וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר באיחוד האמירויות: קיבלנו ביטחונות מארה"ב וישראל שלא יהיה סיפוח

ראש מחלקת התכנון המדיני במשרד החוץ של האמירויות אמר בתדרוך לעיתונאים ישראלים באבו דאבי כי ארצו קיבלה ביטחונות מארה"ב לפיהם לא תחול התקדמות בתכנית הסיפוח. הוא ציין כי אם הוא אכן יתרחש בעתיד, הוא לא יפגע בנורמליזציה, אך הדגיש כי היווה תנאי לכינון היחסים

בווידאו: דיווח של שליח וואלה! NEWS מאבו דאבי/צילום: ברק רביד ולע"מ, עריכה: ניר חן

בכיר במשרד החוץ של איחוד האמירויות אמר היום (שלישי) בתדרוך לכתבים מישראל באבו-דאבי כי ארצו קיבלה ביטחונות מהממשל האמריקני ומישראל לפיהם היא לא תתקדם עם סיפוח חלקים בגדה המערבית. ראש מחלקת התכנון המדיני במשרד החוץ של האמירויות, ג'מאל מושארח אמר בתדרוך כי "קיבלנו ביטחונות בנושא מארצות הברית, שהיא בעלת ברית של שתי המדינות ואנחנו סומכים על הביטחונות האלה".

מושארח ציין כי אם יהיה סיפוח בעתיד, תהליך הנורמליזציה לא יתמוטט, אולם הדגיש באותה נשימה כי זהו אחד התנאים לכינון יחסים דיפלומטיים בין המדינות. "קיבלנו ביטחונות גם במהלך הדיאלוג המשולש ולכן כינון יחסים יצא לדרך", הוא אמר.

המשלחת הישראלית לאבו-דאבי ובראשה היועץ לביטחון לאומי וראש המל״ל מאיר בן שבת, התקבלה על ידי שר המדינה לענייני חוץ באיחוד האמירויות אנוואר גרגאש בטקס קבלת פנים חגיגי בשדה התעופה, אבו דאבי, 31 באוגוסט 2020. עמוס בן גרשון/לע״מ, לשכת העיתונות הממשלתית
ביטחונות בנוגע לסיפוח. נחיתת מטוס אל על בנמל התעופה באבו דאבי, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשון/לע״מ

דבריו של הבכיר באים לאחר שיורש העצר של איחוד האמירויות הערביות ושליטה בפועל, מוחמד בן זאיד, אמר אמש כי הוא מחויב להקמת מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים. בהצהרה מטעם בן זאיד, שהוקראה על ידי שר החוץ, נמסר כי "ההחלטה לכונן יחסים עם ישראל היא למען השלום, אך לא מעל חשבון הסוגיה הפלסטינית".

הן התדרוך והן דבריו של יורש העצר, באו במהלך ביקור המשלחת הישראלית-אמריקנית במדינה, שהגיעה בטיסה המסחרית הראשונה מנמל התעופה בן גוריון לאבו דאבי. במסגרת הביקור, דנים הצוותים משלוש המדינות בשיתוף פעולה בתחומי הכלכלה, בריאות, תעופה, תיירות ותרבות.

בווידאו: דיווח של שליח וואלה! NEWS לפני ההמראה מאבו דאבי/צילום: ברק רביד ורויטרס, עריכה: ניר חן

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז כי נחתם פרוטוקול הבנות ראשון בין ישראל לאיחוד האמירויות על שיתופי פעולה בתחומי הבנקאות והפיננסים. "ההבנות הללו יסייעו לנו לקדם השקעות הדדיות ושיתופי פעולה נרחבים. נודיע בקרוב על הסכמות נוספות בתחומי התעופה, התיירות, המסחר ועוד", נמסר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נושא הצהרה לאחר נחיתת המשלחת הישראלית-אמריקאית באבו דאבי, 31 באוגוסט 2020. קובי גדעון / לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
פרוטוקול הבנות ראשון בתחום הפיננסים. נתניהו במסיבת עיתונאים, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון / לע"מ

במסגרת ההסכם, הוחלט על הקמת ועדה משותפת לקידום שיתוף פעולה בתחום הפיננסים וההשקעות.
הצדדים ידונו בקידום שיתוף פעולה בתחום השירותים הפיננסים והורדת חסמים לביצוע השקעות בין המדינות וכן קידום השקעות משותפות בשוקי ההון. הצדדים ידונו גם בקידום שת"פ בשירותי הבנקאות וברגולציית התשלומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully