וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ לקושנר על עסקת ה-F-35: אפעל עם ארה"ב לוודא שהעליונות הביטחונית תשמר

שר הביטחון אמרו ליועצו הבכיר של טראמפ בפגישה בין השניים כי הוא נכון לפעול יחד עם הממשל האמריקני כדי למצוא את הדרכים הנכונות לוודא שהעליונות הביטחונית הישראלית ליציבות האזורית נשמרת. זאת, ברקע המגעים בין ארה"ב לאמירויות על עסקת F-35

בווידאו: הצהרות נתניהו, קושנר ואובריאן לקראת הטיסה לאיחוד האמירויות, פגישת גנץ וקושנר/צילום: רוני כנפו ולשכת העיתונות הממשלתית

שר הביטחון בני גנץ אמר היום (ראשון) ליועצו הבכיר של הנשיא דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר, כי הוא נכון לפעול יחד עם הממשל האמריקני כדי למצוא את הדרכים הנכונות לוודא שהעליונות הביטחונית הישראלית, החיונית ליציבות האזורית, נשמרת. גנץ אמר את הדברים על רקע המגעים בין ארה"ב לאיחוד האמירויות על עסקת מטוסי F-35.

בפגישה בירך גנץ את קושנר על הצלחתו של הממשל האמריקני להביא לפריצת דרך בנורמליזציה מול איחוד האמירויות וציין כי הוא רואה בכך בשורה משמעותית לחיזוק היציבות במזרח התיכון.

בהודעה מלשכת שר הביטחון נמסר כי גנץ אמר כי הוא בטוח ששותפות נוספות יהיו צד להסכמים בקרוב וכי טוב יעשו הפלסטינים אם יפסיקו לעמוד בסירובם לשיח ויחזרו לשולחן המשא ומתן. בדבריו, רומז גנץ כי ישראל לא שוללת על הסף את עסקת המטוסים אלא מוכנה למצוא פתרון לשביעות רצונם של כל הצדדים.

פגישת שר הביטחון בני גנץ, שר החוץ גבי אשכנזי עם היועץ הבכיר לנשיא ארה"ב, ג'ראד קושנר, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, רוברט אובריאן, השליח למשא ומתן בינלאומי, אבי ברקוביץ והשליח המיוחד בנושא איראן, בריאן הוק 30 באוגוסט 2020. חורחה נובמינסקי/ לע״מ, אתר רשמי
בירך על הצלחתו של הממשל האמריקני. גנץ וקושנר, היום/אתר רשמי, חורחה נובמינסקי/ לע״מ

מוקדם יותר נועד חתנו ויועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בהצהרה משותפת של נתניהו, קושנר והיועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, רוברט אובריאן, אמר ראש הממשלה כי "כולנו מתרגשים מהקצב המהיר של הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות".

נתניהו הפנה את חיציו לטהראן, והדגיש כי "אסור לתת לאיראן להרוס את השלום בין ישראל לעולם הערבי. אני קורא לכל המדינות בעולם להצטרף לארצות הברית בבלימת התוקפנות האיראנית". בנוגע לתהליך המדיני מול הפלסטינים, האשים נתניהו: "אם נצטרך לחכות לפלסטינים, נצטרך לחכות לנצח".

עם סיום ההצהרה של נתניהו, אובריאן הביע בדבריו תקווה שמדינות נוספות יקדמו תהליכי נורמליזציה עם ירושלים. "אנו מאמינים שמדינות מוסלמיות וערביות נוספות ילכו בקרוב בדרכה של איחוד האמירויות וינרמלו את היחסים עם ישראל", אמר.

קושנר נחת בישראל במסגרת ביקור בזק בן יממה יחד משלחת של בכירים אמריקנים. לאחריו צפויים נציגי הממשל האמריקנים ובכירים ישראלים לטוס יחד לאבו דאבי, שם קושנר ועמיתיו מתכננים להיפגש עם יורש העצר מוחמד בן זאיד. בעקבות הפגישות המדיניות, הודיעה מזכירות הממשלה בשבוע שעבר כי ישיבת הממשלה תתבטל.

עוד בוואלה!

נתניהו: "אם נצטרך לחכות לפלסטינים, נצטרך לחכות לנצח"

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הצהרות משותפות עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב רוברט אובריאן ועם היועץ הבכיר לנשיא ארה״ב ג׳ארד קושנר. מעון רה"מ, ירושלים 30 באוגוסט 2020. עמוס בן גרשום לע"מ, אתר רשמי
"אסור לתת לאיראן להרוס את השלום". נתניהו וקושנר, היום/אתר רשמי, עמוס בן גרשום לע"מ

קושנר, שנאם אחרון, דיבר בהתרגשות על ההסכם. "אנשים תיארו את המצב של המזרח התיכון כחסר תקווה, אבל בשבועות האחרונים ראינו פה תקווה. הסכם הנורמליזציה יהדק עוד יותר את שיתוף הפעולה הביטחוני בין ישראל, ארצות הברית ואיחוד האמירויות", אמר. "כנכד של ניצולי שואה - הסכם השלום עם האמירויות אומר עבורי באופן אישי יותר ממה שניתן לבטא".

קושנר ושליח הבית הלבן לתהליך השלום אבי ברקוביץ, מצנלים את שיחותיהם באזור כדי לעודד מדינות ערביות נוספות ללכת בעקבות איחוד האמירויות, ולקדם הסכמי נורמליזציה עם ישראל. הבית הלבן מנסה בימים אלה לתאם כחלק מהביקור גם פגישות בסעודיה, בחריין וסולטנות עומאן, כששר החוץ האמריקני מייק פומפאו, צפוי להגיע אף הוא מחר.

בשבוע שעבר אמר פומאפו בהצהרה משותפת עם נתניהו בתום פגישה בין השניים, כי "ארה"ב מחויבת לשימור היתרון האיכותי של צה"ל "ואנחנו נעמוד בהתחייבות הזו". הוא הודה כי עסקת נשק אכן נבחנת. "אנחנו בוחנים את האפשרויות לספק לאמירויות ציוד צבאי שנחוץ לה כדי להתגונן מפני איראן. אנחנו נעשה זאת תוך שימור היתרון האיכותי של ישראל". זאת, לאחר דיווח בניו יורק טיימס, לפיו הממשל האמריקני האיץ את מאמציו למכור מטוסי F-35 ורחפנים חמושים מתקדמים לאיחוד האמירויות הערביות, חרף התנגדות ישראל למהלך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully