וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "אם נצטרך לחכות לפלסטינים, נצטרך לחכות לנצח"

עודכן לאחרונה: 30.8.2020 / 16:26

ג'ארד קושנר, העומד בראש המשלחת האמריקנית שהגיעה לביקור בזק בישראל, נועד עם רה"מ וצפוי להיפגש גם עם גנץ, כשמחר כבר יטוסו נציגי הממשל יחד עם בכירים ישראלים לאבו דאבי. בהצהרה משותפת לתקשורת, קרא נתניהו: "אסור לתת לאיראן להרוס את השלום בין ישראל לעולם הערבי"

בווידאו: הצהרות נתניהו, קושנר ואובריאן לקראת הטיסה לאיחוד האמירויות, פגישת גנץ וקושנר/צילום: רוני כנפו ולשכת העיתונות הממשלתית

חתנו ויועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית, ג'ארד קושנר, נחת היום (ראשון) בישראל יחד עם משלחת של בכירים אמריקנים. הוא נועד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, וצפוי להיוועד גם עם שר הביטחון בני גנץ. מדובר בביקור בזק בן יממה, כשלאחריו צפויים נציגי הממשל האמריקנים ובכירים ישראלים לטוס יחד לאבו דאבי, שם קושנר ועמיתיו מתכננים להיפגש עם יורש העצר מוחמד בן זאיד. בעקבות הפגישות המדיניות, הודיעה מזכירות הממשלה בשבוע שעבר כי ישיבת הממשלה תתבטל.

בהצהרה משותפת של נתניהו, קושנר והיועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, רוברט אובריאן, אמר ראש הממשלה כי "כולנו מתרגשים מהקצב המהיר של הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות". נתניהו הפנה את חיציו לטהראן, והדגיש כי "אסור לתת לאיראן להרוס את השלום בין ישראל לעולם הערבי. אני קורא לכל המדינות בעולם להצטרף לארצות הברית בבלימת התוקפנות האיראנית". בנוגע לתהליך המדיני מול הפלסטינים, האשים נתניהו: "אם נצטרך לחכות לפלסטינים, נצטרך לחכות לנצח".

עם סיום ההצהרה של נתניהו, אובריאן הביע בדבריו תקווה שמדינות נוספות יקדמו תהליכי נורמליזציה עם ירושלים. "אנו מאמינים שמדינות מוסלמיות וערביות נוספות ילכו בקרוב בדרכה של איחוד האמירויות וינרמלו את היחסים עם ישראל", אמר.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הצהרות משותפות עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב רוברט אובריאן ועם היועץ הבכיר לנשיא ארה״ב ג׳ארד קושנר. מעון רה"מ, ירושלים 30 באוגוסט 2020. עמוס בן גרשום לע"מ, אתר רשמי
נתניהו, קושנר והיועץ לביטחון לאומי, רוברט אובריאן, בהצהרה לעיתונות, היום/אתר רשמי, עמוס בן גרשום לע"מ

קושנר, שנאם אחרון, דיבר בהתרגשות על ההסכם. "אנשים תיארו את המצב של המזרח התיכון כחסר תקווה, אבל בשבועות האחרונים ראינו פה תקווה. הסכם הנורמליזציה יהדק עוד יותר את שיתוף הפעולה הביטחוני בין ישראל, ארצות הברית ואיחוד האמירויות", אמר. "כנכד של ניצולי שואה - הסכם השלום עם האמירויות אומר עבורי באופן אישי יותר ממה שניתן לבטא".

קושנר ושליח הבית הלבן לתהליך השלום אבי ברקוביץ', המגיעים יחד לישראל, רוצים לנצל את שיחותיהם באזור כדי לעודד מדינות ערביות נוספות ללכת בעקבות איחוד האמירויות, ולקדם הסכמי נורמליזציה עם ישראל. הבית הלבן מנסה בימים אלה לתאם כחלק מהביקור גם פגישות בסעודיה, בחריין וסולטנות עומאן, כששר החוץ האמריקני מייק פומפאו, צפוי להגיע אף הוא מחר.

עוד בוואלה!

אחרי ההסכם: איחוד האמירויות ביטלה רשמית את החרם הכלכלי על ישראל

לכתבה המלאה
יועצו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר, השליח האמריקני לנושאי משא ומתן, אבי ברקוביץ', והיועץ לשעבר לענייני איראן, בראיין הוק, במסיבת עיתונאים בנושא ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות. 13 באוגוסט 2020. רויטרס
ביקור חגיגי בישראל. קושנר וברקוביץ'/רויטרס

במוקד ביקור הבכירים האמריקנים, לבד מהסכם הנורמליזציה, יעמדו גם המאמצים האמריקנים להחזרת הסנקציות הבינלאומיות על איראן. נושא נוסף שיעלה בביקור הוא הדרישה האמריקנית מישראל להגביל חדירה סינית למשק הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully