינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully