וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל ביקור קושנר: ישיבת הממשלה לא תתקיים זה השבוע השני ברציפות

27.8.2020 / 12:41

מזכירות הממשלה עדכנה את השרים כי ישיבת הממשלה לא תתקיים גם השבוע עקב "פגישות מדיניות" שיתקיימו באותו יום, עם הגעתו לישראל של שליח הבית הלבן, ג'ארד קושנר. חרף אישור חוק דחיית התקציב, נמשכות אי ההסכמות בין כחול לבן והליכוד, וסוגיית מינויי הבכירים טרם נפתרה

בווידאו: הכנסת אישרה את חוק דחיית אישור התקציב ב- 120 ימים/צילום: ערוץ הכנסת

מזכירות הממשלה עדכנה היום (חמישי) את השרים כי ישיבת הממשלה לא תתקיים גם השבוע, זה השבוע השני ברציפות, עקב "פגישות מדיניות" שיתקיימו באותו יום עם הגעתו של שליח הבית הלבן, ג'ארד קושנר, לביקור בישראל.

בשבוע שעבר ישיבת הממשלה לא התקיימה בגלל המשבר הקואליציוני והיעדר הסכמות בין הליכוד וכחול לבן על תקנון עבודת הממשלה. המחלוקת בנושא התקנון טרם יושבה, ובינתיים ישיבת הממשלה בוטלה בגלל ביקורו של קושנר.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הביטחון, בני גנץ במהלך מליאת הכנסת 24 באוגוסט 2020. יהונתן סמייה, דוברות הכנסת, אתר רשמי
נתניהו וגנץ/אתר רשמי, יהונתן סמייה, דוברות הכנסת

ברקע ביטול ישיבת הממשלה, המחלוקת בין הליכוד וכחול לבן נמשכת, למרות אישור החוק לדחיית מועד התקציב בתחילת השבוע שהעניק לממשלה עוד 120 יום לפתור את הבעיות ומנע בחירות. אישור החוק לא פתר את העימות סביב המינויים הבכירים ותקנון עבודת הממשלה: בליכוד דורשים לאשר בממשלה החלטה שמקפיאה את כל המינויים הבכירים עד להקמת ועדה משותפת לשתי המפלגות, שתדון בשינוי שיטת המינויים הבכירים.

עוד בוואלה!

נתניהו לבג"ץ: "לא אעסוק במינויים בכירים הקשורים למערכת אכיפת החוק"

לכתבה המלאה

בכחול לבן מסרבים לאשר את הקפאת המינויים מבלי שהממשלה תאשר את התקנון, שכולל בתוכו את מנגנון הפריטטיות שנועד לפצות על הפער במספר השרים בין שני הגושים ועל כך שלליכוד יש יותר שרים מאשר בכחול לבן. המחלוקת הזו כמעט ומנעה את קבלת הפשרה ואת אישור החוק להארכת מועד אישור התקציב, אך בסופו של דבר נתניהו וגנץ החליטו לתמוך בחוק ולמנוע בחירות מבלי להגיע להסכמות בנושאים הללו, והמחלוקת בעניינם עדיין נמשכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully