וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: הזמנו משלחת מאיחוד האמירויות להגיע לבקר בישראל

ברק רביד

עודכן לאחרונה: 31.8.2020 / 19:24

ראש הממשלה בירך על נחיתת הטיסה המסחרית הראשונה מנתב"ג באבו דאבי, ובה נציגי המשלחת הישראלית-אמריקנית. לדבריו, "נציגינו דנים בפתיחת קווי תעופה ישירים ובפתיחת נציגויות". הוא שב והכחיש: מכירת מטוסי F-35 "לא הייתה חלק מהעסקה"

בווידאו: הצהרת ראש הממשלה על ההסכם עם איחוד האמירויות/עריכה: איתי עמרם

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (שני) כי הזמין משלחת של בכירים מאיחוד האמירויות הערביות להגיע לבקר בישראל. במסיבת עיתונאים שערך בלשכתו בירושלים לאחר נחיתת המשלחת הישראלית-אמריקנית באיחוד האמירויות הערביות, בירך נתניהו על נרמול היחסים בין המדינות. "אני בטוח שכולכם חשבתם אותו הדבר והרגשתי שזהו יום מיוחד, תחילתו של עידן חדש בתולדותינו", הכריז.

נתניהו סיפר כי ביקש מחברי המשלחת לאיחוד האמירויות לפעול לקידום האפשרות לחתום על הסכם בוושינגטון בהקדם האפשרי. "כרגע המשלחת שלנו דנה בפתיחת קווי תעופה ישירים, באשרות כניסה לישראלים, בפתיחת נציגויות ובשיתוף פעולה בעניין הקורונה", פירט. "זה שינוי עצום, הוא יאפשר מפגשים ישירים ובלתי אמצעיים בן אזרחי ישראל לאזרחי האמירויות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה מדינית, ירושלים, 31 באוגוסט 2020. לשכת העיתונות הממשלתית
"תחילתו של עידן חדש". נתניהו, הערב/לשכת העיתונות הממשלתית

נתניהו שב והכחיש כי מכירת מטוסי F-35 מארצות הברית לאיחוד האמירויות נכללה בהסכם נרמול היחסים עם ישראל. לדברי ראש הממשלה, "זה לא היה חלק מהעסקה, וגם האמריקנים הודו בזה".

עם נחיתת המטוס באבו דאבי, יועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית ג'ארד קושנר התייחס לעסקה האפשרית של מכירת מטוסי F-35 לאמירויות. קושנר אמר כי "ניתן לשמר את היתרון האיכותי של ישראל ובאותו זמן להמשיך ולפתח את שיתוף הפעולה הביטחוני".

המשלחת הישראלית לאבו-דאבי ובראשה היועץ לביטחון לאומי וראש המל״ל מאיר בן שבת, התקבלה על ידי שר המדינה לענייני חוץ באיחוד האמירויות אנוואר גרגאש בטקס קבלת פנים חגיגי בשדה התעופה, אבו דאבי, 31 באוגוסט 2020. עמוס בן גרשון/לע״מ, לשכת העיתונות הממשלתית
המשלחת הישראלית-אמריקנית מתקבלת בשדה התעופה באבו דאבי, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשון/לע״מ

דבריו של קושנר בנוגע לעסקת המטוסים, באים לאחר שנפגש, יחד עם היועץ לביטחון לאומי רוברט אובריאן, עם נתניהו ועם שר הביטחון בני גנץ בירושלים, והצדדים דנו בעסקת המטוסים. קושנר אמר כי לאחר פגישתו עם נתניהו, הוא משוכנע שראש הממשלה חש בטוח שהנשיא טראמפ יעשה כל מה שצריך כדי להגן על ישראל ולשמור על היתרון הצבאי שלה באזור.

על התפטרות מרידור: "הממשלה הנבחרת מחליטה"

במסיבת העיתונאים נשאל נתניהו על התפטרותו של ראש אגף התקציבים במשרד האוצר, שאול מרידור. "אני חושב שצריך להבין שהממשלה הנבחרת היא שצריכה להחליט. ברור שהם כולם רוצים את זה, ולכן ההחלטה היא שלנו, לפי הדרג הנבחר", ציין.

במכתב ההתפטרות שהגיש אמש לשר האוצר ישראל כץ, כתב מרידור: "בימים האחרונים, לאחר שנחצו עוד ועוד קווים אדומים, ורוסקו כללים אלמנטריים של התנהלות תקציבית וכלכלה נכונה - החלטתי שאיני יכול עוד להיות חלק מהמערכת ולתת לגיטימציה לסדרת החלטות שגויות. איני יכול לתת יד להתנהלות הקלוקלת המתקיימת בחודשים האחרונים, שכל אזרחי ישראל ישלמו עליה בשנים הבאות מחיר כבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully